Åsemor Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Var litt uheldige med en pizza som vokste over alle bredder og sølte da massevis av ost på bunnen. Fikk skrapt vekk det verste, men i går da jeg brukte den igjen lukta det svidd og det tøyt masse svart røyk ut. Så... Hva skal jeg bruke for å vaske? Er sånn rar overflate syns jeg. Klut og sprute-såpe? 0 Siter
Sofline Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Smør inn hele ovnen med grønnsåpe. La det enten stå over natten og vask grundig etter, eller sett ovenen på 50 grader i en halv time og vask etterpå. Den skinner som ny etterpå. Ellers finnes det jo sånn rensespray til komfyren. 0 Siter
Kvinna Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Det går an å sette inn en skål med ufortynnet salmiakk. Smekk igjen døra, og la det stå en stund! Det løser opp fett og smuss! Dessuten er Mr.Muscel ovnsrens ubetalelig! (Vet ikke hvordan det er med ovner som har "selvrens" feks på sidene og sånn!) 0 Siter
Elbereth Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hvis komfyren er høvelig ny (pluss, minus ti år?) er den kanskje sånn "selvrensende"? Jeg har en 13 år gammel Grepa-komfyr med slik ru overflate inni. Når jeg "renser" den etter div. uhell, settes ovnen på full styrke (max temp) med over- og undervarme 10 minutter, og skiten brennes av. La ovnen bli kald igjen, og kost ut "asken". Pleier å tørke over med en klut med zalovann. 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 Hvis komfyren er høvelig ny (pluss, minus ti år?) er den kanskje sånn "selvrensende"? Jeg har en 13 år gammel Grepa-komfyr med slik ru overflate inni. Når jeg "renser" den etter div. uhell, settes ovnen på full styrke (max temp) med over- og undervarme 10 minutter, og skiten brennes av. La ovnen bli kald igjen, og kost ut "asken". Pleier å tørke over med en klut med zalovann. Aner ikke hvor gammel den er, kjøpte brukt. I går da den ble brukt kom det røyk ut fra en sånn luftegreie oppe ved platene.. 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 MR. MUSCLE! Smøres inn i ovnen om kvelden, morgenen etter vasker du det bort. Lett som en lek faktisk! 0 Siter
Gyda Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 MR. MUSCLE! Smøres inn i ovnen om kvelden, morgenen etter vasker du det bort. Lett som en lek faktisk! Helt enig! Ingen slår Mr. Muscle. Løp og kjøp! 0 Siter
Lula Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 MR. MUSCLE! Smøres inn i ovnen om kvelden, morgenen etter vasker du det bort. Lett som en lek faktisk! Denne muskelmannen, duger han på skikkelig gammel og godt innstekt fett også? Tror ikke vår ovn noensinne har vært vasket inni, nå er det rett før jeg kjøper meg en ny en. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Denne muskelmannen, duger han på skikkelig gammel og godt innstekt fett også? Tror ikke vår ovn noensinne har vært vasket inni, nå er det rett før jeg kjøper meg en ny en. Og dette innebærer at dere har plukket batteriet ut av røykvarsleren, går jeg ut fra? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 MR. MUSCLE! Smøres inn i ovnen om kvelden, morgenen etter vasker du det bort. Lett som en lek faktisk! Kanskje jeg bør kjøpe meg en sånn.... Ovnen ser ikke ut, men jeg har kvidd meg for og vaske den, men hvis det er lett som lek, da greier vel jeg det også ;-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hva med god gammeldags Svint. Funker kjempebra!Det fjerner sånt fortere enn svint, ha ha. 0 Siter
Lula Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Og dette innebærer at dere har plukket batteriet ut av røykvarsleren, går jeg ut fra? Heheh. Har ikke noe problem med røyk og os fra komfyren faktisk. Dessuten har vi ikke røykvarsler, det er et eller annet sentralt brannvarslingssystem a la skoler osv. her. 0 Siter
tiliti Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Aner ikke hvor gammel den er, kjøpte brukt. I går da den ble brukt kom det røyk ut fra en sånn luftegreie oppe ved platene.. Dersom den er selvrensende (som mange av de med ru overflate er, renses ved å sette den på høy varme over tid) vil den rensende overflaten bli helt ødelagt dersom du bruker stålull/skrubb eller rensemidler. Forsøk å søk opp modellen på google? 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 Dersom den er selvrensende (som mange av de med ru overflate er, renses ved å sette den på høy varme over tid) vil den rensende overflaten bli helt ødelagt dersom du bruker stålull/skrubb eller rensemidler. Forsøk å søk opp modellen på google? Det gikk veldig bra å bruke stekeovnen i dag uten å gjøre noe mer, og overflaten er ru. Går ut fra den er selvrensende da, og at stekinga i går tok knekken på sølet. Får plukke ut de svarte små bitene da. 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Denne muskelmannen, duger han på skikkelig gammel og godt innstekt fett også? Tror ikke vår ovn noensinne har vært vasket inni, nå er det rett før jeg kjøper meg en ny en. Jeg har prøvd den på inngrodd gammelt fett, og det har faktisk gått av. Men kanskje du vil være avhengige av to "behandlinger". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.