Gå til innhold

Streptokokkinfeksjon i penis

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos lege etter at jeg fikk et sår på penishodet. Trodde at det kunne være sopp eller tørrhet som forårsaket problemet. Fikk en salve som skulle få såret til å forsvinne. Etter legebesøket begynte jeg å få vondt i urinblæren og følte meg slapp. Prøvesvaret kom etter noen få dager og de påviste Streptokokk B. Spørsmålet er hvordan jeg kan ha fått dette? Har ikke hatt risikosex, ei heller min kone.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188062-streptokokkinfeksjon-i-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Gruppe B Streptokokker foroekommer ganske normalt i den kvinnelige genitalia, tildels også i tarmen, vanligvis uten at de forårsaker symåptomer. Kommer de bort fra det området hvor de normalt finnes kan de forårsake symptomer. De kan bl.a. forårsake urinveisinfeksjoner, og ikke minst de har stor betydning hvis gravide kvinner overfører slike bakterier til avkommet under fødsel. Men for å komme tilbake til deg, det er slett ikke sjeldent at slike overføringer forekommer, heldigvis er de relativt greit å behandle med antibiotika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...