Mrs. Wallace Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Men tenk så mange som er ordentelig sammen og som ikke engang husker øyenfargen på partneren da.. De husker nok langt mindre tannbørstefargen! Jeg vet så vidt at min er hvit og rosa,men fargen på typens? Nope! ;-) Tja..man stryker nok ikke på tannbørsten alene. ;o) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Takk for svar alle sammen. Det blir nok til at vi tipser politiet. Men må man ringe, eller kan man sende et anonymt brev? Hender det at politiet sjekker folk som gifter seg med utlendinger sånn uten videre, eller må det være en mistanke der først? Vil at de skal tro de har blitt tilfeldig utvalgt, er redd for at noen skal få mistanker om at det er oss som har tipset politiet.... Tror det er UDI (Utlendingsdirektoratet) som er rette instans for klagen. Men denne Tom som du kjenner, er han her ulovlig? Dere har altså hjulpet ham med å finne en partner, men ikke denne, i den hensikt at han skulle få bli her? Så får han bli, men det ble ikke som dere mente, derfor angis han? Jeg synes sånne pro-formaforhold er helt idioti, så jeg støtter å si fra. Hadde en venninne som gifta seg med en 15 år yngre utlending for at han skulle få bli. De bodde aldri sammen, og hun fikk aldri pengene han hadde lovt. Når de så ble skilt når de hadde vært gift så lenge at han fikk bli, så krevde han halvparten av alt hun eide, forde de som gift hadde felleseie... Det kostet henne mye til skilsmisseadvokat og rettssak for å slippe å betale ham noe. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hva skjer med Tom om de blir avslørt? Han vil jo prostituere seg for å bli her, så hjem vil han nok ikke. Hadde sett det an til Tom kan få norsk statsborgerskap, også kan dere hjelpe ham da. Tror det er fire år, men da må de bo sammen, regner med at de sjekker det. Som mannlig prostituert har han sikkert null problemer med å skaffe penger til billett hjem, så Tom har vel tatt et valg. Men hvorfor skal man vente til han kan få bli her lovlig? Hvorfor skal man kunne lure seg inn på bekostning av de kvoteflyktningene som virkelig trenger å få komme hit? Jo flere som trenger hjelp til å bli her utenom kvota, jo mindre folk som virkelig trenger det ser Norge seg i stand til å ta imot via høykommisæren for flyktninger. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg skla kanskje gjøre det helt "gratis"..Men jeg får opphold&arbeid i USA tilbake, og de er jo strengere enn vi, så jeg synes det blir en OK deal:-) Pluss at jeg kjenner fyren så han er ikke noe farlig eller noe, så i så fall blir det en gjensidig tjeneste. :-) Klipper og limer fra mitt innlegg over her, bare sånn til advarsel: Hadde en venninne som gifta seg med en 15 år yngre utlending for at han skulle få bli. De bodde aldri sammen, og hun fikk aldri pengene han hadde lovt. Når de så ble skilt når de hadde vært gift så lenge at han fikk bli, så krevde han halvparten av alt hun eide, forde de som gift hadde felleseie... Det kostet henne mye til skilsmisseadvokat og rettssak for å slippe å betale ham noe. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Klipper og limer fra mitt innlegg over her, bare sånn til advarsel: Hadde en venninne som gifta seg med en 15 år yngre utlending for at han skulle få bli. De bodde aldri sammen, og hun fikk aldri pengene han hadde lovt. Når de så ble skilt når de hadde vært gift så lenge at han fikk bli, så krevde han halvparten av alt hun eide, forde de som gift hadde felleseie... Det kostet henne mye til skilsmisseadvokat og rettssak for å slippe å betale ham noe. Joda, klar over sånne ting, men han eier ikke nåla i veggen og det gjør ikke jeg heller, så ingen har egentlig anledning til å rundlure noen, selvom noen skulle ønske det. Det er en kompis som bor i USA, vi kjenner hverandre. Jeg bor ofte i USA, men for å få være noe lenger enn de tilmålte 3 månedene, da må jeg jobbe svart, snike med pass og utreisefrister, og alt mulig negativt og styr. Han liker Europa og kunne tenke seg å få kunne være her lenger en tilmålt. Så da tenkte vi at en proformaspleis kunne være løsningen(selvom vi er klar over at det ikke er bare bare, men derimot en masse papirarbeid og styr..) Det eneste jeg er skikkelig bekymret for om vi gjør dette er mora mi. Hun vil ikke like at datteren ikke tar alvorlig på saker som, bryllupp, brudefeiring og styr. Hun ville nok sett at jeg fikk meg en husbond på den mere tradisjonelle måten..;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Takk for svar alle sammen. Det blir nok til at vi tipser politiet. Men må man ringe, eller kan man sende et anonymt brev? Hender det at politiet sjekker folk som gifter seg med utlendinger sånn uten videre, eller må det være en mistanke der først? Vil at de skal tro de har blitt tilfeldig utvalgt, er redd for at noen skal få mistanker om at det er oss som har tipset politiet.... De sjekker helt tida. UDI kan komme på besøk når som helst. Faren til minstemann er gift med en utlending, det er ikke proforma, men de har hatt endel trøbbel likevel. Man må pugge navn og fødselsdatoer og vite veldig mye familiære saker så det er ikke så enkelt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Noen nevner drapstrusler.... det er lov å tipse annonymt! Jeg hadde meldt fra! hvorfor ikke?? nordmannen utnytter utlendingen og det norske samfunnet, og utlendingen utnytter det norske sanfunnet! Hadde han trengt opphold her i landet, hadde han fått det! fysj, ut med alle som kommer bare for å utnytte norske stat! Hvorfor skal du beskytte han? Har jo bare kommet for å få opphold, og det uten grunn! Tips politiet! Nok av de som utnytter og misbruker våre skattepenger! Det hjelper ikke å tipse anonymt, politiet har selvfølgelig "se hvem som ringer" og det holder det med at du er den som er mistenkt av vedkommende for å ha meldt i fra. Det er ikke politiet som er den store, stygge ulven her, det er familien til vedkommende som har giftet seg. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 50000 et aaaaltfor lite for å gjøre noe slikt. Hadde det vært et par nuller ekstra der, så hadde jeg kanskje vurdert det. "...................................." Enig med deg i det. 0 Siter
Gjest gjør det! Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Det hjelper ikke å tipse anonymt, politiet har selvfølgelig "se hvem som ringer" og det holder det med at du er den som er mistenkt av vedkommende for å ha meldt i fra. Det er ikke politiet som er den store, stygge ulven her, det er familien til vedkommende som har giftet seg. Det er mange måter å tipse annonymt på... 0 Siter
Gjest gjør det! Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Og hvordan får forresten alle idioter plass i to sko? Hørtes trangt ut..;-) "Og hvordan får forresten alle idioter plass i to sko? Hørtes trangt ut..;-) " Beviser på nytt hva du er... 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Det er mange måter å tipse annonymt på... Jeg må vel si at jeg ikke synes dette er den største forbrytelsen i verden. Dvs, jeg bryr meg lite om det. Jeg har fått tilbudet flere ganger og svart nei takk fordi jeg ikke synes noe om det. Men de jeg vet om som har gjort det, har vært svært ille ute økonomisk og dermed sluppet å gå på sosialkontoret hvor de kanskje ikke engang hadde fått hjelp. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 "Og hvordan får forresten alle idioter plass i to sko? Hørtes trangt ut..;-) " Beviser på nytt hva du er... Å nå..;-) Det er ikke jeg som utrykker meg som en dyslektisk sopp her da;-) Hvorfor er jeg sånn en stor idiot som burde gå i de to skoene sammen med resten av idiotene da?;-) Er det forbudt å ønske seg å kunne bo litt i utlandet? Jeg gjør jo ikke noen større skade, for verken deg eller samfunnet forøvrig, enn hvis jeg hadde giftet meg med en amerikaner ut i fra true love? Skal man bare under ingen omstendigheter gifte seg med utlendiger synes du? ;-) 0 Siter
Gjest vet om noe Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Tror det er UDI (Utlendingsdirektoratet) som er rette instans for klagen. Men denne Tom som du kjenner, er han her ulovlig? Dere har altså hjulpet ham med å finne en partner, men ikke denne, i den hensikt at han skulle få bli her? Så får han bli, men det ble ikke som dere mente, derfor angis han? Jeg synes sånne pro-formaforhold er helt idioti, så jeg støtter å si fra. Hadde en venninne som gifta seg med en 15 år yngre utlending for at han skulle få bli. De bodde aldri sammen, og hun fikk aldri pengene han hadde lovt. Når de så ble skilt når de hadde vært gift så lenge at han fikk bli, så krevde han halvparten av alt hun eide, forde de som gift hadde felleseie... Det kostet henne mye til skilsmisseadvokat og rettssak for å slippe å betale ham noe. For å forklare litt... Denne Tom er god venn av en vi kjenner og han hadde veldig lyst til å få vennen hit. Men eneste måten er jo å gifte seg med noen her. Han var snart 40 og fortsatt singel så jeg så ikke noe i veien for at vi kunne hjelpe han og finne en han kunne bli glad i. Et forhold som kanskje kunne utvikle seg over flere reiser til Norge, kanskje skrive mail eller brev til hverandre osv... Lite visste vi at han overhodet ikke så etter kjærlighet.. Kun penger og opphold sto i hodet på han... Han giftet seg etter å ha sett fyren èn gang... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Men hvorfor skal man vente til han kan få bli her lovlig? Hvorfor skal man kunne lure seg inn på bekostning av de kvoteflyktningene som virkelig trenger å få komme hit? Jo flere som trenger hjelp til å bli her utenom kvota, jo mindre folk som virkelig trenger det ser Norge seg i stand til å ta imot via høykommisæren for flyktninger. Vi vet jo ikke at han lurte seg inn. Han kan jo godt ha blitt lurt selv, denne mannen hans behandler han jo ekstremt dårlig, og nekter ham til og med å ta en jobb. Man kan si han har et samfunnsansvar i forhold til at den andre får utbetalt mer trygd enn han har rett på, men han blir jo ikke tilgodesett selv, han blir utnyttet på det groveste. Og du tar det for gitt at han ikke har vilje til å forsørge seg selv når han kommer ut av klypa på svinet, det gjør ikke jeg :-) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Vi vet jo ikke at han lurte seg inn. Han kan jo godt ha blitt lurt selv, denne mannen hans behandler han jo ekstremt dårlig, og nekter ham til og med å ta en jobb. Man kan si han har et samfunnsansvar i forhold til at den andre får utbetalt mer trygd enn han har rett på, men han blir jo ikke tilgodesett selv, han blir utnyttet på det groveste. Og du tar det for gitt at han ikke har vilje til å forsørge seg selv når han kommer ut av klypa på svinet, det gjør ikke jeg :-) Jeg tar for gitt at han ikke har rett til å være i Norge. Han kom hit for å finne en å gifte seg med sånn at han kunne få bli her fordi han ikke kunne få bli på noen annen måte. Da misbruker han systemet i Norge for å få komme hit. Jeg synes heller de som virkelig trenger det, flyktninger og asylsøkere som trenger hjelp og asyl skal få komme framfor de som bruker pengene sine for å komme hit for å få det bedre økonomisk. Masse enslige menn kommer hit uten familie for å tjene penger, ikke fordi livet deres er i fare om de blir hjemme. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Jeg tar for gitt at han ikke har rett til å være i Norge. Han kom hit for å finne en å gifte seg med sånn at han kunne få bli her fordi han ikke kunne få bli på noen annen måte. Da misbruker han systemet i Norge for å få komme hit. Jeg synes heller de som virkelig trenger det, flyktninger og asylsøkere som trenger hjelp og asyl skal få komme framfor de som bruker pengene sine for å komme hit for å få det bedre økonomisk. Masse enslige menn kommer hit uten familie for å tjene penger, ikke fordi livet deres er i fare om de blir hjemme. Jeg synes jobbinnvandring er en fin ting. Folk arbeider og skatter, hva de gjør med pengene sine etterpå er deres egen sak. Det være seg amerikanere, afrikanere, asiater eller hvor de nå måtte komme fra. Nå kjenner vi jo ikke hele historien til denne personen. men hvis nå jeg var homofil i et land der det var umulig for meg å leve et vanlig liv, ville sikkert jeg også gått gjennom mye dritt for å få et bra liv. Livet ditt kan være dømt til å bli ubehagelig selv om du ikke sulter ihjel, eller står i fare for å bli drept med det første. Det jeg prøver å si, er at vi kjenner ikke denne personen. Han kan være en kjernekar, som for tiden ofrer mye for å kunne leve et anstendig liv, som oss andre. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Jeg synes jobbinnvandring er en fin ting. Folk arbeider og skatter, hva de gjør med pengene sine etterpå er deres egen sak. Det være seg amerikanere, afrikanere, asiater eller hvor de nå måtte komme fra. Nå kjenner vi jo ikke hele historien til denne personen. men hvis nå jeg var homofil i et land der det var umulig for meg å leve et vanlig liv, ville sikkert jeg også gått gjennom mye dritt for å få et bra liv. Livet ditt kan være dømt til å bli ubehagelig selv om du ikke sulter ihjel, eller står i fare for å bli drept med det første. Det jeg prøver å si, er at vi kjenner ikke denne personen. Han kan være en kjernekar, som for tiden ofrer mye for å kunne leve et anstendig liv, som oss andre. Det finnes mange mennesker i verden som har det etter min mening helt forjævlig. De har det grusomt mange av dem. Sykdom og fattigdom og undertrykkelse og nød og elendighet. Men hvordan ville det vært om alle de millionene som har det fælt kom til bittelille Norge, bare fordi de ser at det er bedre her? 10 millioner innvandrere i året hit bare fordi det er bedre her enn der de er? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.