Gjest Ny leilighet Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hvor mange løse tepper har du på gulvet i stua di? Vi har lagt parkett nå. Blir det nakent uten tepper tro? De fleste legger jo et teppe under salongen, ett under spisestua og teppe i entreen. Ikke mye som blir synlig av den nylagte parketten egentlig. Hvis vi kjøper tepper, har dere gode kjøpstips. Hva skal en tenke på? Hvor mye teppet veier for at en skal orke bære det ut kanskje. Slike ting som det. Hvor viktig er kvaliatet, og hvilken type overflate er mest praktisk. Slike ting. Takknemlig for erfringer! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi har parkett og ingen tepper. Må lagge til at vi har vannbåren gulvvarme, så det blir uansett ikke kaldt på gulvet. Synes det er stilig uten for mye tepper og fjas jeg.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg liker å ha litt tepper eller matter på golvet ja, blir mye lunere da synes jeg. Har ikke parkett riktignok, men tregolv, har alikevel et par riktig pene hjemmevevde matter på golvet, men ikke under bordet. 0 Siter
collins Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg synes parkett er så vakkert i seg selv, at jeg overhodet ikke vil legge tepper på den. Det blir litt for "nedlesset" og gammeldags for meg. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi har ganske stor stue med laminat. Der er to salonger og en spisestue og vi har tepper under alle. Duse farger på teppene, og det set lunt og fint ut.Tror at det hadde sett litt "kaldt" ut uten tepper, iallefall her hos oss med så mye gulv. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi har parkett i ganga, stua og på kjøkkenet. Har ett teppe - under salongbordet. Synes det er finest uten for mange tepper, men ved sofaen passer det, synes jeg. Vi hadde det først under spisebordet, men byttet - og slik vil vi ha det! 0 Siter
Gjest Ny leilighet Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi har ganske stor stue med laminat. Der er to salonger og en spisestue og vi har tepper under alle. Duse farger på teppene, og det set lunt og fint ut.Tror at det hadde sett litt "kaldt" ut uten tepper, iallefall her hos oss med så mye gulv. Hva slags tepper har dere da? Ull eller syntetisk. Har ikke peil på hva jeg skal velge jeg. Vil ikke ha langflosset iallefall.Og er det standardstørrelse på slikt. 160 x 230 er visst standard under salong ser det ut til. Er det det samme som gjelder under spisestua? Er i tvil om hele sofan eller bare bordet skal ha teppe under. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hva slags tepper har dere da? Ull eller syntetisk. Har ikke peil på hva jeg skal velge jeg. Vil ikke ha langflosset iallefall.Og er det standardstørrelse på slikt. 160 x 230 er visst standard under salong ser det ut til. Er det det samme som gjelder under spisestua? Er i tvil om hele sofan eller bare bordet skal ha teppe under. Det er slike ull,korthårede med mønster. Er vel forskjellige størrelser på teppene mener jeg. En må nesten se ann, legg på et og et teppe om gangen da vel så ser du underveis hvordan det blir. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hva slags tepper har dere da? Ull eller syntetisk. Har ikke peil på hva jeg skal velge jeg. Vil ikke ha langflosset iallefall.Og er det standardstørrelse på slikt. 160 x 230 er visst standard under salong ser det ut til. Er det det samme som gjelder under spisestua? Er i tvil om hele sofan eller bare bordet skal ha teppe under. Det er vel ingen vits å ha teppe under sofaen??? Har ikke teppe under bordet jeg, sitter av og til der og spiser og det hender jo at ungene spiser kjeks eller noe når de ser tv også og da blir det smuuuuler.... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi har eikeparkett i stua og på kjøkkenet (semiåpen løsning). Da vi flyttet inn, hadde vi teppe under sofaen, men det røk fort ut. Synes det ser rent og fint ut med bare parketten, dessuten er det mye lettere å holde rent. Foreldrene våre synes det ser kaldt ut, men de har jo en litt annen stil... 0 Siter
Flyberta Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Smak og behag. Jeg liker det nesten teppefritt. Bruker innesko, så det blir ikke kaldt. Prøv uten først og se hvordan dere trives med teppeløs stue;-) 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg liker kjempegodt tepper, vi har fire i stuen! (Stor stue da!) Jeg synes det ser tomt ut uten tepper, nå har vi nettopp pusset opp hallen, og har fått Merbau-parkett der, gjett hvem som da MÅ kjøpe nytt teppe :-) mvh 0 Siter
Gjest Det enkleste er ofte det fineste Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi flytter snart inn i nytt hus med eikeparkett på gulvene. Vi har hatt kontakt med en interiørkonsulent og hun anbefalte kun tepper under salongbordet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg har ingen tepper og synes det er deilig. Tepper samler så mye dritt, i hvert fall her i huset ;o) 0 Siter
Kvinna Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi har ikke tepper i stua. Mest fordi pelsdyra røyter så fælt at jeg da måtte ha opprettet et symbiotisk forhold til støvsugeren! Vi har varmekabler i gulvet, så det er lunt og godt uten også :-) Synes teppet må matche møblene _veldig_ før det blir fint i en vanlig stue! Men på ny parkett kan man jo skåne for skader feks hvis småbarn leker på det osv. Da jeg var barn syntes jeg det var deilig å leke på teppe! Hør med parkettleverandøren din om teppetype! Er noe med belegget under hvis en har varmekabler også! 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Det er en tilvenninngssak. Vi kuttet ut teppe under salongen for noen år siden. Nå trives vi godt uten tepper. Er så mye enklere å fyke over med støvsuger eller aller helst tørrmoppen. Prøv uten å se det an. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.