Gjest vrooooom Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Citroen er veldig behagelig bil å kjøre og sitte i. De er billige og enkelt utstyrt. For meg er dette greit. Jeg er glad for min citroen, men bilmekanikere rister stadig på hodet av mekaniske franske løsninger. De er annerledes, billiger og enklere. Det er ikke sånn at hvis det skjer noe med den så blir det kjempedyrt med en gang? Sikkert teit spørsmål men jeg er helt uvitende når det gjelder biler 0 Siter
Gjest måneogsol Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det er ikke sånn at hvis det skjer noe med den så blir det kjempedyrt med en gang? Sikkert teit spørsmål men jeg er helt uvitende når det gjelder biler Nei det er ikke noe dyrere enn med andre biler vil jeg tro, men for min del bruker jeg et citroen verksted og har ikke så mye sammenligning med andre verksteder. Dette er første bilen jeg har alene etter skilsmisse, og før så ordnet min mann alt selv. Jeg har hatt mange biler forsåvidt, og synes min lille citroen er en av de aller beste å kjøre. 0 Siter
illuminatum Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 hva med en helt ny Chevrolet Matiz til kr 119900? www.chevrolet.no 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Okei, da strykes den av lista... Tar gjerne i mot forslag og flere meninger Må kanskje ha større stasjonsvogn enn dem jeg tenker på? Matrix burde vel ihvertfall være stor nok? Yaris finnes i både kort og lang versjon. Den lange er fortsatt en liten bil. Den har veldig lite baksete, men større bagasjerom. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Ja, kanskje det.. Men skulle så gjerne hatt en sånn kort rar en som kan smette lettvint inn på parkeringsplasser i byen der vi bor, og samtidig kunne kjøre langt komfortabelt.. De er så lange de bilene der! Men kan godt hende det blir en sånn type bil. Takk for tips!! Huff ikke Lagunaen, forferdelig bil egentlig. Kjører en 2001 mod. endel, selv om den ikke er min. En av mine biler, en gammel Volvo 740, 86 mod. er minst like god å kjøre som den. Ikke er den av de beste kvalitetsmessig heller. Passat er bra, men kanskje lurt å holde seg unna 97, 98 og 99 mod. De kom med en ny type i 97 og det er noen barnesykdommer på disse. Men f.eks. 96 mod. Passat diesel er veldig bra bil. I tillegg går den utrolig billig. Vi har en Passat diesel av nyere mod. og den går på under halv literen. Lang kjøring på ca. 0.45 til 0.47 pr. mil. Ellers ville jeg nok ha satset på en Toyota, de er kjent for å være meget driftssikre. 0 Siter
Gjest vromvrom Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Jeg er ikke sånn knall-interessert egentlig.. Vil helst ha en annen modell. Men den var billig, da! Styr unna Passat 98 modeller, alt for dyre reparasjoner i forhjulstillingen !!!!! Vi har aldri hatt en så dyr bil som 98 modellen vår, hvert år v/dekkskiftene var det inn på verksted for å bytte foringer, lager o.l. Fra 2000 er disse sykdommene borte. Ellers vil jeg foreslå Golf. Her får du inn vogn m/understell bak i bilen, MEN kjøpt 4-dørs !! 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Tusen takk for alle svar! Jeg har kikket på alle disse bilene, og tror kanskje jeg kommer til å kjøpe en splitter ny Huyndai Matrix (de brukte er sjeldne og dyre) eller Toyota Yaris Verso Linea Terra (større enn "bare" Yaris). Ønsker en høy bil med god plass og som er barnevennlig. Begge koster under 200 000 nye så det er overkommelig. Den Chevroleten (Matiz)var veldig fristende (så billig!) men blir nok for liten når jeg skal ha med barnevogn på tur i tillegg til kofferter muligens.. Tusen takk folkens, jeg har lest og lest og blitt en bitteliten smule klokere ihvertfall.. Uansett hva man velger kan det jo skje noe med bilen. Og nå er jo ny bil blitt veldig billig i forhold til å kjøpe brukt, så det føles mest riktig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.