an04 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei!Er jente på 22 år (normal helse, normal BMI), som har i de siste månedene hatt stadig tyngre pust, i perioder er det vanskelig å trekke pusten dypt nok, får stikninger i brystet når jeg prøver å puste skikkelig inn. Har i tillegg vært plaget med litt slim i halsen, spesielt om morgenene, som jeg ikke klarer å bli kvitt. Har i flere år hatt allergier, spesielt pollen og noe dyrehår, tar kestine for dette. Oppsøkte derfor nettopp lege, men ble møtt med en kommentar at det antagelig er angst, for utpustmålingen var normal. Jeg har problemer på innpust, spesielt ved anstrengelser. Nekter godta forklaring på at det er angst. Har ingen grunner til å tro det er det som er problemet. Legen snakket svært dårlig norsk, var derfor ikke mulig beskrive noe.(Har i tillegg vært plaget med puls-anfall (ca hver 3. mnd, varierer mye), kommer helt plutselig og får en puls på ca 130 som plutselig forsvinner, kan vare fra 5 min til 30 min. Har tatt ulike EKG, men har ikke funnet ut noe der.Fikk det første gang for ca 8 år siden, helt uten videre - ingen grunner.Avogtil svartner alt i noen sekunder, eller jeg får en kraftig piping i ørene, som like plutselig som det kom, går over. Eneste jeg kjenner etterpå er en følelse av å ha blitt banket innvendig, av den tunge og raske pulsen) Dette har neppe noe sammenheng, men nevner det uansett, hadde nemlig begge problemene samtidig nylig.Håper at dette er noe det går ann å gi et svar på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188056-pusteproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mauren Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kanskje du bør oppsøke en annen lege? Det er ikke uvanlig å ha litt hjerte-arytmier i ny og ne. Men, når du i tillegg har disse problemene med pusten, denne hylingen i ørene og denne følelsen av å bli banket opp, synes jeg det høres ut som noe som bør undersøkes nærmere. Kanskje du burde vært undersøkt av en hjertespesialist? Eller kanskje du rett og slett har for lite av noe i kroppen? Oppsøk en ny lege du. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188056-pusteproblemer/#findComment-1298121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 beklager sent svar pga data-trøbbel; du får det gratis. Synes du skal få gjort en såkalt spirometri; dvs en lungefunksjonsmåling der ikke bare utpusten, men også innpust og totalvolum registreres. I tilegg synes jeg det er rimelig at du får utelukket infeksjoner med blodprøver, og sannsynligvis bør et lungebilde taes. Sprirometri er det ikke alle fastleger som gjør, kanskje må du henvises til indremedisiner. Men du kan evt forhøre deg litt blant flere fastleger i nærheten; det er fullt lovlig - og vanlig - å be om "2.opinion". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188056-pusteproblemer/#findComment-1301217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.