Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finner jeg ut hvorvidt et skjermkort kan håndtere en bestemt skjerm?

Det gjelder skjermkortet GeFORCE 6600GT 128MB PCie Retail og en skjerm med oppløsning på 1680 x 1050.

Skrevet

Skjermkortet ditt kan garantert håndtere skjermen og den oppløsningen. Det er som regel skjermen, og ikke nyere grafikkkort, som setter begrensninger for oppløsning og fargedybde.

Ellers så finner du informasjon om skjermkortets kapasitet i manualen som skal ha fulgt med, eller på nettsiden til produsenten.

".................................."

Skrevet

Skjermkortet ditt kan garantert håndtere skjermen og den oppløsningen. Det er som regel skjermen, og ikke nyere grafikkkort, som setter begrensninger for oppløsning og fargedybde.

Ellers så finner du informasjon om skjermkortets kapasitet i manualen som skal ha fulgt med, eller på nettsiden til produsenten.

Jeg har nok ingen manual ennå. Dette dreier seg om en pakkeløsning der jeg ønsker å bytte ut skjermen.

Ellers var det et godt og innlysende råd å lete opp kortprodusenten. Takk!

Skrevet

Jeg har nok ingen manual ennå. Dette dreier seg om en pakkeløsning der jeg ønsker å bytte ut skjermen.

Ellers var det et godt og innlysende råd å lete opp kortprodusenten. Takk!

Skulle gå greit å finne informasjon hos produsenten. Ellers så er det liten eller ingen sannsynlighet for at kortet ikke takler oppløsningen du vil ha :-)

"..................................."

Skrevet

Skulle gå greit å finne informasjon hos produsenten. Ellers så er det liten eller ingen sannsynlighet for at kortet ikke takler oppløsningen du vil ha :-)

Det gjør det :-)

Skrevet

Det gjør det :-)

Visste jeg det ikke. :-)

Skrevet

Visste jeg det ikke. :-)

Gosh, nå blir det (etter sigende rundt omkring) en FET 20".

Skrevet

Gosh, nå blir det (etter sigende rundt omkring) en FET 20".

20" er jo egentlig absolutt minimum størrelse hvis skjermen skal kunne klassifiseres som "fet" :-)

Selv har jeg siklet lenge på en 24" widescreen skjerm. Men det var disse tusenlappene, da.

"................................."

Skrevet

20" er jo egentlig absolutt minimum størrelse hvis skjermen skal kunne klassifiseres som "fet" :-)

Selv har jeg siklet lenge på en 24" widescreen skjerm. Men det var disse tusenlappene, da.

"................................."

Hvorfor ikke Apples 30" med det samme? Da trenger du aldri mer gå på kino.

Skrevet

Hvorfor ikke Apples 30" med det samme? Da trenger du aldri mer gå på kino.

Det blir kanskje _litt_ stort igjen - men den er sikkert FEIT, den :-)

Skrevet

Det blir kanskje _litt_ stort igjen - men den er sikkert FEIT, den :-)

Jeg ville ikke hatt den. Den får nå være grenser...

Med det samme vi holder på her... har du noe vettugt å si om mus (obs, merk forumet)?

Det må bli tråd-mus, tror jeg, ettersom det visstnok er/kan være forsinkelser på de trådløse. Dessuten er det noen små hender som skal håndtere musa, og da blir det straks for tung og stort med batterier og gudene vet.

Dessuten, skal man velge optisk, laser eller god, gammel rullehjul/kule?

Jeg føler mest for en vanlig rullehjuls/kule-mus. Av nytt slag.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt den. Den får nå være grenser...

Med det samme vi holder på her... har du noe vettugt å si om mus (obs, merk forumet)?

Det må bli tråd-mus, tror jeg, ettersom det visstnok er/kan være forsinkelser på de trådløse. Dessuten er det noen små hender som skal håndtere musa, og da blir det straks for tung og stort med batterier og gudene vet.

Dessuten, skal man velge optisk, laser eller god, gammel rullehjul/kule?

Jeg føler mest for en vanlig rullehjuls/kule-mus. Av nytt slag.

Evt. forsinkelse på en normal trådløs mus har jeg aldri vært borti, så jeg tror ikke du skal være så redd for det. Særlig tung er ikke musen heller, selv om det selvfølgelig blir noen gram tyngre.

Optisk eller kule? Tja...si det. Jeg har inntrykk av at kulemus er litt mer presis, så lenge man holder den ved like. Men igjen så tror jeg ikke en ny optisk mus er særlig mindre presis enn en med kule.

Personlig ville jeg valgt en trådløs hjulmus, men jeg kan ikke argumentere mot en optisk mus. Trådløst velger jeg fordi jeg slipper å ha ledningen som ligger og "roter til" på skrivebordet.

"................................"

Skrevet

Evt. forsinkelse på en normal trådløs mus har jeg aldri vært borti, så jeg tror ikke du skal være så redd for det. Særlig tung er ikke musen heller, selv om det selvfølgelig blir noen gram tyngre.

Optisk eller kule? Tja...si det. Jeg har inntrykk av at kulemus er litt mer presis, så lenge man holder den ved like. Men igjen så tror jeg ikke en ny optisk mus er særlig mindre presis enn en med kule.

Personlig ville jeg valgt en trådløs hjulmus, men jeg kan ikke argumentere mot en optisk mus. Trådløst velger jeg fordi jeg slipper å ha ledningen som ligger og "roter til" på skrivebordet.

"................................"

Nå har jeg lest endel om forsinkelser ved trådløs mus, så fenomenet eksisterer nok. Men det var kanskje på optiske og ikke vanlige kulemus (takk for korrigeringen)?

Skrevet

Nå har jeg lest endel om forsinkelser ved trådløs mus, så fenomenet eksisterer nok. Men det var kanskje på optiske og ikke vanlige kulemus (takk for korrigeringen)?

På nye og litt dyrere trådløse optiske mus er det ikke lenger noen forsinkelse. Jeg har Logitech MX 1000, trådløs tastatur og trådløs oppladbar lasermus og den er like bra som noen med ledning, enten det gjelder presisjon eller hurtighet, men den er relativt dyr. Det følger med en ladestasjon til musen og den er ikke tyngre enn at mine onkelbarn fint klarer å bruke den.

Skrevet

Joda, jeg skal ikke nekte på det. Men selv har jeg ikke merket noe til det på trådløs hjulmus. Optisk mus har jeg ikke brukt på noen år, men da syntes jeg de var litt upresisse - selv om de ikke var trådløse.

"...................................."

Skrevet

På nye og litt dyrere trådløse optiske mus er det ikke lenger noen forsinkelse. Jeg har Logitech MX 1000, trådløs tastatur og trådløs oppladbar lasermus og den er like bra som noen med ledning, enten det gjelder presisjon eller hurtighet, men den er relativt dyr. Det følger med en ladestasjon til musen og den er ikke tyngre enn at mine onkelbarn fint klarer å bruke den.

Logitech har en del bra utstyr, ja. Men dyrt, som du sier :-)

Skrevet

Logitech har en del bra utstyr, ja. Men dyrt, som du sier :-)

Jeg tor jeg betalte en plass mellom 1000,- og 1200,- kroner for mus og tastatur tilsammen. (Elkjøp). Jeg ser at musen alene koster kr. 595,- på elkjop.no, mens hele settet koster 1095,- på komplett.no. (Det heter visst Cordless Desktop 3100).

Skrevet

Jeg tor jeg betalte en plass mellom 1000,- og 1200,- kroner for mus og tastatur tilsammen. (Elkjøp). Jeg ser at musen alene koster kr. 595,- på elkjop.no, mens hele settet koster 1095,- på komplett.no. (Det heter visst Cordless Desktop 3100).

Det er, etter min definisjon, dyrt :-)

Jeg hadde en sånn cordless desktop fra logitech som kostet 1500,- - men det var kun fordi jeg byttet et vanlig tastatur og en vanlig to-knapps mus uten scrollwheel mot det.

Skrevet

Joda, jeg skal ikke nekte på det. Men selv har jeg ikke merket noe til det på trådløs hjulmus. Optisk mus har jeg ikke brukt på noen år, men da syntes jeg de var litt upresisse - selv om de ikke var trådløse.

"...................................."

Jeg herper min egen tråd litt og spør hva du og evt andre tror om dette:

* Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe

* CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM Socket 939 512KB cache "Venice"

* Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200, 8MB cache

* Skjermkort: Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD

Skrevet

Jeg herper min egen tråd litt og spør hva du og evt andre tror om dette:

* Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe

* CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM Socket 939 512KB cache "Venice"

* Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200, 8MB cache

* Skjermkort: Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD

Tror om det? Det ser bra ut, det der. Ikke spør meg om pris - jeg er altfor lite oppdatert på det området. Men delene er bra.

"....................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...