Gjest Cityrella Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Jeg må vaske håret hver dag ellers føler jeg meg skitten. Jeg svetter mye i hodebunnen og får ekstremt fort fett hår, så en 3 dager uten hårvask på meg hadde sett heeelt forferdelig ut. Skulle jeg til frisøren kunne jeg kanskje ha vurdert å ikke vaske håret den aktuelle dagen, men jeg hadde ikke kommet med flere dagers uvasket hår. Men nå er jeg ganske ekstrem på dette området her da. Jeg synes uvasket hår er forferdelig ekkelt. Kanskje ikke håret i seg selv, men hodebunnen. Jeg grøsser bare jeg tenker på frisører som driver og tar i hodebunnen til andre folk. Jeg kan også lukte det av folk som går forbi meg om de er nydusjet eller ikke. Det lukter hodebunn-hudfett på en måte. Ja, til nyvaska hår før man skal til frisøren. Det blir jo det samme som å vaske seg nedentil før man skal til gynekolog det. Enig i at hår skal vaskes hver dag, ikke fordi håret nødvendigvis blir fett, men hodebunne er da steng inne i håret og blir svett og klam som resten av kroppen. Og det kan lukte ille, noe vel mange ikke kjenner selv. Å gå til frisøren uvasket.. tja.. frisøren kan jo bare vaske det da, men særlig koselig er det vel ikke. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Jeg må vaske håret hver dag ellers føler jeg meg skitten. Jeg svetter mye i hodebunnen og får ekstremt fort fett hår, så en 3 dager uten hårvask på meg hadde sett heeelt forferdelig ut. Skulle jeg til frisøren kunne jeg kanskje ha vurdert å ikke vaske håret den aktuelle dagen, men jeg hadde ikke kommet med flere dagers uvasket hår. Men nå er jeg ganske ekstrem på dette området her da. Jeg synes uvasket hår er forferdelig ekkelt. Kanskje ikke håret i seg selv, men hodebunnen. Jeg grøsser bare jeg tenker på frisører som driver og tar i hodebunnen til andre folk. Jeg kan også lukte det av folk som går forbi meg om de er nydusjet eller ikke. Det lukter hodebunn-hudfett på en måte. Ja, til nyvaska hår før man skal til frisøren. Det blir jo det samme som å vaske seg nedentil før man skal til gynekolog det. Helt det samme, blir det jo ikke... Og det er veldig stor forskjell på folk,- noen kan faktisk gå et par dager uten å vaske håret,- og likevel se pen ut på håret (og lukte godt). Andre får fett hår fort. De som vasker det ofte, får jo fett hår fortere,- hodebunnen venner seg til vaskehyppigheten. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Jeg gidder ikke vaske håret om morgenen hvis jeg uansett skal vaske det hos frisøren senere på dagen. Når hun vasker håret mitt blir hun rein på hendene av shampoen i samme slengen 0 Siter
org Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Husker en kompis som ble sendt hjem fra frisøren. Hun ville ikke ta i det fete håret hans..*isj* Hjelp, det måtte være flaut!!! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Enig i at hår skal vaskes hver dag, ikke fordi håret nødvendigvis blir fett, men hodebunne er da steng inne i håret og blir svett og klam som resten av kroppen. Og det kan lukte ille, noe vel mange ikke kjenner selv. Å gå til frisøren uvasket.. tja.. frisøren kan jo bare vaske det da, men særlig koselig er det vel ikke. Vaske hår hver dag er utelukket hos meg. Da kommer det bare til å klø. annenhver dag er bedre. Des oftere du vasker håret dess fortere fett blir håret da det liksom venner seg på det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Hvis jeg ikke skal vaske håret hos frisøren så er jeg så nydysjet som mulig når jeg kommer dit. Skal jeg alikevel ha vask før klippen så er jeg ikke så nøye. 0 Siter
Babette Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 "Frisøren min sier at når håret skal farges, er det bare en fordel om det er litt "gammelvasket". Husker ikke om hun utdypet det, men kanskje er hodebunnen mindre ømfindtlig hvis det har gått et par dager siden vask?" Fargen sitter bedre i håret om det ikke er nyvasket og f.eks balsambehandlet, så man får faktisk mer valuta for pengene om håret ikke er nyvasket ;O) Min frisør bryr seg i hvertfall ikke om det hvis det er to-tre dager siden håret er vasket. Og jeg kjenner henne godt, så hun hadde nok sagt det om hun syntes det var ekkelt.b Så det er det som er forklaringen, takk skal du ha. Det skal jeg huske. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg gidder ikke vaske håret om morgenen hvis jeg uansett skal vaske det hos frisøren senere på dagen. Når hun vasker håret mitt blir hun rein på hendene av shampoen i samme slengen ;O) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.