Gå til innhold

Hvordan lage screenshot?

Anbefalte innlegg

Gjest Jølsen
Skrevet

Jeg får det ikke til jeg. Jeg trykker på den print screenshot knappen på tastaturet. Da kommer det opp et vindu med alternativer om hva som skal printes ut osv. Men jeg skal jo ikke printe ut noe, jeg skal lage screenshot. Tar kontrol og lim inn i Paint, men det funker jo ikke :-(

Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Hold inne enten CTRL eller SHIFT eller BEGGE (husker ikke) mens du trykker PRNTSCRN - da kan du lime det inn i PS, MSPaint, Word e.l.

"...................................."

Gjest tjohoo
Skrevet

I WinXP er det nok å bare trykke på "PrintScrn" knappen og så lime inn (CTRL+V) i et program. Men du kan også holde inne SHIFT eller CTRL hvis du har lysst til det ;) I WinXP kan du også holde inne ALT GR og trykke Print Scrn for å kopiere kun det AKTIVE vinduet. Dette er veldig praktisk av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...