Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes vi det er greit at dyrene levende blir kuttet opp i halsen, fordi noen mener det skal være slik?

Selv synes jeg tyrefekting er morsomt.

Ikke jeg som bestemmer lovene i Frankrike gitt.

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

41

• IngenLurerDenneGutten

13

• hare1365380455

9

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva betyr "mat som alle kan spise"?

Hvis noen er allergiske så kan de vel spise noe annet?

Og hva er galt med kjøtt for de som liker det? Liker man maten, kan man da ikke forlange at den type mat ikke kan tas med!?

Det samme hvis det gjelder diverse religioner. Er det virkelig sånn, at man i Oslo må ta med spesiell type mat for at andre kanskje blir "støtt" av maten?

Og det finner folk (foreldre) seg i?!

Da hadde jeg tatt med sandwicher med kald bacon og salat.

Jeg er i hvert fall vant med at man de senere årene holder seg til mat alle, uansett religion, kan spise ved slike fellesbespisninger. Ulempen er jo at det blir litt begrenset hva man kan lage, fordelen er at det er masse pakistansk og somalsk mat som smaker aldeles nydelig.

illuminatum
Skrevet

Ikke jeg som bestemmer lovene i Frankrike gitt.

nei, du gjør nok ikke det, men kanskje det ikke burde vært mulig å få det kjøttet i Norge?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

"Man kan ikke kreve at alle skal spise alt fordi de bor i Norge. Jeg spiser _ikke_ slange selv om jeg er i Østen, liksom"

Nei, men det blir litt sært da. Men at de ikke kan spise kjøttet vi har i norge, men krever at slakteriene skal begynne å styre med deres (syke) religion, det er helt horribelt. Kjøttet er jo det samme, pluss litt smerte for dyret og en bønn.

"Nei, men det blir litt sært da."

Der har du absolutt et poeng. I Østen er ikke slange sært, nemlig. Jeg har en venn i Brasil som syns det særeste han har hørt om er kjøttkaker, eller at vi i det hele tatt spiser noe av SAU er for ham helt grotesk å tenke på. Så hva er særest, sauen eller slangen? Det kommer selvsagt an på hva man er vant med.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"Nei, men det blir litt sært da."

Der har du absolutt et poeng. I Østen er ikke slange sært, nemlig. Jeg har en venn i Brasil som syns det særeste han har hørt om er kjøttkaker, eller at vi i det hele tatt spiser noe av SAU er for ham helt grotesk å tenke på. Så hva er særest, sauen eller slangen? Det kommer selvsagt an på hva man er vant med.

Viss noen hadde sagt noe stygt om kjøttkaker hadde vennsapet kantra:-1

Gjest løpeom
Skrevet

Kanskje litt dumt å skjære alle muslimer under en kam? Jeg kjenner flere muslimer som spiser vanlig kjøtt som ikke er halal. Jeg kjenner til og med en muslim som spiser Grandiosa - med skinke på. Da jeg spurte om han kunne spise svinekjøtt så svarte han at "alle spiser Grandiosa". Og dette er en praktiserende muslim, han har til og med inngått arrangert ekteskap ;o)

Muslimer er, tro det eller ei, like forskjellige som du & jeg. Noen praktiserer alt til punkt og prikke, andre gjør det ikke. De muslimene jeg kjenner er troende, men ikke fanatiske. Og i følge dem er flertallet som de igjen kjenner akkurat som dem.

Men det er jo ikke så spennende å diskutere muslimer som er nesten som meg og deg, mye kjekkere å late som om alle er fantatiske og potensielle æresdrapsmenn og terrorister ;o)

beste hilsen fra

Hvorfor la du dette til meg?

Skrevet

Jeg er i hvert fall vant med at man de senere årene holder seg til mat alle, uansett religion, kan spise ved slike fellesbespisninger. Ulempen er jo at det blir litt begrenset hva man kan lage, fordelen er at det er masse pakistansk og somalsk mat som smaker aldeles nydelig.

Så det er vanlig i Oslo?

Ja, ja, jeg skjønner at jeg bor på landet..

Så fint hvis alle kunne gjøre som de ville så lenge de ikke skadet andre..

Jeg hadde aldri godtatt restriksjoner på hva jeg kunne ha med av mat til en elevsammenkomst.

Mange nordmenn nyter jo f.eks. pakistansk mat. Tenk hvis vi skulle si at, nei, her er det kun norsk mat som gjelder!

Skrevet

Hvorfor la du dette til meg?

Så etterpå at det ble lagt litt skjevt, men jeg klarer ikke akkurat å flytte på det ;o)

Beste hilsenfra

laguna1365380434
Skrevet

Du er snill som alltid, laguna, men pungen er litt tom om dagen også. Jeg tror det blir vestlandslefser med smørkrem jeg, det har jeg også i skapet.

Det hørtes yummi ut! Lykke til! :-)

Skrevet

Så det er vanlig i Oslo?

Ja, ja, jeg skjønner at jeg bor på landet..

Så fint hvis alle kunne gjøre som de ville så lenge de ikke skadet andre..

Jeg hadde aldri godtatt restriksjoner på hva jeg kunne ha med av mat til en elevsammenkomst.

Mange nordmenn nyter jo f.eks. pakistansk mat. Tenk hvis vi skulle si at, nei, her er det kun norsk mat som gjelder!

Det er da masse norsk mat som utlendinger liker godt. Får-i-kål er alltid en suksess, fiskeboller i hvit saus med curry. Men det passer dårlig kaldt begge deler og komfyrer er det dårlig med på sthanshaugen.

Skrevet

Det hørtes yummi ut! Lykke til! :-)

Litt kjedelig da men jeg skal ha det med meg også og det er begrenset hva minstemann får med seg i god behold.

laguna1365380434
Skrevet

Litt kjedelig da men jeg skal ha det med meg også og det er begrenset hva minstemann får med seg i god behold.

Hørtes kjempebra,ikke kjedelig! :-)

Og det er det vel ingen som har innsigelser på heller..

Hils guttungen og kos dere!

:-)

Skrevet

Kald, norsk mat har de på Kaffistova på Bondeheimen.

Kald kokt kål er æsj.

Skrevet

Hørtes kjempebra,ikke kjedelig! :-)

Og det er det vel ingen som har innsigelser på heller..

Hils guttungen og kos dere!

Takk skal du ha :o)

Skrevet

Kald, norsk mat har de på Kaffistova på Bondeheimen.

Kald kokt kål er æsj.

Hihi

laguna1365380434
Skrevet

Takk skal du ha :o)

Men altså, bare skriv melding her hvis det er sånn butikkemergency en annen gang altså..Jeg skjønner at det er vanskelig å komme rundt her med så mye trapper og styr.

Sitter jeg bare her og doler koster det meg en halv kalori å løpe ned med noen poser fra ICA eller sultan..

Skrevet

Hihi

Det er pinadø helt sant. Kald, kokt kål. Kald saus. Kalde poteter. Varm laks. Kr. 159,-, og på kjøpet fikk jeg et glass kaldt vann og kald bringebærgelé med kald vaniljesaus.

Aldri mer. Aldri mer. Jeg lover.

Skrevet

Men altså, bare skriv melding her hvis det er sånn butikkemergency en annen gang altså..Jeg skjønner at det er vanskelig å komme rundt her med så mye trapper og styr.

Sitter jeg bare her og doler koster det meg en halv kalori å løpe ned med noen poser fra ICA eller sultan..

Du er grei altså. Spar har jo helt gått av skaftet. Tilbudene uteblir, maten er gått ut på dato, utvalget er blitt skikkelig dårlig. Jeg fikk et lite raserianfall der inne i dag da de ikke hadde ørret som jeg hadde bestemt meg for og ikke hadde de kinakål heller og ingen av tilbuden var kommet. Hihi.

Skrevet

Det er pinadø helt sant. Kald, kokt kål. Kald saus. Kalde poteter. Varm laks. Kr. 159,-, og på kjøpet fikk jeg et glass kaldt vann og kald bringebærgelé med kald vaniljesaus.

Aldri mer. Aldri mer. Jeg lover.

Takk for advarselen :o). Jeg tror ikke jeg har vært der siden jeg var liten sammen med faren min og etter denne beskrivelsen skal jeg ikke gå dit.

Du får heller bevege det østover, skjønner du. Grünerløkka har mange, rimelige spisesteder.

Skrevet

Takk for advarselen :o). Jeg tror ikke jeg har vært der siden jeg var liten sammen med faren min og etter denne beskrivelsen skal jeg ikke gå dit.

Du får heller bevege det østover, skjønner du. Grünerløkka har mange, rimelige spisesteder.

Jeg har et pent møblert hjem, og vil ha meg frabedt denslags ukvemsord.

Grünerløkken?

Man lever ikke særlig lenge på de hvite flekkene på kartet har jeg lest i avisen.

Usj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...