Gå til innhold

Jeg flyktet fra varmen

Anbefalte innlegg

Gjest MrPimmel

Inn i en internettkafe. Er DOL det kaldeste stedet paa internett?

Jeg trenger et kaldt sted naa. Kirkene i Praha er ganske kalde. Kontorene er enten steinkalde eller gloheite. Det samme gjelder kvinnfolka. De heite er litt dyrere enn de andre.

Jeg soler meg i oppmerksomheten, et kort kompliment og nei takk, jeg later som det ikke koster noe, ikke ofte jeg sier nei til damer hjemme, men det har skjedd det og.

Eiendomsprisene er temmelig heite. En normal leilighet koster minst 1 mill, akkurat som Oslo.

Visste ikke at det fantes saa mange skodaer.

Naboen her har en 2-takts Wartburg fra 1959!! Den stinker som en raatten hval og putrer som en moped som boler. Omtrent like gode kjoereegenskaper som en gammel jernseng. 60 kmt er temmelig skummelt.

Ha det bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188172-jeg-flyktet-fra-varmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Dorthe

5

• Babette

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

hare1365380455

Jeg kommer tilbake når det ikke er mer pils igjen. Verdens beste pils sier de. Ringnes er bedre, men la gå.

Har du vært i Praha før? Jeg har lyst til å reise dit en gang (en helg). Du får smake forskjellige ølsorter der nede! (Noen du aldri har smakt før.) :)

Gjest MrPimmel

Har du vært i Praha før? Jeg har lyst til å reise dit en gang (en helg). Du får smake forskjellige ølsorter der nede! (Noen du aldri har smakt før.) :)

Det er mye å se på av severdigheter og gamle saker og hus.

Ikke veksle til Kc i Norge, de taper du fort noen hundrelapper på. Kursen var 24 her, og 28 på Gardermoen. Det er alltid slik uansett hvor man drar ser det ut som.

"En normal leilighet koster minst 1 mill, akkurat som Oslo."

Heh - definér "normal". Hadde en for meg "normal" leilighet kostet 1 mill i Oslo, så hadde jeg kjøpt for lenge siden. Alt som er større enn knøttsmått ligger opp mot 2 mill :-/

Men sånn ellers - kos deg på ferie :-)

".................................."

Gjest MrPimmel

Har akkurat bestilt tur til Praha selv, og blir veldig glad om du kommer med erfaringer og tips.

*smiskesmiske* ;-)

Skaff en trikkebillett eller ti fra hotell eller kiosk, da det er langt aa traske rundt. Trikken koster nesten ingenting. Fra flyplassen kan du ta bussen for kr 4 og T-banen videre for det samme, bare spoer i informasjonen, de vet alt du trenger vite, da taxi koster alt for mye og sjaafoerene ikke har fokeskikk i dette landet enda. Det er grusomt varmt paa dagen, staa staa tidlig opp. Gaa til turistinfoen og faa gratis stort kart. Veksle naar du kommer til bagasjehallen i Praha, kursen er 0,28 i Oslo og 0,24 i Praha!

Som vanlig overalt er det svinedyrt i turistkjernen og veldig billig bare noen kvartaler unna. Hotellet vet sikkert hvor du kan spise og drikke billig.

Ellers er det bare aa besoeke det som er avmerket paa kartet, utsikten fra taarnet er gedigen!

Annonse

Gjest Shira12

Skaff en trikkebillett eller ti fra hotell eller kiosk, da det er langt aa traske rundt. Trikken koster nesten ingenting. Fra flyplassen kan du ta bussen for kr 4 og T-banen videre for det samme, bare spoer i informasjonen, de vet alt du trenger vite, da taxi koster alt for mye og sjaafoerene ikke har fokeskikk i dette landet enda. Det er grusomt varmt paa dagen, staa staa tidlig opp. Gaa til turistinfoen og faa gratis stort kart. Veksle naar du kommer til bagasjehallen i Praha, kursen er 0,28 i Oslo og 0,24 i Praha!

Som vanlig overalt er det svinedyrt i turistkjernen og veldig billig bare noen kvartaler unna. Hotellet vet sikkert hvor du kan spise og drikke billig.

Ellers er det bare aa besoeke det som er avmerket paa kartet, utsikten fra taarnet er gedigen!

Takk for tips.

Det med kartet var jo supert, da jeg har skjønt at det er mange smågater der.

Så du anbefaler og ta buss fra flyplassen? Vi skal bo ganske sentralt, tvers over gaten fra Staromestske namesti, ett torg (?)

0.4 km til torget i gamle byen, og ca 1.2 til Karlsbroen.

Det var 0.8 km til sentralbanestasjonen.

Må innrømme at jeg ikke er helt trygg på dette med bussen..He he, bonde i byn kan vel kanskje passe for hvordanjeg føler meg ;-)

Er det i informasjonen på flyplassen de kan hjelpe meg med det?

Tenkte at jeg ikke skulle veksle noen penger før jeg kom på flyplassen i Praha og tar ut der i fra minibank, hørtes det ok?

Maser fælt jeg nå, men kjempetakknemlig for at du deler din erfaring.

Ha en forsatt god ferie! Håpr du får mye ut av den :-)

Heh - definér "normal". Hadde en for meg "normal" leilighet kostet 1 mill i Oslo, så hadde jeg kjøpt for lenge siden. Alt som er større enn knøttsmått ligger opp mot 2 mill :-/

Ettersom jeg har skjønt, er "normal" størrelse på en leilighet i Oslo knøttsmått ;-) Altså akkurat så stor som folk flest har råd til... Men jeg skjønner hva du mener.

Du snakker om en leilighet eller hus som vi utenfor de største byene kan tillate oss uten å bli fattige av den grunn...

*erte, erte*

Ettersom jeg har skjønt, er "normal" størrelse på en leilighet i Oslo knøttsmått ;-) Altså akkurat så stor som folk flest har råd til... Men jeg skjønner hva du mener.

Du snakker om en leilighet eller hus som vi utenfor de største byene kan tillate oss uten å bli fattige av den grunn...

*erte, erte*

Tja...man må jaggu langt utenfor oslo før prisene er noe lavere. 5-6 mil så begynner det å minke litt :-)

"..................................."

hihi, hva er normalt for deg da? Jeg skjønner jo at jeg ikke er bortskjemt som har en leilighet på 86 kvm og synes jeg og minstemann har danseplass.

Gjest MrPimmel

Takk for tips.

Det med kartet var jo supert, da jeg har skjønt at det er mange smågater der.

Så du anbefaler og ta buss fra flyplassen? Vi skal bo ganske sentralt, tvers over gaten fra Staromestske namesti, ett torg (?)

0.4 km til torget i gamle byen, og ca 1.2 til Karlsbroen.

Det var 0.8 km til sentralbanestasjonen.

Må innrømme at jeg ikke er helt trygg på dette med bussen..He he, bonde i byn kan vel kanskje passe for hvordanjeg føler meg ;-)

Er det i informasjonen på flyplassen de kan hjelpe meg med det?

Tenkte at jeg ikke skulle veksle noen penger før jeg kom på flyplassen i Praha og tar ut der i fra minibank, hørtes det ok?

Maser fælt jeg nå, men kjempetakknemlig for at du deler din erfaring.

Ha en forsatt god ferie! Håpr du får mye ut av den :-)

Virker greit. Spør på flyplassen når du kommer fram om transport. De anbefaler sikkert bussen til et felles knutepunkt hvor du tar T/banen videre. Ikke farlig. Ingen krokodiller. Noen hater kart og rutetabeller da.

http://www.dp-praha.cz/en/index.htm

http://www.dp-praha.cz/en/sluzby-download.htm

hihi, hva er normalt for deg da? Jeg skjønner jo at jeg ikke er bortskjemt som har en leilighet på 86 kvm og synes jeg og minstemann har danseplass.

86 kvm. er ikke så verst - det hadde holdt lenge for meg og mitt :-) Ikke så lett å få den størrelsen for under 2 mill. i dag, vel?

"...................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...