Gå til innhold

Lever

Anbefalte innlegg

Gjest cancer mamae

Min mor har fått kreft i brystet, og i den forbindelse sliter hun fælt med nervene. Hun kjenner alle mulige symptomer.

Jeg forsøker så godt jeg kan å finne fakta om det hun spør, og berolige henne.

Nå lurte hun på om det var noen sammenheng mellom svetting og forhøyede leververdier. Og i så fall hva det kunne bety, hva det kommer av etc.

Og hva er hepatitt A? (gulsott?)

Hun mener også å kjenne syptomer som at leppene blir tørre og hun sier hun har en sitrende følelse i tungen.

Jeg er rimelig sikker på at overgangsalderen spiller inn. Og er ikke i tvil om at det er snakk om angst. Men jeg lovet å ta rede på spørsmålene hennes.

Hun er oppegående nok til å skjønne at det er angst selv. Men hun HAR kreft. Og defor vil jeg ikke avfeie henne med nerver.

Kan du svare på noe av dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188298-lever/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hepatitt A er en leverbetennelse. Denne er smittsom og smitter gjennom det en kaller fekal-oral smitte. F.eks. dersom kloakk lekker ut i drikkevann (skjedde på vestlandet for noen år siden) eller dersom en med sykdommen ikke vasker seg på hendene etter toalettbesøk og tilbereder mat til andre. Med andre ord smitte via uren mat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188298-lever/#findComment-1298113
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...