Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har levd i storbritannia med britisk samboer i to år nå, og førsten nå merker jeg visse ulikheter mellom oss, som jeg ikke kan forklare annet enn med kulturforskjell. Men jeg vet jo heller ikke om mine meninger og handlemåter er typisk norsk eller om ”det er bare meg”.

Det jeg lurer på er: Scenario 1: Om dere har en venn/inne der oppførsel til stadighet gjør at han/hun kommer i konflikter/blir misforstått med nye mennesker. Du ser denne oppførlselen (som også er endel av personligheten), og mener dere kan hjelpe ham/henne med å se ting klarer ved å fortelle venn/innen om dine oppfatninger (som da fort kan oppfattes som kritikk mot vedkommede). Ville dere ha sagt dette til ham/henne, eller latt være for å unngå å såre?

Scenario 2: Du har flere ulike type venner og har lyst å invitere alle vennene på en fest. Du vet også at flere av dine venner ikke vil gå overens med hverandre. Vil du da A: be alle sammen til festen og forvente at vennene dine er ”voksne” nok til å oppføre seg ordentlig på din fest, i respekt for deg og andre? Eller B; unngå å invitere venner som ikke vil gå overens med hverandre?

Siste spoersmål: Hvor vanlig er det å ha bare gutte/jente kvelder? Alltid, ofte, sjelden, aldri?

Jeg vet dette selvsagt kommer an på person og situasjon, men jeg håper dere kan skrive litt om eventuelle holdninger dere har?

Gjest sånn svarer jeg
Skrevet

Jeg ville ikke hjelpe noen til å se ting klarere nei. Fordi det lukter for mye av å "se ting på MIN måte". Dessuten går det ikke an å forandre folk, bare seg selv. Dessuten blir sånt sjeldent og aldri godt mottatt. Jeg hadde heller minsket kontakten med personen litt dersom det var mye krangling...

Jente/guttekvelder. Litt avhengig av alder og livssituasjon. Barn. Små barn. Jobb. Slike ting. En kveld i måneden synes jeg alikevel er kurant å sette av til personlige venner. "Syklubb" om du vil.

Jeg ville ungått å blande venner med for ulik bakgrunn og interesser. Fordi ellers kunne alle sammenkomster lett skli ut i "mayhem", og det ville blitt temmelig flaut og slitsomt for meg som vert.

Gjest en ting
Skrevet

2) Jeg hadde to bursdager; en kveld for de som ikke drikker (rolig kveld) og en for de som drikker. Måtte gjøre det slik.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

1: hvis vedkommende var en jeg var fortrolig med ville jeg _kanskje_ sagt noe. Innledet med at "kanskje du ikke alltid tenker over at..."

2: to fester. ikke noe å lure på. bedre med to bra fester enn en halvveis en.

3: jente/guttekvelder. Før vi fikk barn- når vi hadde lyst. hver 14 dag? Etter vi fikk barn; når det passet for alle. hver 2 måned?

Gjest slik er jeg ihvertfall
Skrevet

1, Ja

2, b

3. sjelden, av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...