Gå til innhold

Prøvd tarmskylling?

Anbefalte innlegg

Gjest intestine girl
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med tarmskylling? Altså putte slange opp i rompa og spyle?

Jeg vurderer dette sterkt og er overbevist om at dette kan hjelpe meg bl.a. med hudproblemene mine.

Skrevet

Har hørt motargumenter til tarmskylling som bl.a går på at også tarmbakteriene og slikt som _skal_ være der også blir skylt ut fra tarmen - og at man dermed kan være mer utsatt for tarmkreft.

Hvorvidt dette er forsket på eller bare en teori, vet jeg ikke.

Kanskje du kan endre kostholdet i stedet for å skylle ut restene av det? :-)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om å skylle ut nedenfra, men jeg tenkte jeg kunne fortelle deg om min opplevelse av tarmskylling.

I forbindelse med yoga-kurs var jeg med på en tarmskylling. Der drikker man varmt saltvann med en viss oppløsning, påfulgt av spesifikke øvelser som skal hjelpe på prosessen. Det er relativt ubehagelig når det står på (ekkelt å drikke varmt saltvann...) men etter noen runder og noen timer så begynner det å skje noe.

Man fortsetter til all avføring er ute av kroppen, og avslutter med å rense magen, dvs kaste opp lunken saltvann. Da er man helt renset og tom.

Jeg syntes at det var en behagelig opplevelse alt i alt. Følte meg lett og rask i kroppen i ukesvis etterpå. Men det er jo ikke anbefalt at man gjøre det mer enn en gang i året. Tarmsystemet blir svært følsomt av å bli renset slik, og all form for tarmflora forsvinner.

Man må følge en spesielle diett i lang tid etterpå.

Men det kan da være verdt et forsøk!

Gjest prøvde det ja
Skrevet

Ja jeg har prøvd - hver dag i fire uker. Det var helt flott det.

Gjest tarmtulling
Skrevet

Heller prøve hjerneskylling. Tror nok kanskje det ville ha hatt en bedre effekt mot dine plager.

Gjest Ramina
Skrevet

Heller prøve hjerneskylling. Tror nok kanskje det ville ha hatt en bedre effekt mot dine plager.

For et fjåsete svar.

Har du en link til hvor det står at tarmskylling er tull og helt uten effekt så send heller med den.

Om du synes det er æsj og tull så bør ikke andre synes det vet du, og det gjør ikke tarmskylling til ueffektivt heller.

Spøtt frem en link fremfor det gugget du spøttet ut der.

Skrevet

Tja, det er jo "høy tullingfaktor" her inne i dag, så hvorfor ikke. ;-)

Gjest mener jeg
Skrevet

For et fjåsete svar.

Har du en link til hvor det står at tarmskylling er tull og helt uten effekt så send heller med den.

Om du synes det er æsj og tull så bør ikke andre synes det vet du, og det gjør ikke tarmskylling til ueffektivt heller.

Spøtt frem en link fremfor det gugget du spøttet ut der.

Jeg tror at kroppen er selvrensende... Hadde det vært nødvendig å rense selv på den måten, ja så hadde vi vært født med uttagbar sil på magen...

Noen har funnet en grei måte å tjene penger på igjen.

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg tror at kroppen er selvrensende... Hadde det vært nødvendig å rense selv på den måten, ja så hadde vi vært født med uttagbar sil på magen...

Greit nok det, har aldri prøvd det selv jeg.

Men om en selv ikke driver med ting og tang er det helt unødvendig å hinte til at de som gjør det er "tett i pappen".

Jeg har nå hørt at det kan være sundt jeg da, innimellom, og en hører jo om at det praktiseres med gode resultat.

Så siden jeg selv ikke har god nok dokumentasjon for å si hverken det ene eller det andre så setter jeg meg iallefall ikke som dommer over innskrivers psykiske tilstand.

Synes det er idiotisk når andre gjør det.

;)

Gjest 25årig jente
Skrevet

Jeg har prøvd tarmskylling og anbefaler det på det sterkeste. Ifølge dama som gjorde det finnes det mye ”forsteinet” avføring i tarmene som en ikke greier å få ut. Det får en da hjelp til ved tarmskylling. Hun sa også at en mann som fikk gjort dette fikk ut så mye som 10-12 kg etter endte besøk.

Jeg fikk tarmskylling fordi jeg hadde problemer med magepine etter en lang periode med alt for mye tung mat på dietten. Jeg var der to ganger og ble helt fin etterpå. Jeg skulle gjerne ha gjort det igjen, men her hvor jeg bor finner jeg ikke tilbudet. Og desverre husker jeg ikke hva klinikken heter, men vet det finnes i Drammen, Bergen og Lillestrøm.

Lykke til

Skrevet

Jeg har prøvd tarmskylling og anbefaler det på det sterkeste. Ifølge dama som gjorde det finnes det mye ”forsteinet” avføring i tarmene som en ikke greier å få ut. Det får en da hjelp til ved tarmskylling. Hun sa også at en mann som fikk gjort dette fikk ut så mye som 10-12 kg etter endte besøk.

Jeg fikk tarmskylling fordi jeg hadde problemer med magepine etter en lang periode med alt for mye tung mat på dietten. Jeg var der to ganger og ble helt fin etterpå. Jeg skulle gjerne ha gjort det igjen, men her hvor jeg bor finner jeg ikke tilbudet. Og desverre husker jeg ikke hva klinikken heter, men vet det finnes i Drammen, Bergen og Lillestrøm.

Lykke til

"Hun sa også at en mann som fikk gjort dette fikk ut så mye som 10-12 kg etter endte besøk"

???? Dette må da være en sjeldenhet av de helt ekstreme, eller en god, gammeldags løgn av typen fem fjær som ble til ti elefanter...

Gjest Timari
Skrevet

Helt seriøst så tror jeg ikke tarmskylling har noen betyding for dine hudproblemer. Dessuten er det dyrt å ta det ved en klinikk. Tror jeg betalte opp til 700 kroner for en enkel behandling. Og du får ikke dekket det på noen måte (så vidt jeg vet)

Men som behandling for mage og tarmlidelser er jeg overbevist om at det har effekt, spesielt hos folk som har tømningsproblemer. Ofte er det en lege som utfører skyllinga og da kan du jo benytte anledningen til å spørre legen om absolutt alt om kroppen din i de 60 minuttene dere holder på :)

Gjest prøvde det ja
Skrevet

Kanskje maten i dag ikke er tilpasset våre mager. Den gangen da vi ble til på en eller annen måte (skapt/evolusjon/hvem vet?) fikk vi i oss langt mer fiber og bare naturlige produkter, ikke alle den møkka vi putter i oss nå.

Mrs. Wallace
Skrevet

Kanskje maten i dag ikke er tilpasset våre mager. Den gangen da vi ble til på en eller annen måte (skapt/evolusjon/hvem vet?) fikk vi i oss langt mer fiber og bare naturlige produkter, ikke alle den møkka vi putter i oss nå.

Da er det vel bedre å endre kosthold enn å bruke en formue på å få stappet stappe slanger opp i rompa?

Skrevet

Helt seriøst så tror jeg ikke tarmskylling har noen betyding for dine hudproblemer. Dessuten er det dyrt å ta det ved en klinikk. Tror jeg betalte opp til 700 kroner for en enkel behandling. Og du får ikke dekket det på noen måte (så vidt jeg vet)

Men som behandling for mage og tarmlidelser er jeg overbevist om at det har effekt, spesielt hos folk som har tømningsproblemer. Ofte er det en lege som utfører skyllinga og da kan du jo benytte anledningen til å spørre legen om absolutt alt om kroppen din i de 60 minuttene dere holder på :)

Jeg har problemer med tømming og har fått streng beskjed av en spesialist om å ikke prøve dette. Antagelig vil det forverre situasjonen fordi det skyller ut alle normale bakterier og man antagelig får full stopp etterpå.

Gjest Timari
Skrevet

Jeg har problemer med tømming og har fått streng beskjed av en spesialist om å ikke prøve dette. Antagelig vil det forverre situasjonen fordi det skyller ut alle normale bakterier og man antagelig får full stopp etterpå.

jeg har også hørt noe av det samme, at det tar bort noe av de gode tarmbakteriene. Men jeg lurer da på om det også gjelder de som har blindtarmstomi?, altså hvor de skyller tykktarmen annenhverdag osv, Men colostomi kan man også irrigere, altså skylle tarmen. Er det like "skadelig" for dem også? Eller er det mest skadelig hvis det er hele tarmen man skyller?

bare lurer..

Skrevet

jeg har også hørt noe av det samme, at det tar bort noe av de gode tarmbakteriene. Men jeg lurer da på om det også gjelder de som har blindtarmstomi?, altså hvor de skyller tykktarmen annenhverdag osv, Men colostomi kan man også irrigere, altså skylle tarmen. Er det like "skadelig" for dem også? Eller er det mest skadelig hvis det er hele tarmen man skyller?

bare lurer..

Jeg leste akkurat om det på et amerikansk forum, jeg skal se om jeg finner svaret igjen.

Her er det snakk om en som bruker dusjen for å tømme seg helt og her er svaret han får fra sykepleieren You are essentially giving yourself an enema under pressure. I know this technique has been used in some third world countries (I ran into people using it in Brazil, for example). I would just caution you that using a lot of water pressure into the rectum, and repeated use of enemas can over the long term (years) cause problems with you bowels such as megacolon. I would not recommend it in general.

Gjest Timari
Skrevet

Det som har hjulpet meg er bindevensmassasje av fysioterapeut. Har anbefalt det til andre som sliter med dette også. Garantert ufarlig, men man må ha en fysioterapeut som behersker teknikken

Gjest Timari
Skrevet

Jeg leste akkurat om det på et amerikansk forum, jeg skal se om jeg finner svaret igjen.

Her er det snakk om en som bruker dusjen for å tømme seg helt og her er svaret han får fra sykepleieren You are essentially giving yourself an enema under pressure. I know this technique has been used in some third world countries (I ran into people using it in Brazil, for example). I would just caution you that using a lot of water pressure into the rectum, and repeated use of enemas can over the long term (years) cause problems with you bowels such as megacolon. I would not recommend it in general.

hva er enema?

vet du om noen linker som omhandler megacolon?

kanskje tarmskylling den andre veien med sonde fra blindtarmen og ned fungerer bedre på tarmen enn motsatt? Bare lurer siden de som har Colostomi omtrent kan irrigere tarmen når de ønsker det.

Skrevet

Det som har hjulpet meg er bindevensmassasje av fysioterapeut. Har anbefalt det til andre som sliter med dette også. Garantert ufarlig, men man må ha en fysioterapeut som behersker teknikken

Jeg har faktisk prøvd laser på magen og det hjalp. Bare så synd at det koster 750 kr pr gang. Hehe, det er ikke holdbar pris for å få gått på do en gang ;o)

Jeg får desverre ikke lov til å ta bindevevsmassasje, ikke spør hvorfor, jeg skjønner ikke grunnen sjøl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...