Gå til innhold

Stoffskifte


Gjest dettelurerjegpå

Anbefalte innlegg

Gjest dettelurerjegpå

Det er mulig dette er et utrolig dumt spørsmål, men jeg har altså hørt at stoffskiftet øker ved trening. Derfor lurer jeg på om det har noen innnvirkning at når jeg drar til legen for å ta denne blodprøven så har jeg jo akkurat syklet ganske hardt i en halvtimes tid (altså trent) Vil det da vises høyere stoffskifte? Da jeg målte det første gangen var det vinter og jeg hadde tatt buss.

Det er mulig det ikke har noen som helst innvirkning altså, men jeg bare kom til å lure på det ettersom jeg jo både var svett og sliten da jeg satt der og skulle stikkes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det har jeg aldri hørt. Derimot vet jeg at man må gå i ca. tre måneder på medisin før en kan se skikkelig virkning av medisinen. Så jeg tror neppe at det kan stemme. Men en vet jo aldri.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt. Derimot vet jeg at man må gå i ca. tre måneder på medisin før en kan se skikkelig virkning av medisinen. Så jeg tror neppe at det kan stemme. Men en vet jo aldri.

Mvh

Jeg fikk konstantert for lavt F th4.Det var meningen at jeg skulle begynne på medisinering.Stoffskiftet mitt var på sparebluss pga slanking og lite aktivitet.Nå viste det seg at etter jeg begynte og trene fast fire ganger i uken, mht kondisjonstrening, og spise regelmessig, at det gikk opp på normalt igjen. Både legen og jeg ble igrunn overrasket. Slapp medisiner.Ikke sikkert det er slik for alle, noen må ha medisiner.Heldigvis så slapp jeg.Du forbrenner også max etter trening.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved regelmessig trening over noe tid øker stoffskiftet/forbrenningen også utenom den tid en trener. Dette er en av grunnene til at regelmessig trening over lang tid er gunstig når en ønsker å gå ned i vekt.

Hos legen måler du ikke forbrenningen, men mengden av tyroxin (T4) som styrer forbrenningen. I tillegg TSH som styrer utskillelsen av tyroxin i et feed-backsystem.

Det påvirker eller forkludrer ikke blodprøven at du trener forut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Tror det er mer som petrusa sier at det er forbrenningen som øker.

Stoffskifte tar som sagt mye lenger tid. Men trening er veldig bra for stoffskifte på sikt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunn helse

Litt dårlig sammenlikning kanskje, men det blir nok litt som med jernmangel. Hvis jernlageret er lavt hjelper det ikke å hive inn en jernpille i ny og ne for å få opp blodprosenten. Man må ha jevnlig behandling.

Har man lavt stoffskifte blir ikke det forhøyet ved en liten treningsøkt. Men det kan forhøyes ved jevnlig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunn helse

Litt dårlig sammenlikning kanskje, men det blir nok litt som med jernmangel. Hvis jernlageret er lavt hjelper det ikke å hive inn en jernpille i ny og ne for å få opp blodprosenten. Man må ha jevnlig behandling.

Har man lavt stoffskifte blir ikke det forhøyet ved en liten treningsøkt. Men det kan forhøyes ved jevnlig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...