Gjest var aldri i tvil Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/15/434825.html 0 Siter
Gjest imse Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Som foreldre lever man vel alltid med et håp.......Det er aldri let å gi slipp..... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Som foreldre lever man vel alltid med et håp.......Det er aldri let å gi slipp..... Enig med deg. En forelder vil nok alltid tolke hver minste rykning i positiv retning. Jeg mener også at legene ikke kan fullstendig utelukke at det fantes en og annen nerveforbindelse i hjernen hennes som ga henne korte øyeblikk av .. hva skal man kalle det .. -bevissthet? Ikke at jeg er noen nevrolog, men nekter å tro at leger kan være 100% sikre på sånt. 0 Siter
Gjest imse Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Enig med deg. En forelder vil nok alltid tolke hver minste rykning i positiv retning. Jeg mener også at legene ikke kan fullstendig utelukke at det fantes en og annen nerveforbindelse i hjernen hennes som ga henne korte øyeblikk av .. hva skal man kalle det .. -bevissthet? Ikke at jeg er noen nevrolog, men nekter å tro at leger kan være 100% sikre på sånt. Var ikke jenta "normal" for noen år siden? Hva skjedde?Hvorfor ble hun sånn? 0 Siter
favn Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Hvorfor ble hun obdusert? Var det en antydning av tvil om av avlivingen av denne kvinnen var riktig? 0 Siter
Atene Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Hvorfor ble hun obdusert? Var det en antydning av tvil om av avlivingen av denne kvinnen var riktig? Obduksjonen viste ihvertfall, interessant nok, at hun ikke led av spiseforstyrrelser på det tidspunktet hun falt i koma. Hvorfor var ektemannen så ivrig til å hevde det da ? 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Ja, jeg husker noen som hisset seg kraftig opp i denne saken. Nå er det vel stille fra den kanten, eller...? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Mulig du ikke var i tvil, med det har vært tvil, ellers hadde ikke dama blitt obdusert. Jeg var for avliving fordi jeg trodde på de som sa hun ikke hadde det bra, og aldri ville få det. Men med overdose, ikke ihjelsulting. Man kødder ikke med sånne ting hvis ikke alle er sikre! Ikke minst for foreldrene sin del, hvor jævlig må det ikke ha vært for de at det ble gjort på den måten, de var jo i den tro at hun merket det. Jeg vet det praktiseres ellers også, og jeg finner det horribelt at man må gjøre dette fordi det ikke er lov med overdose. Har man bestemt seg for å ta livet av folk og dyr, får man gjøre det humant, raskt og effektivt! 0 Siter
snø Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Hvorfor ble hun obdusert? Var det en antydning av tvil om av avlivingen av denne kvinnen var riktig? Så vidt jeg vet så var det ektemannen som ba om at det ble gjort, for å bevise en gang for alle at han hadde rett og ikke bare ville ta livet av henne. Mener det stod i noe av det som ble skrevet i avisen etter at hun var død. Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest var aldri i tvil Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Mulig du ikke var i tvil, med det har vært tvil, ellers hadde ikke dama blitt obdusert. Jeg var for avliving fordi jeg trodde på de som sa hun ikke hadde det bra, og aldri ville få det. Men med overdose, ikke ihjelsulting. Man kødder ikke med sånne ting hvis ikke alle er sikre! Ikke minst for foreldrene sin del, hvor jævlig må det ikke ha vært for de at det ble gjort på den måten, de var jo i den tro at hun merket det. Jeg vet det praktiseres ellers også, og jeg finner det horribelt at man må gjøre dette fordi det ikke er lov med overdose. Har man bestemt seg for å ta livet av folk og dyr, får man gjøre det humant, raskt og effektivt! Overdose er AKTIV dødshjelp. Det er ikke lov. De drepte ikke dama. De bare lot naturen gå sin gang. Slik den ville gjort i første omgang, dersom ikke moderne medisin hadde holdt kroppen kunstig i live. Obduksjonen ble gjort nettopp for å bevise for inkompetente kristne fundamentalister, at det VIRKELIG IKKE var liv laga for damen. Og at legene faktisk vet hva de snakker om. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Var ikke jenta "normal" for noen år siden? Hva skjedde?Hvorfor ble hun sånn? Oi, der tror jeg du må finne mer på nettet, jeg kan nok ikke redegjøre så mye for saken. :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Overdose er AKTIV dødshjelp. Det er ikke lov. De drepte ikke dama. De bare lot naturen gå sin gang. Slik den ville gjort i første omgang, dersom ikke moderne medisin hadde holdt kroppen kunstig i live. Obduksjonen ble gjort nettopp for å bevise for inkompetente kristne fundamentalister, at det VIRKELIG IKKE var liv laga for damen. Og at legene faktisk vet hva de snakker om. Synes du ikke det er rart at vi sulter ihjel mennesker, mens dyr skal slippe fort og greit, fordi vi har bestemt at aktiv dødshjelp ikke er lov? Du kaller det en naturlig død, fordi hun ikke kunne ta til seg føde selv. Vi mater folk som ikke er i stand til det ellers, det er når vi skal avlive noen vi slutter å mate. Ergo er det tatt en beslutning, hvorfor ikke tørre og ta skrittet helt ut, og avslutte på samme måte som vi finner humant for dyr? Jeg synes vi utviser en inhuman feighet. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Synes du ikke det er rart at vi sulter ihjel mennesker, mens dyr skal slippe fort og greit, fordi vi har bestemt at aktiv dødshjelp ikke er lov? Du kaller det en naturlig død, fordi hun ikke kunne ta til seg føde selv. Vi mater folk som ikke er i stand til det ellers, det er når vi skal avlive noen vi slutter å mate. Ergo er det tatt en beslutning, hvorfor ikke tørre og ta skrittet helt ut, og avslutte på samme måte som vi finner humant for dyr? Jeg synes vi utviser en inhuman feighet. Helt enig. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Synes du ikke det er rart at vi sulter ihjel mennesker, mens dyr skal slippe fort og greit, fordi vi har bestemt at aktiv dødshjelp ikke er lov? Du kaller det en naturlig død, fordi hun ikke kunne ta til seg føde selv. Vi mater folk som ikke er i stand til det ellers, det er når vi skal avlive noen vi slutter å mate. Ergo er det tatt en beslutning, hvorfor ikke tørre og ta skrittet helt ut, og avslutte på samme måte som vi finner humant for dyr? Jeg synes vi utviser en inhuman feighet. Absolutt. I et slikt tilfelle er det overhovet ingen forskjell på aktiv og passiv dødshjelp, bortsett fra at aktivt er mer humant. "..................................." 0 Siter
Gjest var aldri i tvil Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Synes du ikke det er rart at vi sulter ihjel mennesker, mens dyr skal slippe fort og greit, fordi vi har bestemt at aktiv dødshjelp ikke er lov? Du kaller det en naturlig død, fordi hun ikke kunne ta til seg føde selv. Vi mater folk som ikke er i stand til det ellers, det er når vi skal avlive noen vi slutter å mate. Ergo er det tatt en beslutning, hvorfor ikke tørre og ta skrittet helt ut, og avslutte på samme måte som vi finner humant for dyr? Jeg synes vi utviser en inhuman feighet. Vi matet ikke damen. Hun kunne ikke spise. Hun fikk en grøt av kunstig lagete næringsstoffer gjennom en slange som satt fast i kroppen. Hun visste ikke hva mat er. Hva smak er. Kunne ikke føle sult. og så kommer du med :"men det kan vi ikke vite" Jeg mener bestemt at det kunne man vite, og at obdukjsonen nå har bevist det. Du mener antakeligvis at det finnes skulte mekanismer og nevroner eller hva det måtte være, og vi blir aldri enige om den saken. Så jeg ser ikke noe poeng i å diskutere mer. Må damen få hvile i fred. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Vi matet ikke damen. Hun kunne ikke spise. Hun fikk en grøt av kunstig lagete næringsstoffer gjennom en slange som satt fast i kroppen. Hun visste ikke hva mat er. Hva smak er. Kunne ikke føle sult. og så kommer du med :"men det kan vi ikke vite" Jeg mener bestemt at det kunne man vite, og at obdukjsonen nå har bevist det. Du mener antakeligvis at det finnes skulte mekanismer og nevroner eller hva det måtte være, og vi blir aldri enige om den saken. Så jeg ser ikke noe poeng i å diskutere mer. Må damen få hvile i fred. "Vi"? 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Var ikke jenta "normal" for noen år siden? Hva skjedde?Hvorfor ble hun sånn? Jeg tror hun hadde fått slag. Det er godt vi ikke tar livet av alle slagpasienter her i landet selv om det bare er noen få av dem som får skikkelig hjelp. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hvorfor ble hun obdusert? Var det en antydning av tvil om av avlivingen av denne kvinnen var riktig? Tja, det var vel først og fremst for å dokumentere at diverse påstander foreldrene og deres støttespillere kom med var direkte falsum. Antar at du har moderert ditt standpunkt noe nå etter obdusjonen? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Var ikke jenta "normal" for noen år siden? Hva skjedde?Hvorfor ble hun sånn? Hun fikk slag, og hjernen ble uten oksygen i rimelig mange minutter før det kom medisinsk hjelp til stedet. 0 Siter
favn Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Tja, det var vel først og fremst for å dokumentere at diverse påstander foreldrene og deres støttespillere kom med var direkte falsum. Antar at du har moderert ditt standpunkt noe nå etter obdusjonen? Moderert?? Var det fundamentalistisk å være imot at Terri ble avlivet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.