Gå til innhold

Lov om håndtverkertjenester mv

Anbefalte innlegg

Skrevet

§ 1. Kom aldri til avtalt tid

§ 1.1 Det er strengt forbudt å gi beskjed om at du ikke kommer til avtalt tid.

§ 1.2 Dersom du mot formodning skulle rekke en avtale til oppgitt tidsfrist, er det viktig å komme i siste liten. Har du avtalt oppmøte mellom 10-14, må du for all del ikke komme før 13.55.

Sånn er det

Gjest Nickgirl
Skrevet

Skjønner at du, som så mange andre, har dårlig erfaring med håndtverkere og det med god grunn.

Min mann er håndtverker og de han jobber selvstendig og han bruker mye energi på å rette opp dårige erfaringer som folk har!! Fordelen for ham, men å være så nøye med klokkeslett og avtaler, er at han får mer jobb enn han kan ta på seg, i motsetning til andre her i distriktet. Så om det kan være noen trøst, det slår tilbake på dem selv når de står der uten kunder.

Skrevet

Skjønner at du, som så mange andre, har dårlig erfaring med håndtverkere og det med god grunn.

Min mann er håndtverker og de han jobber selvstendig og han bruker mye energi på å rette opp dårige erfaringer som folk har!! Fordelen for ham, men å være så nøye med klokkeslett og avtaler, er at han får mer jobb enn han kan ta på seg, i motsetning til andre her i distriktet. Så om det kan være noen trøst, det slår tilbake på dem selv når de står der uten kunder.

*smiler* nå er jobben gjort og alle er fornøyd.

Joda, vi har nok opplevd hatt håndverkere som har ringt og sagt fra. Jeg er sikker på at mannen din har lagt seg på en fornuftig linje på lang sikt. Bra !

Skrevet

Telenor er nå begynt å si at montøren kan komme mellom 8.oo og 12.oo. (eller 12oo - 16.oo (15). Jeg valgte morgonen Noe senere på ettermiddagen ringte montøren og sa at han stod utenfor huset, men kom ikke inn...

petter smart
Skrevet

Det er lett å kritisere håndverkere, men i en viss grad har vi skylden selv.

For å overleve må håndverkerne kutte prisene maksimalt. Folk flest bryr seg mer om penger enn kvalitet og service.

For å kunne overleve med små marginer så må de ha fullt belegg, null døtid. Siden det er svært vanskelig å beregne hvor lang tid man vil bruke på en jobb så tar man det mest optimistiske for ikke å få dødtid mellom oppdragene, og da sier det seg selv at de ofte blir forsinket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...