Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Vi skal på skoleavslutning i morra og ha med mat fra hjemlandet dvs i vårt tilfelle norsk mat. Egentlig hadde jeg tenkt å ta med foliestekt ørret men de hadde ikke ørret i butikken. Noen som har et godt forslag på noe alle kan spise. Jeg rekker ikke å kjøpe halalkjøtt så kjøtt er altså uaktuelt. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hva med røkt laks på et stort fat, som du pynter opp med litt salat rundt? 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 "Jeg rekker ikke å kjøpe halalkjøtt så kjøtt er altså uaktuelt." Men si meg skulle du ikke ha med mat fra hjemlandet? Halalmat hører da ikke hjemme i Norge?? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Hva med røkt laks på et stort fat, som du pynter opp med litt salat rundt? De hadde ikke det i butikken heller. Jeg kikket etter det også. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 "Jeg rekker ikke å kjøpe halalkjøtt så kjøtt er altså uaktuelt." Men si meg skulle du ikke ha med mat fra hjemlandet? Halalmat hører da ikke hjemme i Norge?? Kjøttkaker hadde nok smakt de fleste men siden de ikke spiser annet enn halal så skjærer jo det seg. Jeg gidder ikke lage mat som folk ikke kan spise. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Spekemat er da skikkelig norsk. Men det er vel heller ikke halal. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 En boks lapskaus Hihi, men bokslapskaus er nok heller ikke halal. 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Kjøttkaker hadde nok smakt de fleste men siden de ikke spiser annet enn halal så skjærer jo det seg. Jeg gidder ikke lage mat som folk ikke kan spise. Herregud, hvordan er samfunnet blitt?? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Herregud, hvordan er samfunnet blitt?? Jeg har til og med opplevd at folk ikke turte å spise maten min enda kjøttet var halal fordi de ikke stolte på det. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Men det er vel heller ikke halal. Hva er halal? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Fiskekaker? Eller flatbrød med rømme og sukker på? (De kan smøre dem selv, du bare tar med en pk flatbrød, rømme og sukker i en skål.) Du kan kjøpe en pakke ferdige lapper. 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har til og med opplevd at folk ikke turte å spise maten min enda kjøttet var halal fordi de ikke stolte på det. Jeg hadde ALDRI kjøpt halal mat til noen. Så lenge man bor i Norge så bor man i Norge. Da får man ta det som er her. Jeg hadde da ikke regnet med å få norske kjøttkaker, brun saus og poteter om jeg flyttet til en annet land. Det får da være grenser. Herregud! 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Hva er halal? Kjøtt som er slaktet med at dyret får skåret over strupen og at det blir bedt en bønn over dyret. Smaker akkurat likt alt annet kjøtt 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Jeg hadde ALDRI kjøpt halal mat til noen. Så lenge man bor i Norge så bor man i Norge. Da får man ta det som er her. Jeg hadde da ikke regnet med å få norske kjøttkaker, brun saus og poteter om jeg flyttet til en annet land. Det får da være grenser. Herregud! Det er jo nettopp derfor man ikke kan servere kjøtt til middag i barnehagene noe mer fordi foreldrene forlanger halal og det er ikke alle steder man får kjøpt det. 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hva er halal? Halal er at dyret skal slaktes på en minst mulig human måte. Få skjært over strupen, også må den som gjør dette be en bønn. Forstå det den som kan. Sikkert farlig å spise kjøtt som er slaktet på andre måter. De måtte da kunne bedt matbønn før de åt eller noe i den duren heller. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Fiskekaker? Eller flatbrød med rømme og sukker på? (De kan smøre dem selv, du bare tar med en pk flatbrød, rømme og sukker i en skål.) Du kan kjøpe en pakke ferdige lapper. Jeg kan ikke lage fiskekaker. Og de de har på butikken her smaker pyton. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Kjøtt som er slaktet med at dyret får skåret over strupen og at det blir bedt en bønn over dyret. Smaker akkurat likt alt annet kjøtt Ai-ai, er dette human avlivning da? Kanskje vi skal hoppe bukk over det spørsmålet akkurat nå:-) 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det er jo nettopp derfor man ikke kan servere kjøtt til middag i barnehagene noe mer fordi foreldrene forlanger halal og det er ikke alle steder man får kjøpt det. Men man kan da ikke begynne å gi etter for disse folka. Gir en dem hånda, tar de hele hånden. De må tilpasse seg landet de bor i. INTEGRERING!!!!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.