Gå til innhold

Hvor lenge bør man vente med å spise etter at man har trent?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

har ikke trent på mange måneder men i dag har jeg løpt en halvtime. Jeg lurer nå på hvor lang tid det det er anbefalt å vente før man begynner å spise?

illuminatum
Skrevet

bare å spise det

gjerne karbohydrat rik kost, så får musklene noe å bygge seg opp på

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Mener å ha hørt at man BØR spise innen 90 min (eller var det 60?) etter at man har trent, for at musklene skal ha noe å bygge på. Så spis i vei!

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg visste ikke at man skulle vente med det.

Gjest Timari
Skrevet

Jeg visste ikke at man skulle vente med det.

synes på ha lært det et sted, kanskje for å unngå hold. Eller kanskje man skulle vente med å spise før man har trent?

Gjest vioola
Skrevet

bare å spise det

gjerne karbohydrat rik kost, så får musklene noe å bygge seg opp på

det kommer ann på

har man trent muskeltrening og vil ha muskelvektst ville jeg anbefale og spise med engang etterpå. Samme hvis man trenger å restituere seg fort etter å ha trent kondisjon. En instruktør på sats sa til meg at slanket man seg burde man vente en time

bugge -jenta
Skrevet

Jeg har hørt at en skal spise rimelig raskt, siden forbrenningen er på topp da.

Gjest Aimabel
Skrevet

Hvis du slanker deg bør du vente en time for at kroppen skal venne seg til å ta av lageret. Hvis du vil øke kondisen og få muskler bør du spise karbohydrater og proteiner etter trening. Det er ikke så mye som skal til, et par skiver med skinke og et glass melk f.eks. Sjokolademelk skal også være bra, for den som vil få fart på restitusjonen.

Gjest Aimabel
Skrevet

Altså: rett etter trening for deg som vil bygge opp kroppen, og en time etter for deg som vil bygge ned kroppen:-)

illuminatum
Skrevet

synes på ha lært det et sted, kanskje for å unngå hold. Eller kanskje man skulle vente med å spise før man har trent?

det å ikke spise rett før en trener er jo en gammel regel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...