Gå til innhold

Spørsmål om London

Anbefalte innlegg

Gjest Schneider
Skrevet

Skal til London om et par uker. Har noen spørsmål som jeg håper noen vennlige sjeler her på Dol kan svare på :)

-Er det noen prisforskjell i forhold til Norge? Tenker mest på røyk og alkohol da.

-Hva er aldersgrensen på å kjøpe alkohol og røyk?

-Lønner det seg å veksle i engelske pund i Norge, eller vente til vi kommer til London?

-Noen som kan anbefale gode butikker i London?

Jeg er en annen
Skrevet

-Er det noen prisforskjell i forhold til Norge? Tenker mest på røyk og alkohol da.

Erfaringer fra Edinburgh, men det er jo Storbritania: Alkohol er en del billigere, ikke minst billigere ute. Ca. £ 2.5 for en halvliter, avhengig av plass. Noen steder hadde f.eks. £ 3 i cc og så drinker for £ 1. Røyk kjøpte jeg bare i fylla, fra automater, omkring £ 3.5 for en tjuepakning.

-Hva er aldersgrensen på å kjøpe alkohol og røyk?

Samme som i Norge tror jeg. Usikker om det er 20-årsgrense for sprit.

-Lønner det seg å veksle i engelske pund i Norge, eller vente til vi kommer til London?

Veksle inn 500 eller 1000 så du har litt cash og ta ut etter behov i minibank i London, trenger ikke veksle.

Kizza1365380506
Skrevet

Ja litt billigere er det da :o)

Jeg tar alltid ut litt kontanter før jeg reiser og så bruker jeg minibankene der borte. Gir aldri fra meg visakortet.

Aldersgrensen på kjøp av øl etc er samme som her hjemme mener jeg.

Så spørs det hva slags butikker du leter etter da vennen min.

Mvh

Gjest måneogsol
Skrevet

Hvis du tar fly fra Gardermoen så kan du ta ut penger i en minibank der i alle de vanligste valutaene. Du finner også minibank på alle flyplasser, så antakeligvis det første du kommer til å se der borte er minibank.

Alkohol og tobakk er billigst i tax-free butikker. Klær er ikke billigere på Oxford Street i hvert fall, men det er gøy å gå i butikker der. Kan hende at du er heldig og finner gode salg. Jeg kjøper alltid en del bøker der og utvalget er ganske mye større på engelske bøker naturlig nok. Cd'er kjøper jeg gjerne når jeg er ute og reiser, men husker ikke prisene i London.

London er dyr, det er ikke dit en drar for å shoppe. Det er billigere i Edinburgh f.eks og da er det store magasiner som er billige. For min del har jeg lyst å bruke tiden på noe annet når jeg er ute og reiser enn å traske rundt innendørs i shoppingsentre.

London er bare aldeles fantastisk så nyt tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...