Gå til innhold

Krangel med sekretær/NHD


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Her om dagen skulle jeg ringe til legen min for å få en resept på cipramil og vival. Sekretæren som tok telefonen sa at jeg ikke kunne få den resepten uten å bestille time hos legen, er dette lov? Jeg har gått på cipramil i noen år, så hver gang jeg har ringt har jeg fått resept på cipramil uten å snakke med legen, bare til å hente resepten på legesenteret.Forrige gang jeg var hos legen, fikk jeg vival. Legen sa til meg at vival tablettene måtte jeg ha en god stund. Står det ikke på datamaskinen til sekretæren at jeg bruker vival? Må jeg søren meg bestille time for å få disse tablettene, synes sekretæren var en skikkelig dust og frekk i munnen. Ikke fikk jeg snakke med legen min heller fordi han var så opptatt sa sekretæren. Har hun lov å oppføre seg slik enda legen sa jeg måtte ha disse tablettene. Er dette dårlig komunikasjon? Vet jo at disse tablettene kan være avhengighetsskapenede, er det derfor? Det blir jo dyrt for meg å bestille time bare for å få disse tablettene.

Hilsen frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Kan du kjære NHD gi meg noen svar på hva eller hvordan jeg skal gå frem neste gang jeg ringer sekretæren(håper det er en annen sekretær som tar telefonen)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hun hørtes lite forståelsesfull ut. Var jeg deg, ville jeg sende et brev til legen og be om fornyelse på resepten(e). Det tar jo tid å få ny time. Et brev fra deg kan ikke sekretæren hindre ham i å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom du har en ansvarlig lege, vil denne innimellom snakke med deg for å følge opp behandlingen. Et absolutt minimum synes jeg er hver tredje måned. Derfor er det dårlig behandling om en gang etter gang, år etter år kan fornye resepter per telefon uten vurdering hos legen.

Dersom du er i en stabil fase, og legen forlanger personlig oppmøte hver måned, er det kanskje for ofte.

Som du ser, kan jeg ikke støtte en dårlig og uforsvarlig praksis ved at resepter til stadighet fornyes uten at det gjøres en ny vurdering. Jeg synes det virker som om du går hos en god og ansvarsbevisst lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel det at du har krav på å kunne få snakke med legen din på telefon? Neste gang sekretæren sier han er opptatt der og da, så gi henne/han ditt tlf.nr. og be om at legen ringer deg opp igjen når vedkommende er ledig. Det bruker jeg om legen er for opptatt når jeg ringer, så som regel blir jeg oppringt litt senere på dagen.

LYKKE TIL.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...