Gå til innhold

Redusert korttidsminne

Anbefalte innlegg

skøyenåsen
Skrevet

Jeg har arvet en dame som skrev testamente over ett år før hun døde, nå kommer mennesker som ikke har sett henne på 13 år og PÅSTÅR at hun var senil, i vedtakene fra bydelen der det har vært hjemmebesøk og vurdering står det at hun var oppegående og klarte seg godt tross sin høye alder men at hun led av.... i ett vedtak..noe redusert korttidsminne og i ett annet vedtak redusert korttidsminne. Jeg har rent mel i posen men det kan føre til rettsak mot noen fjerne slektninger uten arverett og jeg mener nå at det er totalt absurd å betegne ett menneske med god sans for humor, oppegående, for senil når sannheten var noe helt annet. Redusert korttidsminne, er vel langt fra å være senil?

Gjest distré men ikke dement
Skrevet

Redusert korttidsminne er ett av flere symptom på forskjellige typer senil demens.

skøyenåsen
Skrevet

Redusert korttidsminne er ett av flere symptom på forskjellige typer senil demens.

Denne damen var helt ved sine fulle fem, bestemt og hun husket godt hva hun gjorde på julaften, hva hun gjorde på 17 mai,kunne surre litt om hva hun fikk til middag, men hun visste om hun hadde kake i fryseboksen...hun visste hva hun ville, om hun trengte penger i banken og mange ting. Ble det for mye besøk på kort tid kunne hun bli sliten og da rote litt av den grunn, men det gjør jeg selv....f.eks på jobben når det blir for mange baller i luften. Jeg mener ihvertfall at "noe redusert korttidsminne" ikke er det samme som å være 100% senil, hun bodde alene, hun hadde hjemmesykepleie, hun fant seg mat når hun var sulten, hun visste hvem hun var, når hun var født, når jeg skulle komme, hvem som hadde rint...etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...