cathlin Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Men er det greit å servere rømmegrøt kaldt? Jeg klarer ikke å holde den varm for jeg bruker minst 20 min dit jeg skal. Jo, jeg vet det hvis du koker risgrøt og lager sånn rød saus. Kan spises kaldt. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Sånne små knallgode kanaper med røkelaks og asparges på snøfrisk ost? Og potetsalat av nypotet? Nam, nam! :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Norsk mat? Spekesild, rødbeter, løk og mandel. Spekesilda kan du bytte med f.eks. rakørret. Du sa Norsk mat? Hvorfor skal vi tylle i oss maten til disse blodtørstige saddistene;) Jeg er veldig glad i slik mat jeg men tviler på at det blir spist opp på en skoleavsluttning med masse utlendinger ) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg er veldig glad i slik mat jeg men tviler på at det blir spist opp på en skoleavsluttning med masse utlendinger ) Ta den deg hjem igjen da:) Da kan du traktere deg hvitvin og øl. Jeg fikk faktisk løst på dette nå. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Sånne små knallgode kanaper med røkelaks og asparges på snøfrisk ost? Og potetsalat av nypotet? Nam, nam! :-) Jeg kommer bare inn på spar jeg altså og du vet vel hva slags utvalg de har der for tida ( Assistenten kommer ikke før på fredag. 0 Siter
cathlin Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jo, jeg vet det hvis du koker risgrøt og lager sånn rød saus. Kan spises kaldt. ...eller, enda enklere - kjøp en pakke med lefser som du bløter og smører på smør, sukker og kanel. Men det er mer dessert en middag. 0 Siter
snø Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det handler jo om religion. De spiser ikke svin selv om vi sier det er greit. De spiser ikke kjøtt som er slaktet på "uriktig" vis. De lar ikke sine koner gå i miniskjørt. Kanskje litt dumt å skjære alle muslimer under en kam? Jeg kjenner flere muslimer som spiser vanlig kjøtt som ikke er halal. Jeg kjenner til og med en muslim som spiser Grandiosa - med skinke på. Da jeg spurte om han kunne spise svinekjøtt så svarte han at "alle spiser Grandiosa". Og dette er en praktiserende muslim, han har til og med inngått arrangert ekteskap ;o) Muslimer er, tro det eller ei, like forskjellige som du & jeg. Noen praktiserer alt til punkt og prikke, andre gjør det ikke. De muslimene jeg kjenner er troende, men ikke fanatiske. Og i følge dem er flertallet som de igjen kjenner akkurat som dem. Men det er jo ikke så spennende å diskutere muslimer som er nesten som meg og deg, mye kjekkere å late som om alle er fantatiske og potensielle æresdrapsmenn og terrorister ;o) beste hilsen fra 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 ...eller, enda enklere - kjøp en pakke med lefser som du bløter og smører på smør, sukker og kanel. Men det er mer dessert en middag. Men det var en god ide det også ) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Kanskje litt dumt å skjære alle muslimer under en kam? Jeg kjenner flere muslimer som spiser vanlig kjøtt som ikke er halal. Jeg kjenner til og med en muslim som spiser Grandiosa - med skinke på. Da jeg spurte om han kunne spise svinekjøtt så svarte han at "alle spiser Grandiosa". Og dette er en praktiserende muslim, han har til og med inngått arrangert ekteskap ;o) Muslimer er, tro det eller ei, like forskjellige som du & jeg. Noen praktiserer alt til punkt og prikke, andre gjør det ikke. De muslimene jeg kjenner er troende, men ikke fanatiske. Og i følge dem er flertallet som de igjen kjenner akkurat som dem. Men det er jo ikke så spennende å diskutere muslimer som er nesten som meg og deg, mye kjekkere å late som om alle er fantatiske og potensielle æresdrapsmenn og terrorister ;o) beste hilsen fra De kan være hva de vil for meg - men snikmordermat (halkjøtt) holder jeg med prinippiellt unna. Ellers så er jeg stort sett altetende:) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Kanskje litt dumt å skjære alle muslimer under en kam? Jeg kjenner flere muslimer som spiser vanlig kjøtt som ikke er halal. Jeg kjenner til og med en muslim som spiser Grandiosa - med skinke på. Da jeg spurte om han kunne spise svinekjøtt så svarte han at "alle spiser Grandiosa". Og dette er en praktiserende muslim, han har til og med inngått arrangert ekteskap ;o) Muslimer er, tro det eller ei, like forskjellige som du & jeg. Noen praktiserer alt til punkt og prikke, andre gjør det ikke. De muslimene jeg kjenner er troende, men ikke fanatiske. Og i følge dem er flertallet som de igjen kjenner akkurat som dem. Men det er jo ikke så spennende å diskutere muslimer som er nesten som meg og deg, mye kjekkere å late som om alle er fantatiske og potensielle æresdrapsmenn og terrorister ;o) beste hilsen fra De kan være hva de vil for meg - men snikmordermat (halkjøtt) holder jeg med prinippiellt unna. Ellers så er jeg stort sett altetende:) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg kommer bare inn på spar jeg altså og du vet vel hva slags utvalg de har der for tida ( Assistenten kommer ikke før på fredag. Skal jeg stikke å handle for deg eller? Det gjør ikke meg noe, jeg har tid til det..:-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Fruktsalat med pisket (flaske) krem? Rekesmørbrød? Evt blandet med smørbrød/snitter med egg, ridderost feks? Grandiosa smaker jo ganske godt kaldt også? ;-) Men det er vel ikke Halal ;-) 0 Siter
illuminatum Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Fruktsalat med pisket (flaske) krem? Rekesmørbrød? Evt blandet med smørbrød/snitter med egg, ridderost feks? Grandiosa smaker jo ganske godt kaldt også? ;-) Men det er vel ikke Halal ;-) grandis smaker jo høgg varm, og er vel ikke bedre kald :-) 0 Siter
illuminatum Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det er jo nettopp derfor man ikke kan servere kjøtt til middag i barnehagene noe mer fordi foreldrene forlanger halal og det er ikke alle steder man får kjøpt det. Synes vi det er greit at dyrene levende blir kuttet opp i halsen, fordi noen mener det skal være slik? Selv synes jeg tyrefekting er morsomt. 0 Siter
illuminatum Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Men man kan da ikke begynne å gi etter for disse folka. Gir en dem hånda, tar de hele hånden. De må tilpasse seg landet de bor i. INTEGRERING!!!!!!! ikke for å pirke, men det er vel assimilering du ønsker og ikke integrering? integrering er ikke å tilpasse seg vertslandets rutiner fullt og helt, men at man sammen skal finne en felles grunn 0 Siter
Champagne Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hva betyr "mat som alle kan spise"? Hvis noen er allergiske så kan de vel spise noe annet? Og hva er galt med kjøtt for de som liker det? Liker man maten, kan man da ikke forlange at den type mat ikke kan tas med!? Det samme hvis det gjelder diverse religioner. Er det virkelig sånn, at man i Oslo må ta med spesiell type mat for at andre kanskje blir "støtt" av maten? Og det finner folk (foreldre) seg i?! Da hadde jeg tatt med sandwicher med kald bacon og salat. 0 Siter
lurulf Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 De rutholder det. Et dyr som blir øvblødet uten bruk av f.eks boltpistol vil hyperventilere, og det ser dramatisk ut. Samenes metode er bedre, de stikker en dolk inn i hjernen fra nakken - og dyret dør straks, og før avblødning. Du har mail 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Skal jeg stikke å handle for deg eller? Det gjør ikke meg noe, jeg har tid til det..:-) Du er snill som alltid, laguna, men pungen er litt tom om dagen også. Jeg tror det blir vestlandslefser med smørkrem jeg, det har jeg også i skapet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Fruktsalat med pisket (flaske) krem? Rekesmørbrød? Evt blandet med smørbrød/snitter med egg, ridderost feks? Grandiosa smaker jo ganske godt kaldt også? ;-) Men det er vel ikke Halal ;-) Takk for forslaget ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.