Gjest Aneth Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 For 14 år siden ble jeg påkjørt bakfra. Bilen ble flyttet en del meter, men den var ikke type totalvrak. Hadde vondt i nakken og hodet, husker jeg, og dagen etter begynte jeg å miste følelsen i den ene armen. Jeg oppsøkte legen, for å ha gjort DET, liksom, og fikk beskjed om å bruke krage en stund. Den lammende følelsen i armen ga seg etterhvert, heldigvis. Noen uker etterpå var det tid for avsluttende eksamen på videregående, og det var et mareritt. Jeg, som tidligere hadde topp karakterer i det meste og var en flittig elev på alle måter, slet med konsentrasjon og hukommelse. Jeg hadde veldig ofte vondt i hodet, på eksamensdagen også. Det gikk ikke så bra, heller, viste det seg. Så kom studietid, og jeg måtte jobbe vesentlig hardere enn tidligere for at pensum skulle feste seg. Noe var definitivt forandret. Jeg ble raskere sliten, fikk raskere hodepine, og nakken var ikke god. Slik har det i grunnen fortsatt. Jeg sliter skikkelig med konsentrasjonen, nakken er konstant vond, skuldrene er dønn stive, og det er stiv musklatur i en V-form fra skuldrene og til et ømt punkt midt i ryggen. Jeg har ofte vondt i hodet, med skitvonde strålinger opp langs ørene (blir trigget av armbevegelser), noen ganger kjenner jeg armen dovne bort, slik det gjorde den første tiden. Bryst/ryggmuskelaturen er så stiv at jeg sliter med å kunne puste dypt. Når jeg "ruller" med hodet for å løse opp spenninger, høres det ut som du drar noe over et gammelt vaskebrett Jeg arbeider med markedsføring og salg, og for å være ærlig så sliter jeg litt med å være på topp hele tiden. Jeg prøver alt det jeg bare orker, men noen dager er det SÅ vanskelig å holde fokus og yte. Viljen finnes, men det er liksom ikke noe å hente! Veldig frustrerende...og så får man dårlig samvittighet overfor sjefen..... Jeg har vært hos et antall fysioterapeuter opp igjennom årene, og alle har de ulike innfallsvinkler og årsaksspekulasjoner. Selv begynner jeg å lure på om jeg faktisk ble såpass skadet den gangen at det er det som ligger bak alt sammen? Du som har en nakkeskade har kanskje innspill? Treningsmetoder som er fine? Andre tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187897-nakkeskadet-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har samme plager som deg, uten at jeg har vært skadet i nakken.Kjenner meg godt igjen i det du beskriver! Har hatt smerter i nakken i 6 år, fysioterapi har ikke hjulpet i det hele tatt. Begynte å gå til kiropraktor for ca 2 mnd siden, noe som har hjulpet meg en god del. Hun sier hun har tro på at jeg skal bli helt bra, og det hadde virkelig vært en lettelse! Plagene skyldes låsninger i leddene i nakken, med inflammasjon i leddkapslene som følge. Dette forverres også ved stress. Skal også begynne med massasjeterapi, for å se om det hjelper i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187897-nakkeskadet-tro/#findComment-1296942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imse Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Har samme plager som deg, uten at jeg har vært skadet i nakken.Kjenner meg godt igjen i det du beskriver! Har hatt smerter i nakken i 6 år, fysioterapi har ikke hjulpet i det hele tatt. Begynte å gå til kiropraktor for ca 2 mnd siden, noe som har hjulpet meg en god del. Hun sier hun har tro på at jeg skal bli helt bra, og det hadde virkelig vært en lettelse! Plagene skyldes låsninger i leddene i nakken, med inflammasjon i leddkapslene som følge. Dette forverres også ved stress. Skal også begynne med massasjeterapi, for å se om det hjelper i tillegg. Klarer du jobbe med disse smertene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187897-nakkeskadet-tro/#findComment-1342316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.