Gå til innhold

9 år og synes hun er tykk

Anbefalte innlegg

Gjest Mamman til Julianne
Skrevet

datteren min er 9 år.Hun er tynn som en strek, spiser sunt og er aktiv. Fotball, ridning og dans)

Likevel snakker hun ofte om at hun er tykk, klyper seg i siden og ber meg se på flesket som ikke er der).Vi har aldri hatt fokus på kropp hjemme hos oss.Vi spiser sunt og er aktive.Hun veier seg ofte.Hun er typen som alt skal være perfekt.Hun er flink på skolen og er svært nøye med at alt hn gjør er riktig.

Er dette vanlig i den alderen?HUn har en bror som er noen år eldre, han har aldri hatt et slikt fokus.

Skrevet

Så lenge hun er så tynn som du sier, så vil jeg påstå at det ikke er helt normalt at hun er så opptatt av dette.

Dette må du passe på, så det ikke utvikler seg i helt gal retning.

Gjest gomle
Skrevet

Det er trist, men dette ser ut til å være tiden vi lever i. Det er nok ikke så uvanlig. Men siden hun er typen der alt skal være perfekt, så er hun også i risikosonen for å utvikle spiseforstyrrelser. Det er gjerne disse "perfekte" som får slikt. Så du bør nok være litt ekstra obs. Men utover det får du vel ikke gjort så mye annet enn å fortelle henne at hun er tynn, og at hun ikke bør bli tynnere.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hvis hun veier seg ofte tror jeg nok jeg ville ha fjernet vekten.

Skrevet

Desverre så er dette vanlig. Jenter helt ned i barnehagealder synes de er for tykk.

Skrevet

Desverre så er dette vanlig. Jenter helt ned i barnehagealder synes de er for tykk.

Skrevet

dessverre veldig vanlig, og du burde for det første kaste vekta. hun er helt klart i grenseland for å få alvorlige spiseproblemer-husk at det er ikke alltid det synes på vekta. ta en alvorlig prat med henne. det er nok veldig sannsynlig at alle venninnene hennes er slik også, og det er høystatus å være tynn selv på denne alderen. du burde være velfdig obs på hva hun får i seg uten at hun selv vet at du følger med. les om spiseproblemer på eks lommelegen og forklar henne hvor farlig det er. du kan nok aldri få henne til å få et 100% sunt fokus, men du kan kanskje forhindre henne i å få alvorlige spiseproblemer.

Skrevet

og forresten: IKKE fortell henne at hun er tynn slik som andre her råder til. det er nettopp dette hun vil. ofte sier ungdom at de er så tykke kun for å få høre at de er tynne. sier dette i vennegjengen får da denne personen bekreftelse på at hun er tynn og vellykket, og det er ofte den tynneste som er den mest populære.

uff, det er innmari komplisert, og det er begrenset hva du kan gjøre som får direkte følger. men det skal iallefall ikke være noen belønning å "være sunn" i hjemmet. legg vekk alt av ukeblader og slikt m slankereportasjer( dvs alle.....), og ikke snakk om slanking og trening som et mål i seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...