Gå til innhold

Gruer meg litt til besøk og matutgifter

Anbefalte innlegg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Kan man fryse ned lasagne forresten?

klart det! la den tine i romtemperatur. Så setter jeg den inn i ovnen ved litt lavere temp enn da jeg stekte den første gang (lar den forresten ikke steke like lenge da- bare til osten har smeltet), og lar den stå til osten ser bra ut.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

4

• flisa

2

• mrxx

1

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest takk for synspunkter
Skrevet

klart det! la den tine i romtemperatur. Så setter jeg den inn i ovnen ved litt lavere temp enn da jeg stekte den første gang (lar den forresten ikke steke like lenge da- bare til osten har smeltet), og lar den stå til osten ser bra ut.

Så du steker den ferdig før du fryser den?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Så du steker den ferdig før du fryser den?

bare til osten har smeltet.

Skrevet

Jeg syns det hele kommer veldig an på om dere pleier å bo hos dem en uke en gang i året. Da er det greit om det er hver sin gang, liksom. Men hvis det alltid er dere som er vertskap, syns jeg det er helt naturlig at gjestene bidrar.

Prøv å send dem i butikken når kjøleskapet er tomt.

Hvis de ikke tar hintet må du nesten bare si det.

Jeg hater overnattingsbesøk som går over mer enn to netter. Og i to dager spanderer jeg gjerne på gode venner og familie.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Det virker som de har dårlig råd siden de har spurt på forhånd. Da skjønner jeg at mannen din kvier seg for å gi kontrabeskjed, når han først sa ta de skulle få mat. Hvis de bruker hele budsjettet på flybilletter, så skjønner jeg dem også. Kanskje ville de ikke reist hvis de var usikre på hvor store matutgifter de ville få. Hvis dette er folk mannen din gjerne vil holde kontakten med så får du virdere hvor viktig dette er for deg.

Hvis mannen din ikke vil ta det opp får du gjøre som en annen her foreslo: Lage skikkelig billige middager. Fiskepudding med hvit saus og poteter, grandiosa-pizza på lørdag, billig kneipp-brød, få pålegg, kun vann å drikke til maten etc. Du kan si at du gjerne skulle hatt noe mere å by på, men dere har det litt trangt for tiden. Kanskje skjønner de hintet og kan bidra litt. Hvis ikke så har du iallefall gjort det billigst mulig. Jeg vet ikke hvor billig du spiser i dagliglivet, men det er iallefall mye å spare på å velge billig mat konsekvent. Du trenger ikke diske opp med desserter, øl og brus, snacks, frukt, dyrt pålegg, yoghurt etc.

Skrevet

Jeg syns det hele kommer veldig an på om dere pleier å bo hos dem en uke en gang i året. Da er det greit om det er hver sin gang, liksom. Men hvis det alltid er dere som er vertskap, syns jeg det er helt naturlig at gjestene bidrar.

Prøv å send dem i butikken når kjøleskapet er tomt.

Hvis de ikke tar hintet må du nesten bare si det.

Jeg hater overnattingsbesøk som går over mer enn to netter. Og i to dager spanderer jeg gjerne på gode venner og familie.

Vi har ikke vært hos dem, da det ikke har passet (vi har små barn og det koster litt å reise dit. Men nå har de fått billige flybilletter). Jeg synes også det er lenge med en hel uke! Sist var noen andre fra hans familie her en langhelg, og jeg var så sliten da de reiste at jeg gråt...

Skrevet

Det virker som de har dårlig råd siden de har spurt på forhånd. Da skjønner jeg at mannen din kvier seg for å gi kontrabeskjed, når han først sa ta de skulle få mat. Hvis de bruker hele budsjettet på flybilletter, så skjønner jeg dem også. Kanskje ville de ikke reist hvis de var usikre på hvor store matutgifter de ville få. Hvis dette er folk mannen din gjerne vil holde kontakten med så får du virdere hvor viktig dette er for deg.

Hvis mannen din ikke vil ta det opp får du gjøre som en annen her foreslo: Lage skikkelig billige middager. Fiskepudding med hvit saus og poteter, grandiosa-pizza på lørdag, billig kneipp-brød, få pålegg, kun vann å drikke til maten etc. Du kan si at du gjerne skulle hatt noe mere å by på, men dere har det litt trangt for tiden. Kanskje skjønner de hintet og kan bidra litt. Hvis ikke så har du iallefall gjort det billigst mulig. Jeg vet ikke hvor billig du spiser i dagliglivet, men det er iallefall mye å spare på å velge billig mat konsekvent. Du trenger ikke diske opp med desserter, øl og brus, snacks, frukt, dyrt pålegg, yoghurt etc.

Vi prøver å handle på tilbud. Derfor har vi juice på boden, og i går kjøpte jeg pølser og kjøttdeig på tilbud. Og i går bakte jeg noe jeg hev i frysen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...