Gå til innhold

Fikk et anfall av kvalme og hodepine i går!!

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt på 20 år

I går opplevde jeg noe jeg ikke kan huske å ha opplevd før. Det begynte med at jeg fikk en "flimmerflekk" i den høyre delen av synsfeltet. Dette gjorde det vanskelig å lese avisa f.eks., fordi teksten ble uklar. Jeg følte også at det var "trykk" rundt øynene på en måte. Litt vanskelig å forklare.

Flimringen ga seg etter ca. en halvtime, deretter kom en ganske kraftig hodepine. Den ble ganske sterk etterhvert, så jeg gikk og la meg. Jeg ble etterhvert kvalm også, og kasta opp 3 ganger. Etterhvert sovna jeg, og våknet i dag helt frisk.

Hva kan dette være? Jeg er en gutt med generell god helsetilstand, og sjeldent syk. Det første jeg tenkte når jeg fikk flimmer-synet var at det var bivirkninger etter bruk av øyedråpene "clear eyes", eller noe galt med maten jeg hadde spist (synes det luktet litt surt og gammelt av middagen). Kan dette stemme? Eller kan det ha vært migrene? Eller kan det være en reaksjon på for mye pc-skjerm titting? Eller var det bare en slags influensasykdom, eller "noe som går"?

Takker for svar!

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Det du beskriver høres ut som et klassisk migrene-anfall. årsakene vet man ikke sikkert, trolig kombinasjon av mange uheldige omstendigheter. Typisk er det at smertene kommer etter at man har vært stresset og skal roe seg ned. Hodepinen skyldes økt blod-gjennomstrømning i deler av hjernen. Det finnes spesielle medisiner mot migrene, men du bør først få en helsesjekk hos legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...