Gå til innhold

Jeg flyktet fra varmen

Anbefalte innlegg

Gjest MrPimmel

Du var der en weekend? Hvor mye koster et bra hotell der nede per natt?

Hva med mat og drikke? Pris og kvalitet?

Har lyst til å dra til Praha.

Ikke weekend.

Har ikke noen råd til yngre. Men tipper det fins mye på internett.

Alle de østeuropeiske hovedstedene har et enormt tilbud til unge. F eks Kalikatours er en gammel traver i den tralten, ellers går det festbusser har jeg hørt.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Dorthe

5

• Babette

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest MrPimmel

Penger og pass er nok lurt og sikre ja, det er vel en gylden regel for alle som skal ut og reise.

Vi har bestemt oss for og satse på og ta bussen fra flyplassen, og så får vi ta ting som de kommer. Tør det nå siden du forsikret meg at det ikke var krokodiller der ;-)

Sukk, bare 4 uker igjen nå, så sitter vi på flyet.

Skal bli godt med en ferie!

Vet du om det er noe marked der? Med boder som selger alt fra himmel til jord?

Har alltid likt og rusle på slike når jeg er i utlandet.

Hvor lenge var/er du i Praha?

Byen er full av boder og sjapper. Tusenvis.

Drammen har blitt en hyggelig by de siste årene :-)

Det har skjedd en positiv utvikling i byen etter at veien har blitt lagt i tunnel utenom sentrum. Dessuten har musikklivet/utelivet blomstret opp, bl.a. med Union Scene hvor det er en del konserter.

Byen fikk dessuten i 2003 en bymiljøpris nettopp pga den positive utviklingen i byen:

http://odin.dep.no/smk/norsk/aktuelt/taler_artikler/taler_statsmin/001001-090509/dok-bn.html

Alt det der hjelper absolutt ingenting - jeg har likevel ikke lyst til å flytte dit :-)

"......................................"

Gjest MrPimmel

Snyter deg i gardinene og driter i bidetet? Runker i småflaskene med shampo og spyr i nattbordskuffen?

Henger opp brukt dopapir på veggene med tape, og etterlater fastklistrede kondomer i sengetøyet.

Alltid bremsespor på håndklær, lakener, dynetrekk og putevar. Pusser skoa med håndklær og gardiner.

Er takknemlig for grisetips.

Jeg er også så frekk å etterlate tips til stuepiker i mynt som ikke lar seg veksle.

Fyller vann på flasker i minibaren og setter korken på igjen.

:-)

Annonse

Henger opp brukt dopapir på veggene med tape, og etterlater fastklistrede kondomer i sengetøyet.

Alltid bremsespor på håndklær, lakener, dynetrekk og putevar. Pusser skoa med håndklær og gardiner.

Jeg er også så frekk å etterlate tips til stuepiker i mynt som ikke lar seg veksle.

Dette høres veldig bra ut.

Du kan også klippe hull i dyne og pute og sprute inn noen sædklyser, og så sy igjen hullet etterpå.

Og så kan du prøve å pakke inn igjen sjokolade og den slags fra minibaren, etter at du først har slikket på det og deretter stukket det inn i ræva et par ganger.

Eventuelt avslutte med å dyppe sjokoladen i en blanding av utspyttet snus og skjeggstubber fra vasken, før du forsiktig pakker den inn igjen.

PS. For å sitere en venn som er like grisete og makaber som meg:

Jeg har ikke ledd så godt siden grisen åt opp bror min.

Griseprat er helt i min gate. Jo verre, jo bedre.

*urk*

Tror jeg kansellerer Praha-turen min - for sikkerhets skyld...

Eller - hva het hotellet du bodde på?

Gjest MrPimmel

*urk*

Tror jeg kansellerer Praha-turen min - for sikkerhets skyld...

Eller - hva het hotellet du bodde på?

Ikke hotell nå, men jeg har bodd på Cloister Inn ***, det er ikke å anbefale. Idiotisk dusjløsning, tynne vegger, dørsmelling, knirkende gulv, ikke luftkjøling, ikke bar, ikke restaurant og dårlig frokost. Tre stjerner er en hån.

Annonse

Gjest til Pimmel

På flyet satt to jenter på 15-16 år som hadde fått alle sine penger rappet av lommetyver. De hadde pengeposer med pass i hyssing rundt halsen ned i skjorta foran, Ingen av dem merket at posen forsvant da de sto på trikken. Halve byen lette den dagen etter en kjempebande med bulgarske sigøynere som gjestet byen. De har stjålet fra rundt 100 personer på tre dager. Mest unge jenter, gamle, barn, folk med krykker

og rullestolbrukere! som var samlet på et hotell.

Banden er sikkert på vei til neste turisby.

De har også vekslet fra seg trolig ca 100.000 euro i verdiløse sedler til uvitende turister på gata; bulgarske leva, utgåtte, men ligner svært på de lokale.

Flere lommetyver og svindlere er grisebanket av bl a taxisjåfører, kjeltringene med lommene fulle av andres lommebøker, kredittkort og levasedler. De kom visst -temmelig- visne og fæle bært inn til politiet.

http://praguepost.com/P03/2005/Art/0616/news2.php

Finnes det virkelig slike bander? Hvor hører de til da (bor fast)?

Gjest MrPimmel

Finnes det virkelig slike bander? Hvor hører de til da (bor fast)?

Jepp. Fenomenet er mest utbredt i Søramerika, der finnes skoler for lommetyver med øvingsdokker og lærebøker. F eks hele sigøynersamfunn i Europa er tuftet på lommetyverier og butikktyverier, reiser rundt på turneer. En venn er sikkerhetsvakt på et stort senter og de tok 5 sigøynere på en dag for tyveri. Politiet bare slipper dem ut igjen og set skjer ingenting. De sørger for at de yngste er i fremste rekke, slik at når noen blir oppdaget, er det nesten alltid guter på 12-15 år. De voksne er nesten umulig å få tatt. De forsvinner etter noen dager når folk begynner å kjenne dem igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...