Gå til innhold

Elendig form

Anbefalte innlegg

Gjest deppa mann27
Skrevet

Hei. Er en mann i min beste alder skulle jeg tro, men har slitt psykisk veldig lenge. Vært innlagt 3 ganger før og går nå på rehabilitering. Fra og med august opphører rehabiliteringspengene mine og jeg må ut i jobb.

Problemet er at jeg føler meg i elendig form. Er helt på bånn. Orker nesten ikke lage meg mat engang. Den som holder hjulene i sving er dama mi (som jeg faktisk traff på psyk. institusjon). Hun rydder og lager mat og jeg elsker henne.

Men dette med formen min er ett stort problem. Føler ikke jeg er istand til noe. Jeg prøver å trene og har klart det ett par ganger i uka i snitt det siste halvåret. Er fysisk sterk og ser bra ut, men mentalt er jeg helt utkjørt. Har tatt energipiller flere ganger for å orke å trene.

Er veldig redd for hvordan dette går når jeg må ut i attføring fra august. Sånn jeg føler det nå må jeg sniffe amfetamin for å takle å jobbe, om det så bare hadde vært 1-2 ganger i uka. Men har ikke noe valg, alternativet til rehab-pengene er sosialstøtte, jeg fikk vite at det er totalt uaktuelt å bli midlertidig ufør.

Skulker unna mye behandling fordi jeg rett og slett ikke orker å dra meg dit, går i ett fast opplegg 2 ganger i uken, er der kanskje halvparten av tiden.

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre for å få mer energi. Føler meg som en 80 åring, får ikke sove uten sterke sovepiller og sliter med mer og mer sosial angst. Nå er det bare dama mi jeg omgås, orker ikke å snakke med andre.

Har vært paralysert sånn før og isolert meg totalt. Sittet inne i leiligheten min uten å gå ut eller snakke med ett annet menneske på uker mens søppel flyter og røyket hasj for å dempe uroen og depresjonene.

Jeg er veldig redd for fremtiden og lurer på om det er noe jeg kan gjøre/ta for å yte mer når jeg må ut i yrkeslivet? Tenker da på B-12 vitamin (hørt man kan få det i sprøyteform, dvs mye mer effektivt), koffein og liknende. Vet dette ikke høres helt sundt ut men ser ikke så mange andre utveier.

Gjest gomle
Skrevet

Er du nøye sjekket for om du feiler noe fysisk? Det er vel mange sykdommer som gjør deg slapp, f.eks diabetes, stoffskiftesykdommer osv. Men dersom du er helt sikker på at du ikke feiler noe fysisk, så blir man vel slapp av å være deppa også. På den annen side blir man jo deppa av å være slapp også, så det er ikke så lett å si hva som kommer først. Du får ta en skikkelig prat med legen din, antar du har en fast og god oppfølging med et "rulleblad" som ditt. B-vitaminer har bare effekt dersom du mangler det, og det kan vel legen finne ut av. Lykke til!! Håper du får litt mer livslyst og -glede etter hvert, livet er jo egentlig så fint. Ligge i en hengekøye og høre på fuglesangen.. God sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...