Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har akkurat tatt lappen i en alder av snart 30 og skal kjøpe bil. Jeg har overhodet ikke peiling på biler og aner ikke hva jeg skal se etter. Den skal koste rundt 100 000,- og være så sikker og komfortabel som mulig til den prisen. Skulle gjerne hatt en sånn ny type kort stasjonsvogn hvis dere skjønner.. Det må være litt plass bak til barnevogn og ting man må ha med på langtur. Jeg har så langt tittet mest på Hyundai Matrix og Mercedes A-klasse. Jeg har mest lyst på Huyndaien men den er litt dyr. Mercedesen er mindre men noe billigere. Har også tittet på Toyota Yaris, men de andre frister mer (uten at jeg vet hvorfor). Hørte på trafikkskolen at de anbefalte at man heller burde gå ned i årsmodell og ta en mer "solid" bil, enn å ta en nyere men ikke så velutstyrt bil.. Høres det riktig ut? Mercedes C-klasse er det masse av til rundt 100 000 -men man må jo ned i rundt '98 modell, er det smartere enn å ta en nyere A-klasse? Eller kan de to ikke sammenliknes? Får man en OK bil for 100 000 tro? Kom gjerne med tips til merker og hva jeg skal se etter i annonsene.. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Nissan :-) Trygg sikker bil :-) Eg har ein sånn :-)) 0 Siter
Goldy79 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Nissan :-) Trygg sikker bil :-) Eg har ein sånn :-)) 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Nissan :-) Trygg sikker bil :-) Eg har ein sånn :-)) Hvilken modell da? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Du får ikke plass til en barnevogn i en Toyota Yaris Verso. I hvert fall ikke en dypvogn. Det er for liten plass i bagasjerommet ) 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Du får ikke plass til en barnevogn i en Toyota Yaris Verso. I hvert fall ikke en dypvogn. Det er for liten plass i bagasjerommet ) Okei, da strykes den av lista... Tar gjerne i mot forslag og flere meninger Må kanskje ha større stasjonsvogn enn dem jeg tenker på? Matrix burde vel ihvertfall være stor nok? 0 Siter
Goldy79 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Okei, da strykes den av lista... Tar gjerne i mot forslag og flere meninger Må kanskje ha større stasjonsvogn enn dem jeg tenker på? Matrix burde vel ihvertfall være stor nok? Billig og god bil er for eksempel ein VW Passat stasjonsvogn. Svigers har ein 98 mod til salgs til 60 000 :-)) 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hva med en VW Passat, eller Renault Laguna? 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Billig og god bil er for eksempel ein VW Passat stasjonsvogn. Svigers har ein 98 mod til salgs til 60 000 :-)) Hvorfor så billig? 0 Siter
Goldy79 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hvorfor så billig? Dei vil ikkje ha den ståande lengre. Eg hadde kjøpt den om eg hadde hatt råd til den. Kjører sjølv ein Laurel og den er knapp når ein har ungar :-)) Eg har lånt passaten deira ein del. Kjempegod bil!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Okei, da strykes den av lista... Tar gjerne i mot forslag og flere meninger Må kanskje ha større stasjonsvogn enn dem jeg tenker på? Matrix burde vel ihvertfall være stor nok? Jeg er helt blond når det gjelder biler. Men har en Yaris sjøl og derfor vet jeg at det ikke er så stor plass, den er ikke dyp nok. 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hva med en VW Passat, eller Renault Laguna? Ja, kanskje det.. Men skulle så gjerne hatt en sånn kort rar en som kan smette lettvint inn på parkeringsplasser i byen der vi bor, og samtidig kunne kjøre langt komfortabelt.. De er så lange de bilene der! Men kan godt hende det blir en sånn type bil. Takk for tips!! 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Dei vil ikkje ha den ståande lengre. Eg hadde kjøpt den om eg hadde hatt råd til den. Kjører sjølv ein Laurel og den er knapp når ein har ungar :-)) Eg har lånt passaten deira ein del. Kjempegod bil!! Hvor i landet er det hen og er den på Finn.no? 0 Siter
Goldy79 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hvor i landet er det hen og er den på Finn.no? Me bur på vestlandet. Kan sende deg eit bilde av den på mail hvis du er interessert :-) 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Me bur på vestlandet. Kan sende deg eit bilde av den på mail hvis du er interessert :-) Jeg er ikke sånn knall-interessert egentlig.. Vil helst ha en annen modell. Men den var billig, da! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg er ikke sånn knall-interessert egentlig.. Vil helst ha en annen modell. Men den var billig, da! Jepp det er den. Kjem berre med tips :-)) 0 Siter
Gjest vroooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jepp det er den. Kjem berre med tips :-)) Og tusen takk for det! Men det er både litt langt å dra og ikke helt den bilen jeg ønsker meg, ellers hadde jeg tatt en titt på den 0 Siter
Excelsion Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Citroen Xsara, Citroen Berlingo. Ruster ikke,lite feil, og du får ganske nye modeller for 100000. Citroen har desverre ett dårlig rykte, men det positive er at de da er billige.. Det er gode biler.. Once u go Citroen u never go back. 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Citroen Xsara, Citroen Berlingo. Ruster ikke,lite feil, og du får ganske nye modeller for 100000. Citroen har desverre ett dårlig rykte, men det positive er at de da er billige.. Det er gode biler.. Once u go Citroen u never go back. Ja, er litt nysgjerrig på Citroen. Men hvorfor har de dårlig rykte mon tro? Jeg har liksom ikke noe forhold til noen merker så jeg er åpen for alt! 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Ja, er litt nysgjerrig på Citroen. Men hvorfor har de dårlig rykte mon tro? Jeg har liksom ikke noe forhold til noen merker så jeg er åpen for alt! Citroen er veldig behagelig bil å kjøre og sitte i. De er billige og enkelt utstyrt. For meg er dette greit. Jeg er glad for min citroen, men bilmekanikere rister stadig på hodet av mekaniske franske løsninger. De er annerledes, billiger og enklere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.