Gå til innhold

alanya i tyrkia

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sisselem..
Skrevet

jeg og en veninne har bestillt ferie til tyrkia i sommer. er liiitt redde for å reise alene, siden vi alltid har reist med familiene våre før. vi er 19 år, men er litt sjenerte av oss og jeg er litt bekymret for at det skal føre til problemer når vi er helt for oss selv så langt hjemmefra..:) vet at foreldrene mine har sine tanker om dette, de tror kanskje alt skal gå galt osv..men vi er jo faktisk 19 år, det burde vel gå fint? jeg gleder meg veldig til dette, håper bare det blir like vellykket som vi håper..

noen som har vært i tyrkia som har noe positivt å komme med?:)

Skrevet

Alanya er en kjempekoselig by og passer godt for dere som er 19 år, Havneområdet er fullt av diskotek og de ungdommene vi har hatt med oss har trivdes veldig godt.

Vær litt forsiktig med å drikke raki da. Den er ofte 60% og kan slå dere rett ut hvis dere får i dere for mange.

Ta taxi hjem om kvelden og ikke gå i smågaten. Hovedgata er ganske safe hvis dere bor i nærheten av havneområdet, de fleste restaurantene er åpne og det er mye folk ute.

Bølgene på Cleopatrastranda kan bli store med sterke understrømmer, de er ikke til å spøke med. De dagene er det best å finne et svømmebasseng. Og tilslutt, prøv tyrkisk hamman en av de første dagene. Da blir dere skrubbet skikkelig og kan begynne å sole dere forsiktig.

God tur :o)

Gjest galtieri
Skrevet

"noen som har vært i tyrkia som har noe positivt å komme med?:)"

Vært der: Ja.

Postivt å komme med: Nei.

serendipity
Skrevet

Alanya er en kjempekoselig by og passer godt for dere som er 19 år, Havneområdet er fullt av diskotek og de ungdommene vi har hatt med oss har trivdes veldig godt.

Vær litt forsiktig med å drikke raki da. Den er ofte 60% og kan slå dere rett ut hvis dere får i dere for mange.

Ta taxi hjem om kvelden og ikke gå i smågaten. Hovedgata er ganske safe hvis dere bor i nærheten av havneområdet, de fleste restaurantene er åpne og det er mye folk ute.

Bølgene på Cleopatrastranda kan bli store med sterke understrømmer, de er ikke til å spøke med. De dagene er det best å finne et svømmebasseng. Og tilslutt, prøv tyrkisk hamman en av de første dagene. Da blir dere skrubbet skikkelig og kan begynne å sole dere forsiktig.

God tur :o)

Bare ikke tyrkiskl bad med "hang-over". Jeg var fyllesyk en dag og skulle bare pleie meg selv. Den enorme varmen og dampen var grusom... Men ellrr er det deilig.. :-)

Skrevet

Det er fint i alanya, var der i fjor! Men ikke la deg lure... De skal selge deg alt mulig rart til en pris som absolutt ikke er god... Er det noe spes du skal kjøpe så gå rundt og sjekk prisene først! Det gjorde vi og sparte i allefall 100 kr på 2 håndklær som alle bodene hadde!

Det er MYE diskoteker der så kos dere!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Om du går inn på VGnett debatt, reiseforum, så er det laget en laaang tråd om, akkurat, Alanya:)

Skrevet

Bare ikke tyrkiskl bad med "hang-over". Jeg var fyllesyk en dag og skulle bare pleie meg selv. Den enorme varmen og dampen var grusom... Men ellrr er det deilig.. :-)

Hihi.

Vi har alltid stukket dit aller første dagen etter å ha sovet noen timer. Helt nydelig for en utslitt kropp etter en lang fly og busstur.

serendipity
Skrevet

Hihi.

Vi har alltid stukket dit aller første dagen etter å ha sovet noen timer. Helt nydelig for en utslitt kropp etter en lang fly og busstur.

DET er sant. Men med verdens værste "hang-over", er det aldeles grusom,. Jeg måtte bare gå ut igjen... :-)

Skrevet

DET er sant. Men med verdens værste "hang-over", er det aldeles grusom,. Jeg måtte bare gå ut igjen... :-)

Da skal jeg aldri gjøre det men klare å holde meg edru dagen før :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...