Gå til innhold

Hva gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Nå er jeg i en vanskelig situasjon. Faren min ligger veldig syk på sykehuset og legene sier de ikke kan gjøre noe mer. De gir han kun piller slik at han ikke har smerter. Med andre ord, vi venter kun på en ting.. Moren min har overnattet der og søsknene mine bor langt unna. Jeg er satt opp på jobbing i helgen, men lysten til å jobbe er liten. Hva skal jeg gjøre?

Kan jeg bruke feks. bruk egenmelding?

Jeg bare lurer, og håper på noen svar..

Gjest Isbinne
Skrevet

Søk om velferdspermisjon. Er det ikke det det heter?

Skrevet

Du søker om velferdspermisjon. Det kommer an på jobben din om det er betalt eller ikke.

Gjest glaice
Skrevet

Trist situasjon i familien din.

Mener du har krav på velferdpermisjon med lønn. (hvis du har fast jobb/langt vikariat) ellers er det mulig å få sykemelding av legen. I slike situasjoner med nær familie skriver legene ut sykemelding. (ganske sikker på et)

Men det beste er vel å prate med sjefen din, og høre på muligheten om å få velferdspermisjon med lønn.(tror du kan få to uker, uten å si det sikkert) Gjør det først, og hvis du får negativt svar, ring legen!

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Trist situasjon i familien din.

Mener du har krav på velferdpermisjon med lønn. (hvis du har fast jobb/langt vikariat) ellers er det mulig å få sykemelding av legen. I slike situasjoner med nær familie skriver legene ut sykemelding. (ganske sikker på et)

Men det beste er vel å prate med sjefen din, og høre på muligheten om å få velferdspermisjon med lønn.(tror du kan få to uker, uten å si det sikkert) Gjør det først, og hvis du får negativt svar, ring legen!

Glemte å si det, jeg er kun deltidsansatt med 3 vakter i måneden.. Fungerer det likt da?

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Du søker om velferdspermisjon. Det kommer an på jobben din om det er betalt eller ikke.

Glemte å si det, jeg er kun deltidsansatt med 3 vakter i måneden.. Fungerer det likt da?

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Søk om velferdspermisjon. Er det ikke det det heter?

Gjest Isbinne
Skrevet

Jeg ville jo tro det.. Ring arbeidsgiver og hør da vel!

Skrevet

Jeg er ikke i tvil!

Min far døde for et par år siden, og ingenting i denne verden kunne fått meg fra å være hos ham de siste dagene. Lønn eller ikke lønn, lov eller ikke lov, det er viktigere ting i livet. Så mitt råd er bare vær hos ham - det er det man kan se tilbake på i ettertid å være takknemlig for!

Lykke til!

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Jeg er ikke i tvil!

Min far døde for et par år siden, og ingenting i denne verden kunne fått meg fra å være hos ham de siste dagene. Lønn eller ikke lønn, lov eller ikke lov, det er viktigere ting i livet. Så mitt råd er bare vær hos ham - det er det man kan se tilbake på i ettertid å være takknemlig for!

Lykke til!

Men jeg får så dårlig samvittighet for jobben. Jeg vet de trenger meg, men jeg aner ikke hva gjøre. Hva skjedde når du bare "stakk fra" jobben?

Gjest bytt vakter
Skrevet

Bytt vakter med noen eller be om et par feriedager nå.

Gjest bytt vakter
Skrevet

Jeg synes det er enklest å bytte vakter da. Jeg har gjort det to ganger.

Gjest bytt vakter
Skrevet

Men jeg får så dårlig samvittighet for jobben. Jeg vet de trenger meg, men jeg aner ikke hva gjøre. Hva skjedde når du bare "stakk fra" jobben?

Så får du ikke dårlig samvittighet. Jeg synes du skal være hos faren din. Ring andre ansatte eller sjefen din.

bugge -jenta
Skrevet

Jeg ville vært hos faren min uansett hvordan det ble ordnet.Bytting av vakter, egenmelding, samme hva.

Det er mulig de trenger deg på jobben, men slike hensyn får vike. Om du følger loven også. Det finnes av og til overordnede ting som får være viktigst.

Både for deg, og de rundt deg er det det riktige, så ikke stuss.

Det er mitt råd.

Vennlig hilsen Bugge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...