Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på skoleavslutning i morra og ha med mat fra hjemlandet dvs i vårt tilfelle norsk mat. Egentlig hadde jeg tenkt å ta med foliestekt ørret men de hadde ikke ørret i butikken.

Noen som har et godt forslag på noe alle kan spise. Jeg rekker ikke å kjøpe halalkjøtt så kjøtt er altså uaktuelt.

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

41

• IngenLurerDenneGutten

13

• hare1365380455

9

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hva med røkt laks på et stort fat, som du pynter opp med litt salat rundt?

Gjest det er i hvert fall Norsk
Skrevet

En boks lapskaus

Gjest Cityrella
Skrevet

"Jeg rekker ikke å kjøpe halalkjøtt så kjøtt er altså uaktuelt."

Men si meg skulle du ikke ha med mat fra hjemlandet? Halalmat hører da ikke hjemme i Norge??

Skrevet

Hva med røkt laks på et stort fat, som du pynter opp med litt salat rundt?

De hadde ikke det i butikken heller. Jeg kikket etter det også.

Skrevet

"Jeg rekker ikke å kjøpe halalkjøtt så kjøtt er altså uaktuelt."

Men si meg skulle du ikke ha med mat fra hjemlandet? Halalmat hører da ikke hjemme i Norge??

Kjøttkaker hadde nok smakt de fleste men siden de ikke spiser annet enn halal så skjærer jo det seg. Jeg gidder ikke lage mat som folk ikke kan spise.

Skrevet

Spekemat er da skikkelig norsk.

Men det er vel heller ikke halal.

Skrevet

En boks lapskaus

Hihi, men bokslapskaus er nok heller ikke halal.

Gjest Cityrella
Skrevet

Kjøttkaker hadde nok smakt de fleste men siden de ikke spiser annet enn halal så skjærer jo det seg. Jeg gidder ikke lage mat som folk ikke kan spise.

Herregud, hvordan er samfunnet blitt??

Skrevet

Herregud, hvordan er samfunnet blitt??

Jeg har til og med opplevd at folk ikke turte å spise maten min enda kjøttet var halal fordi de ikke stolte på det.

hare1365380455
Skrevet

Men det er vel heller ikke halal.

Hva er halal?

hare1365380455
Skrevet

Fiskekaker? Eller flatbrød med rømme og sukker på? (De kan smøre dem selv, du bare tar med en pk flatbrød, rømme og sukker i en skål.) Du kan kjøpe en pakke ferdige lapper.

Gjest Cityrella
Skrevet

Jeg har til og med opplevd at folk ikke turte å spise maten min enda kjøttet var halal fordi de ikke stolte på det.

Jeg hadde ALDRI kjøpt halal mat til noen. Så lenge man bor i Norge så bor man i Norge. Da får man ta det som er her. Jeg hadde da ikke regnet med å få norske kjøttkaker, brun saus og poteter om jeg flyttet til en annet land. Det får da være grenser. Herregud!

Skrevet

Hva er halal?

Kjøtt som er slaktet med at dyret får skåret over strupen og at det blir bedt en bønn over dyret. Smaker akkurat likt alt annet kjøtt

Skrevet

Jeg hadde ALDRI kjøpt halal mat til noen. Så lenge man bor i Norge så bor man i Norge. Da får man ta det som er her. Jeg hadde da ikke regnet med å få norske kjøttkaker, brun saus og poteter om jeg flyttet til en annet land. Det får da være grenser. Herregud!

Det er jo nettopp derfor man ikke kan servere kjøtt til middag i barnehagene noe mer fordi foreldrene forlanger halal og det er ikke alle steder man får kjøpt det.

Gjest Cityrella
Skrevet

Hva er halal?

Halal er at dyret skal slaktes på en minst mulig human måte. Få skjært over strupen, også må den som gjør dette be en bønn. Forstå det den som kan.

Sikkert farlig å spise kjøtt som er slaktet på andre måter. De måtte da kunne bedt matbønn før de åt eller noe i den duren heller.

Skrevet

Fiskekaker? Eller flatbrød med rømme og sukker på? (De kan smøre dem selv, du bare tar med en pk flatbrød, rømme og sukker i en skål.) Du kan kjøpe en pakke ferdige lapper.

Jeg kan ikke lage fiskekaker. Og de de har på butikken her smaker pyton.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Kjøtt som er slaktet med at dyret får skåret over strupen og at det blir bedt en bønn over dyret. Smaker akkurat likt alt annet kjøtt

Ai-ai, er dette human avlivning da?

Kanskje vi skal hoppe bukk over det spørsmålet akkurat nå:-)

Gjest Cityrella
Skrevet

Det er jo nettopp derfor man ikke kan servere kjøtt til middag i barnehagene noe mer fordi foreldrene forlanger halal og det er ikke alle steder man får kjøpt det.

Men man kan da ikke begynne å gi etter for disse folka. Gir en dem hånda, tar de hele hånden.

De må tilpasse seg landet de bor i. INTEGRERING!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...