Gå til innhold

Jobben tar ikke hensyn til helsen min

Anbefalte innlegg

Gjest må ha rolige dager
Skrevet

Jeg er frisk og rask, men dessverre så har jeg migrene flere dager i uken. Dette pleier ikke å gå utover jobben. På jobb er det utrolig travelt, men jeg er på to ulike avdelinger. Det ene stedet har rolige vakter og mindre stress, og derfor foretrekker jeg å være der. Det er også lettere å være der når jeg får vondt i hodet, slik at jeg slipper alarmer og flere oppdrag på en gang. Jeg har gitt beskjed til sjefen om dette, men h*n sier at de har flere de må ta hensyn til. Jeg vet at flest foretrekker den travle avdelingen, men alikevel møter jeg ikke forståelse. Jeg ba en gang legen om legeerklæring, men det har jeg ikke fått. Hvordan skal jeg ordne dette? Takk for svar.

Gjest måneogsol
Skrevet

Snakk med tillitsvalgt og/eller verneombud.

Skrevet

Kanskje legen har glemt den erklæringen? Du kan jo spørre på nytt.

Og dette med å tilrettelegge ift. de ansattes helse mener jeg er lovpålagt. Sjekk arbeidsmiljøloven, på www.lovdata.no (lov om arbeidervern og arbeidsmiljø).

Clue1365380406
Skrevet

Kanskje legen har glemt den erklæringen? Du kan jo spørre på nytt.

Og dette med å tilrettelegge ift. de ansattes helse mener jeg er lovpålagt. Sjekk arbeidsmiljøloven, på www.lovdata.no (lov om arbeidervern og arbeidsmiljø).

Ja, det er lovpålagt å tilrettelegge så sant det er mulig, og at det ikke går utover de andre som jobber der, slik at de får unødig stor arbeidsbelastning.

Mange som krever tilrettelegging som er umulig å gjennomføre.

Clue1365380406
Skrevet

Etterom de fleste foretrekker den travle avdelingen, burde det ikke være noe problem at du jobber på den rolige.

Gjest må ha rolige dager
Skrevet

Ja, det er lovpålagt å tilrettelegge så sant det er mulig, og at det ikke går utover de andre som jobber der, slik at de får unødig stor arbeidsbelastning.

Mange som krever tilrettelegging som er umulig å gjennomføre.

Men dette er lett å gjemmomføre. De kan sette meg opp på vaktene som er i den rolige avdelingen.

Gjest må ha rolige dager
Skrevet

Etterom de fleste foretrekker den travle avdelingen, burde det ikke være noe problem at du jobber på den rolige.

Nemlig. Men alikevel ser det ut til at de ikke alltid tar hensyn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...