Gjest mpid Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Vi tenkte å ta en tur til dyreparken i sommer, to voksne og to barn på snart 5 og 2 år. Vi lurer litt på hvordan vi skal legge opp turen, hvor vi skal overnatte, hvor mange dager vi bør bli for å få med oss alt osv. Det er jo ikke bare dyrepark lenger, men badeland, kaptein sabeltann-land osv. Er det noen her som har vært der som vil fortelle hvordan dere gjorde det? Vil jo at turen skal bli minst mulig mas og mest mulig kos, og helst ikke koste så altfor mye. Vi har ikke så god råd, så noe dyrt hotel blir ikke aktuelt... Takker for svar! 0 Siter
April Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Vi var i fjor. 4 småjenter og 3 voksne damer. Vi leide en leilighet i en privatbolig i 3 døgn litt i utkanten av Kr.sand, mot Søgne. Vi var 2 hele dager i Dyreparken + 1 kveld på Sabeltann. Vi kjøpte to-dagers billetter, men tok en fridag imellom Dyrepark-besøkene, og det er jeg glad for. Det var greit å ha den hviledagen og gjøre helt andre ting. Da var vi ved sjøen og bada, gikk litt i byen og ellers bare slappa av. Studentsamskipnaden leier også ut leiligheter forresten. De kan du booke på nett. God tur, kos dere ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Vi bor i Kristiansand og bruker Dyreparken hele året. Jeg vil anbefale dere å sette av to hele dager til dette, slik at det ikke blir stress for å komme over alt på en dag. Det er lurt å gå til Tømmerrenna med en gang, for der blir det sinnsykt lange køer veldig fort. Også bob-banen og bilene har lange køer, men ungene er vel for små til bob-banen, og bare eldstemann kan kjøre bilene (4 års grense). Det er mating av sjøløver klokka 11 og klokka 15 tror jeg, og det er moro å få med seg. Også mating av rovdyra (ulv, jerv, gaupe osv) kl 13 er artig. Tigrene blir bare matet et par ganger i uka, så det skal noe til å få det med seg, men knallgøy å se på. Sommerøya er deilig når det er varmt, men det er som regel mye folk der, og ikke noe privatliv :-) Der er det greie solsenger rundt bassengene. Et basseng for de minste og et med bølger for de litt større. Vi har aldri tatt Sabeltannbåten. Har hørt at en bør være tidlig ute der og for å få billett. Kort sagt: Dyraparken er knallflott, men aktivitetene har ofte lange køer i høysesongen. Dyrene er det veldig koselig å rusle rundt hos, og der er det ikke noe kaos eller stress :-) God tur! 0 Siter
Melissa Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Vi skal i dyreparken nå i sommer med ett vennepar. Begge har gutter på ca 2 1/2 og jenter på under året. Har bestilt billetter og hotel rett over veien for dyreparken for tre døgn. Det er inkl. tre dager i parken, men jeg går ut fra at vi går der to dager. Synes nesten en må ha det for at en skal få med seg alt en vil uten å stresse. Du kan lese mer på www.dyreparken.no både om overnattinger og aktviteter i parken :-) God sommer!! Klem fra 0 Siter
Baby Lemonade Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hamresanden camping ligger ikke så langt fra dyreparken, og er veldig barnevennlig med laange strender rett utenfor døra nærmest. http://www.hamresanden.com/ 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi bor i Kristiansand og bruker Dyreparken hele året. Jeg vil anbefale dere å sette av to hele dager til dette, slik at det ikke blir stress for å komme over alt på en dag. Det er lurt å gå til Tømmerrenna med en gang, for der blir det sinnsykt lange køer veldig fort. Også bob-banen og bilene har lange køer, men ungene er vel for små til bob-banen, og bare eldstemann kan kjøre bilene (4 års grense). Det er mating av sjøløver klokka 11 og klokka 15 tror jeg, og det er moro å få med seg. Også mating av rovdyra (ulv, jerv, gaupe osv) kl 13 er artig. Tigrene blir bare matet et par ganger i uka, så det skal noe til å få det med seg, men knallgøy å se på. Sommerøya er deilig når det er varmt, men det er som regel mye folk der, og ikke noe privatliv :-) Der er det greie solsenger rundt bassengene. Et basseng for de minste og et med bølger for de litt større. Vi har aldri tatt Sabeltannbåten. Har hørt at en bør være tidlig ute der og for å få billett. Kort sagt: Dyraparken er knallflott, men aktivitetene har ofte lange køer i høysesongen. Dyrene er det veldig koselig å rusle rundt hos, og der er det ikke noe kaos eller stress :-) God tur! "Det er lurt å gå til Tømmerrenna med en gang, for der blir det sinnsykt lange køer veldig fort." Jeg vil si tvert imot hvis ikke været er ekstremt godt. Man blir temmelig våt, og min erfaring etter to besøk i dyreparken er at det er lurt å ta den helt til slutt når man likevel har tenkt å gi seg for dagen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 "Det er lurt å gå til Tømmerrenna med en gang, for der blir det sinnsykt lange køer veldig fort." Jeg vil si tvert imot hvis ikke været er ekstremt godt. Man blir temmelig våt, og min erfaring etter to besøk i dyreparken er at det er lurt å ta den helt til slutt når man likevel har tenkt å gi seg for dagen. Ikke enig med deg :-) Selvølgelig blir du litt våt, men ikke mer enn det en som regel tåler! Jeg holder på min anbefaling:-) 0 Siter
Gjest bedre våt enn gråt Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 "Det er lurt å gå til Tømmerrenna med en gang, for der blir det sinnsykt lange køer veldig fort." Jeg vil si tvert imot hvis ikke været er ekstremt godt. Man blir temmelig våt, og min erfaring etter to besøk i dyreparken er at det er lurt å ta den helt til slutt når man likevel har tenkt å gi seg for dagen. Ingen som jeg vet om som gidder å stå med sutrete snørrete unger en time i kø for å kjøre tømmerrenna på slutten av en aktiv dag. Det må i såfall bli en gedigen nedtur (bokstavelig talt) 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hvis dere vil kjøre Sabeltann-båten eller den andre skuta, så gå og skaff billetter tidlig på dagen, så du er sikker på å få billett. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Ingen som jeg vet om som gidder å stå med sutrete snørrete unger en time i kø for å kjøre tømmerrenna på slutten av en aktiv dag. Det må i såfall bli en gedigen nedtur (bokstavelig talt) Jeg har ikke sutrete og snørrete unger, så det var ikke noe problem å stå i kø et tjue minutter for å få prøve tømmerrenna. Mine barn er greie og tålmodige når de har utsikter til noe kjekt. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.