Gå til innhold

hobby/interesser

Anbefalte innlegg

Gjest ny hobby
Skrevet

Jeg skal få meg en ny hobby/interesse å holde på med. Helst noe sosialt. Skal utvide nettverket, en del av å at jeg skal ut av isolering som har pågått lenge.

Hva kan man finne på?

Finnes det oversikt over ulike aktiviteter som finnes?

Skrevet

Synge i kor! Kjempesosialt, og spesielt hvis det er et kor som tar seg en fest en gang i blant... ;)

Skrevet

Kommer i farta på et par ting:

Frivillighetsarbeider?F.eks. i Kirkens Bymisjon. Du gjør en god gjerning, en kjempegod følelse å gjøre noe for andre og du har også glede av det selv.

Turistforeningen har turgruppe, veldig sosialt og mange fine turer i marka, helger og hverdager.

Skrevet

Synge i kor! Kjempesosialt, og spesielt hvis det er et kor som tar seg en fest en gang i blant... ;)

Det er en hobby jeg kan tenke meg, det å synge i kor. Har ikke korerfaring, men er glad i å synge, lurer på om det holder......

Skrevet

Det er en hobby jeg kan tenke meg, det å synge i kor. Har ikke korerfaring, men er glad i å synge, lurer på om det holder......

Det holder i massevis! Mange som tror de ikke "kan" synge, er absolutt kapable til å synge i kor. Du lærer deg litt etter hvert. :)

Nå er jeg sugd inn i korverdenen, driver og øver hver dag nå til et stort musikkspill. Det er kjempeartig!

Gjest korjenta
Skrevet

Det holder i massevis! Mange som tror de ikke "kan" synge, er absolutt kapable til å synge i kor. Du lærer deg litt etter hvert. :)

Nå er jeg sugd inn i korverdenen, driver og øver hver dag nå til et stort musikkspill. Det er kjempeartig!

Gauler du mye hjemme?

Skrevet

Hovr i landet synger du? Må ikke svare om du ikke vil da :-)

Jeg jobber litt som frivillig og fått tilbud om å være med i personalkoret på bo og omsorgssenteret, altså der jeg "jobber". Har litt angst for å starte for de er så flinke....Får se til høsten om jeg tør.

Oppvokst med sang og musikk som jeg er så savner jeg det veldig. Er så lite av det til hjemmebruk nå for tiden.

Mrs. Wallace
Skrevet

Korsang, amatørteater, friluftsgruppe, kokkekurs, språkkurs, håndarbeidskurs...

Skrevet

Skulle skrive det samme som Lillemus...

Jeg selv tenkte det samme som deg for en stund siden, og hadde tre alternativer... En av de ble hest, som jeg drev med for 20 år siden... -er såå koselig!! :-)

Skrevet

Hest!

Høres ut som en enkelt, rimelig hobby du kan fikle litt med en ellers grå og trist ettermiddag :-)

"..................................."

Gjest engel 49+
Skrevet

Hovr i landet synger du? Må ikke svare om du ikke vil da :-)

Jeg jobber litt som frivillig og fått tilbud om å være med i personalkoret på bo og omsorgssenteret, altså der jeg "jobber". Har litt angst for å starte for de er så flinke....Får se til høsten om jeg tør.

Oppvokst med sang og musikk som jeg er så savner jeg det veldig. Er så lite av det til hjemmebruk nå for tiden.

Du kan da ikke gå og grue deg hele sommern. På den annen side er det vel best å begynne når de starter opp med nye sanger selv. Du kan jo være med et par ganger, og se om nivået er overkommelig. Melodistemme er jo ikke så vanskelig å lære, spørs hvilket stemeleie du har, da.

Forresten kan du jo være tilskuer på en øvelse før ferien, for å se åssen det virker?

Gjest sydamen
Skrevet

Korsang, amatørteater, friluftsgruppe, kokkekurs, språkkurs, håndarbeidskurs...

Ser at du til stadighet nevner håndarbeidskurs, er d flink til dette og evt har du noen spesielle ok kurs å anbefale. Ikke strikking og hekling.....

Takk

Skrevet

Du kan da ikke gå og grue deg hele sommern. På den annen side er det vel best å begynne når de starter opp med nye sanger selv. Du kan jo være med et par ganger, og se om nivået er overkommelig. Melodistemme er jo ikke så vanskelig å lære, spørs hvilket stemeleie du har, da.

Forresten kan du jo være tilskuer på en øvelse før ferien, for å se åssen det virker?

Neida, tenker ikke så mye på det at jeg går og gruer meg da.

Har har dem to ganger, bl.a i Oslo Spektrum på Kirkens Bymisjon sin jubileumsfest. De er flinke og det virker som om dem har det så hyggelig sammen.

Blir nok med på en øvelse etter ferien tenker jeg. Blir ikke noe før ferien.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ser at du til stadighet nevner håndarbeidskurs, er d flink til dette og evt har du noen spesielle ok kurs å anbefale. Ikke strikking og hekling.....

Takk

Huh, har jeg nevt håndarbeid tidligere?

Det må ha vært i ren vanvare, for jeg kan ikke huske sist jeg sydde, jeg kan ikke strikke for å redde livet og brodere har jeg aldri gjort.

Men jeg har en mor som er veldig flink på alt sånt, og som har stor glede av det, det er kanskje derfor jeg nevner det. ;o)

Så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Skrevet

Takk

Hobbybutikker og husflidslag. De arrangerer kurs i håndarbeid og håndverk du knapt har hørt om før :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Gauler du mye hjemme?

Tja, går jo og nynner og traller litt rett som det er. Får vel gaulet fra meg nok på korøvingene. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...