Gå til innhold

Trenger hjelp....

Anbefalte innlegg

Gjest toya-1
Skrevet

Er det noen som har et godt råd å komme med. Vår sønn har nå begynt å være slem mot andre barn når vi f.eks. er i åpen barnehage. Helt uten grunn tar han å lugger, klorer etc. de andre barna i ansiktet. Jeg snakker til han hver gang han gjør det, men det skjer gang på gang. Er det noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre med dette. Eller er det bare en periode han må igjennom.

Gjest hypere
Skrevet

Er han skilsmissebarn?mange blir smådjevler når foreldrene skiller seg.

Gjest toya-1
Skrevet

Er han skilsmissebarn?mange blir smådjevler når foreldrene skiller seg.

Nei, det er han ikke.

Skrevet

Du må konsekvent ta ham for det, sett deg ned og forklar hvorfor det er galt, hva den andre ungen tenker og føler, og spør hva gutten din føler inni seg når han gjør sånt. Deretter skal dere gå bort til ungen slik at han får be om unnskyldning, og si at han ikke skal gjøre det igjen.

Hjelper ikke det, får du sette guttungen på en fast plass hvor han MÅ sitte i ro i et par minutter, uten anledning til å finne på noe annet HVER gang han gjør slike ting. Det vil han oppfatte som kjedelig i lengden, og slutte å gjøre det som forårsaker at han havner der.

Gjest toya-1
Skrevet

Du må konsekvent ta ham for det, sett deg ned og forklar hvorfor det er galt, hva den andre ungen tenker og føler, og spør hva gutten din føler inni seg når han gjør sånt. Deretter skal dere gå bort til ungen slik at han får be om unnskyldning, og si at han ikke skal gjøre det igjen.

Hjelper ikke det, får du sette guttungen på en fast plass hvor han MÅ sitte i ro i et par minutter, uten anledning til å finne på noe annet HVER gang han gjør slike ting. Det vil han oppfatte som kjedelig i lengden, og slutte å gjøre det som forårsaker at han havner der.

Du foreslo å spørre min sønn om hva han føler når han gjør sånn. Men problemet er at han er litt over 2 år, og han prater veldig lite. Så det er ikke lett å få noe vettugt svar ut av han ennå.

Hjemme prøver jeg også å sette han i trappa hvis han gjør noe han ikke skal, men han gråter og sitter ikke lenge stille i trappa. Jeg setter han da alltid tilbake igjen, og sier at han skal sitte der. Men det er ikke lett å få han til å sitte rolig. Men vi må jo bare fortsette med dette. Han lærer vel tilslutt.

Takker for råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...