Gå til innhold

Ny vaskemaskin

Gjest Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå synger vaskemaskina mi på siste verset. Hvor mye bør ei ny maskin koste, og hva er bra å ha? Vi vasker ca 4- 5 maskiner i uka ( familie på 3). Har ikke supergod råd, men vil heller ikke kjøpe katten i sekken.

Logitechmusa
Skrevet

Alltid når jeg skal kjøpe noe nytt blir alle tester jeg måtte finne saumfart. Måtte ha ny vaskemaskin for rundt et år sida, og de aller fleste maskiner var det kun små forskjeller på sånn at de var omtrent like gode. Forskjellen på full score eller hakket under gikk på hvordan maskinene handterte oversvømmelse. Bortsett fra ett merke flere tester sa man skulle styre unna: Whirlpool.

Gjest blame
Skrevet

Vi har en super maskin av merket LG som tar opp til 7 kg tørt tøy! Digitalt display og gode greier. Den er helt suveren iallfall, stillegående og vasker bra.

Skrevet

Alltid når jeg skal kjøpe noe nytt blir alle tester jeg måtte finne saumfart. Måtte ha ny vaskemaskin for rundt et år sida, og de aller fleste maskiner var det kun små forskjeller på sånn at de var omtrent like gode. Forskjellen på full score eller hakket under gikk på hvordan maskinene handterte oversvømmelse. Bortsett fra ett merke flere tester sa man skulle styre unna: Whirlpool.

Da styrer jeg unna det. Oppvaskmaskina vår er Whirlpool og er veldig god, men det gjelder sikkert ikke alt.

Gjest josefine 1
Skrevet

Hjelp !

Vi kjøpte Whirlpool for to år siden .... hva skal være galt med det merket ?

Vi er så langt iallefall veldig fornøyd med vår maskin.

Gjest Nybegynner på vasking
Skrevet

Vi har en super maskin av merket LG som tar opp til 7 kg tørt tøy! Digitalt display og gode greier. Den er helt suveren iallfall, stillegående og vasker bra.

Hvordan vite hvor mye tøyet veier? Jeg syns det er vanskelig med tanke på å vaske sengetøy.. Vet dette er et litt dumt spm men veier dere det? Kan maskina stappes full?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hjelp !

Vår Whirlpool er snart 5 år gammel, og den har det aldri vært noe som helst med. Vi er kjempefornøyd med den. Vi har også Whirlpool tørketrommel som vi er kjempefornøyd med.

Gjest josefine 1
Skrevet

Vår Whirlpool er snart 5 år gammel, og den har det aldri vært noe som helst med. Vi er kjempefornøyd med den. Vi har også Whirlpool tørketrommel som vi er kjempefornøyd med.

:o) godt å høre !!

Altså skal en ikke stole på testene.

Jeg er også somsagt veldig fornøyd med vår.

Gjest sentrifugen er viktigst
Skrevet

Velg en med så kraftig sentrifuge som mulig (oppgis i max antall omdreininger pr minutt), i hvertfall hvis du har begrenset med tørkeplass. Klær tørker på en brøkdel av tiden hvis de er kraftig sentrifugert.

Skrevet

Velg en med så kraftig sentrifuge som mulig (oppgis i max antall omdreininger pr minutt), i hvertfall hvis du har begrenset med tørkeplass. Klær tørker på en brøkdel av tiden hvis de er kraftig sentrifugert.

OK, er det bra med 1400 eller må jeg ha 1600 omdreininger? Har nemlig litt begrenset med tørkeplass på vinterstid.

Gjest sentrifugen er viktigst
Skrevet

OK, er det bra med 1400 eller må jeg ha 1600 omdreininger? Har nemlig litt begrenset med tørkeplass på vinterstid.

Jeg har 1400 og synes det er bra, men 1600 gjør det jo enda tørrere. Litt for kraftig for finere vask, men til håndklær og sengetøy er det supert å få det såpass tørt fra sentrifugen.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg valgte 1600 omdreininger pga liten tørkeplass.

Helt super til sengetøy, håndklær osv.

Barnehageklær er jo og greitt.

Til finere vask bruker jeg program med mindre omdreininger.

Jeg kan selv velge mindre omdreininger på hvert program, det er helt supert! Klær blir fort tørt, men jeg ødelegger ikke mine finere klær.

Har en AEG øko-lavamat 76630 update.

Har hatt den i over 4 år nå.

Skrevet

Vi kjøpte Eletrolux m/1400 omdreininger og digitalt display.

Er kjempefornøyd.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Husk at maskiner som senrifugerer med 15-1600 omdr. sliter motorbørster mer enn normalt.

Derfor må du regner med et par sørviser pga. det i løpet av maskinens levetid.

Gjest Shira12
Skrevet

Husk at maskiner som senrifugerer med 15-1600 omdr. sliter motorbørster mer enn normalt.

Derfor må du regner med et par sørviser pga. det i løpet av maskinens levetid.

Du har nok rett i det, motoren røk på vår etter 3 år, men det var ikke noe problem, fikk ny på dagen på garantien.

Nå ordnet samboeren med og sette den på plass, hadde jeg vært alene hadde jeg nok måtte vente noen dager på en reperatør.

Hm, han er god og ha noen ganger ;-)

Logitechmusa
Skrevet

Hjelp !

Vel, de testene jeg leste for et år siden var temmelig entydige. Dette gikk blant annet på at de fusker oftere og ikke er gode nok på overflomsvern.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

De er temmelig like inni. Like gode - elle samma sjiten:-)

Jeg reparerer hvitevarer på jobben, og holder en knapp på Asko. Maskinen har ikke gummimansjett i døra, og er ellers oppbygd som en proffmaskin.

Men selvsagt kan det bli feil med denne også.

F.eks. sentrifugerer den med 1600 omdr. og eter børster.

mil1365380270
Skrevet

De er temmelig like inni. Like gode - elle samma sjiten:-)

Jeg reparerer hvitevarer på jobben, og holder en knapp på Asko. Maskinen har ikke gummimansjett i døra, og er ellers oppbygd som en proffmaskin.

Men selvsagt kan det bli feil med denne også.

F.eks. sentrifugerer den med 1600 omdr. og eter børster.

Electrolux da?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Electrolux da?

Det er gode maskiner, jeg trekte bare frem denne pga. div. smarte og gode løsninger.

mil1365380270
Skrevet

Det er gode maskiner, jeg trekte bare frem denne pga. div. smarte og gode løsninger.

Godt å høre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...