Gå til innhold

Fastende kolesterolprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor stor forskjell det kan være på en kolesterolprøve som er tatt fastende og ikke fastende? Verdiene altså.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

har du fått svar? hvis ikke skal jeg se om jeg kan slå opp i "blodprøveboka" mi.

Skrevet

har du fått svar? hvis ikke skal jeg se om jeg kan slå opp i "blodprøveboka" mi.

Nei, har ikke fått svar. Tok nye fastende prøver idag så får jo eksakt svar i løpet av ei uke. Lurte bare på om noen her visste....!

Jeg skjønner ikke at helt opp til 7.8 er "normalt" på referanseområdet på Fürst sitt svar når det ellers opplyses at vi skal ha totalkolesterol på under 5.

Jeg synes det var greit å få sjekka dette en gang

til fastende for var ikke det sist, men legen min var fornøyd med 6.4 ikke fastende. LDH på over 4 og 900 i Lp(a) er også i høyseste laget synes nå jeg. HDL var helt bra.

Blir vel klokere da svaret på de fastende prøvene kommer.

Skrevet

Nei, har ikke fått svar. Tok nye fastende prøver idag så får jo eksakt svar i løpet av ei uke. Lurte bare på om noen her visste....!

Jeg skjønner ikke at helt opp til 7.8 er "normalt" på referanseområdet på Fürst sitt svar når det ellers opplyses at vi skal ha totalkolesterol på under 5.

til fastende for var ikke det sist, men legen min var fornøyd med 6.4 ikke fastende. LDH på over 4 og 900 i Lp(a) er også i høyseste laget synes nå jeg. HDL var helt bra.

Skrevet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...