Gjest Ramina Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 "Sendt med M2 - Operas revolusjonerende e-postprogram" sto det i en mail jeg fikk her. Revolusjonerende...hmmm...er det det? Bruker Firefox ellers (og IE til enkelte ting)...kan ikke blande inn Opera da eller? Hvorfor bør man bytte ut OE? Hvorfor bør man samkjøre firefox nettleser og e-post? Hvorfor bør jeg gå over til det revolusjonerende Opera? Og når jeg nå først er i gang : inni pc.kabinettet har jeg tre vifter, hvorav den ene nå skal byttes forde den hyler, skraper og skriker så det nesten er tortur å være i samme rom som den. Den sitter på selve "veggen" inni pc, mellom to kort, til høyre for disse, den er veldig liten og sitter liksom på et stort kort på veggen. Fikk aldri svar fra support hva den var til. Det står Asus på den. Noen som vet hva den er til? (har to til, den ene står over, er stor, og den andre står festet til "endeveggen" på pc, denne er også stor/større.) 0 Siter
Prozak Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Den viften er vel til for det samme som de andre: suge inn eller blåse ut luft. Det varierer veldig hvor mange og hvor store vifter som sitter i et kabinett, og hva man putter inn i kabinettet. Ang. e-post, så er det ingen grunn til å bytte ut OE hvis det fungerer fint for deg. Man kan snakke så mye man vil om "revolusjonerende løsninger" etc., men en e-post klient er en e-post klient, i bunn og grunn. Selv hater jeg outlook, og bruker eudora i stedet. I gamle dager brukte jeg netscape mail mot IMAP server. ".................................." 0 Siter
citoyen Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 ""Sendt med M2 - Operas revolusjonerende e-postprogram" sto det i en mail jeg fikk her. Revolusjonerende...hmmm...er det det?" Det "revolusjonerende" er at Opera fungerer etter et databaseprinsipp i stedet for et tradisjonelt filsystemprinsipp. Det betyr at i stedet for å sortere mailene i mapper, så er hver mail bare lagret ett sted, og du kan velge ulike vinkler å se den samme mailen på. F.eks kan du se alle mailer med vedlegg, eller alle mailer fra en bestemt kontakt, eller alle mailer i en bestemt mailingliste, eller alle mailer du har markert som viktige osv, og den samme mailen kan finnes i alle disse "mappene". Opera var såvidt jeg vet først ute med dette konseptet i en mailklient, men nå brukes dette blant annet også i den populære webmailen Gmail. "Bruker Firefox ellers (og IE til enkelte ting)...kan ikke blande inn Opera da eller?" Du kan bruke Opera som nettleser og/eller mailklient uavhengig av om du har Firefox og IE installert. Dette er helt opp til deg - programmene har ingen innvirkning på hverandre, og kan installeres og avinstalleres helt uavhengig av hverandre. "Hvorfor bør man bytte ut OE?" OE har tradisjonelt hatt mange sikkerhetsproblemer og virus. Sikkerheten er skjerpet kraftig de siste årene, så hvis du bare passer på å installere sikkerhetsoppdateringer fra Windows Update jevnlig, og følger de vanlige rådene om å bruke et oppdatert antivirusprogram og ikke åpne ukjente vedlegg skulle det ikke være noe stort problem. "Hvorfor bør man samkjøre firefox nettleser og e-post?" Nå vet jeg ikke helt hva du mener. Firefox har ingen e-post-klient. Mozilla, organisasjonen som utvikler Firefox, tilbyr riktignok også en nettleser som heter Thunderbird, men dette er et frittstående program, så det er ikke snakk om noen samkjøring. "Hvorfor bør jeg gå over til det revolusjonerende Opera?" Hvis du er fornøyd med programmet du bruker i dag, så er det ikke noe poeng i å skifte. Opera er veldig greit å bruke hvis du abonnerer på mange mailinglister, fordi den automatisk sorterer og holder styr på disse. Dessuten kan det være kjekt med innebygget RSS-klient. Her kan du lese litt om RSS hvis du er nysgjerrig: http://www.dagbladet.no/rss/ 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 ""Sendt med M2 - Operas revolusjonerende e-postprogram" sto det i en mail jeg fikk her. Revolusjonerende...hmmm...er det det?" Det "revolusjonerende" er at Opera fungerer etter et databaseprinsipp i stedet for et tradisjonelt filsystemprinsipp. Det betyr at i stedet for å sortere mailene i mapper, så er hver mail bare lagret ett sted, og du kan velge ulike vinkler å se den samme mailen på. F.eks kan du se alle mailer med vedlegg, eller alle mailer fra en bestemt kontakt, eller alle mailer i en bestemt mailingliste, eller alle mailer du har markert som viktige osv, og den samme mailen kan finnes i alle disse "mappene". Opera var såvidt jeg vet først ute med dette konseptet i en mailklient, men nå brukes dette blant annet også i den populære webmailen Gmail. "Bruker Firefox ellers (og IE til enkelte ting)...kan ikke blande inn Opera da eller?" Du kan bruke Opera som nettleser og/eller mailklient uavhengig av om du har Firefox og IE installert. Dette er helt opp til deg - programmene har ingen innvirkning på hverandre, og kan installeres og avinstalleres helt uavhengig av hverandre. "Hvorfor bør man bytte ut OE?" OE har tradisjonelt hatt mange sikkerhetsproblemer og virus. Sikkerheten er skjerpet kraftig de siste årene, så hvis du bare passer på å installere sikkerhetsoppdateringer fra Windows Update jevnlig, og følger de vanlige rådene om å bruke et oppdatert antivirusprogram og ikke åpne ukjente vedlegg skulle det ikke være noe stort problem. "Hvorfor bør man samkjøre firefox nettleser og e-post?" Nå vet jeg ikke helt hva du mener. Firefox har ingen e-post-klient. Mozilla, organisasjonen som utvikler Firefox, tilbyr riktignok også en nettleser som heter Thunderbird, men dette er et frittstående program, så det er ikke snakk om noen samkjøring. "Hvorfor bør jeg gå over til det revolusjonerende Opera?" Hvis du er fornøyd med programmet du bruker i dag, så er det ikke noe poeng i å skifte. Opera er veldig greit å bruke hvis du abonnerer på mange mailinglister, fordi den automatisk sorterer og holder styr på disse. Dessuten kan det være kjekt med innebygget RSS-klient. Her kan du lese litt om RSS hvis du er nysgjerrig: http://www.dagbladet.no/rss/ Strålende svar...du er flink Tusen takk. Jeg tror jeg beholder OE, siden det fungerer greit i dag. Når det gjelder Firefox så var det deres e-post program - som du nevnte - jeg mente. Igjen takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.