Gå til innhold

Leasing av bil til privatperson?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig, eller er dette kun tilgjengelig for bedrifter som gir sine ansatte mulighet til firmabil?

Jeg kunne tenkt meg å lease isteden for å kjøpe...

Gjest Mom33
Skrevet

Da jeg jobbet i bankbransjen, var det kun firmaer som kunne lease biler. Men det er jo ca hundre år siden, så reglene kan ha forandret seg.

tigertrollet
Skrevet

Jeg har leaset bil før ja, men hvordan det er nå vet jeg ikke:-)

Skrevet

Svigermor har leasa bil i par år nå.. Det koster flesk da! Så ville heller tatt opp lån og betalt samme beløp hver mnd. på noe man ikke må levere tilbake.. Mener nå jeg! ;)

Skrevet

http://www.rentawreck.no/

De er rimelige og standarden på bilene begynner å bli bra.

Hun mener ikke å leie...

Å lease vil si at man til slutt eier bilen.

Nesten det samme som å låne penger i banken, men sist jeg sjekka så måtte det være en firmabil, man slipper jo også moms.

Tvillingmamma
Skrevet

Privatpersoner kan godt gjøre det. Da heter det langtidsleie.

Leasing er for firmaer, langtidsleie er for privatpersoner.

Skrevet

Hun mener ikke å leie...

Å lease vil si at man til slutt eier bilen.

Nesten det samme som å låne penger i banken, men sist jeg sjekka så måtte det være en firmabil, man slipper jo også moms.

Hmmm... var SKITDYRT å leie i alle fall, døgnpris på 500 kroner for ei bittelita bil :)

Kanskje jeg skal forhøre meg med pappa. Han har leasingbil gjennom jobben, jeg kjører gjerne med logoen deres om muligheten hadde vært der til å lease gjennom dem. Er vel ren ønsketenkning, men :P

Skrevet

Du kan lease en bil som privatperson.

Minimumstiden er 3 år, men du trenger endel i egenkapital. Leiepris pr. måned er avhengig av hvor dyr bil du leaser, men fra ca. 1800 til 3 til 4000 pr. måned.

Skrevet

Du kan lease en bil som privatperson.

Minimumstiden er 3 år, men du trenger endel i egenkapital. Leiepris pr. måned er avhengig av hvor dyr bil du leaser, men fra ca. 1800 til 3 til 4000 pr. måned.

Hvor kan man lease hen da?

Skrevet

Hvor kan man lease hen da?

Du kan spørre litt hos Park finans og Elcon finans.

Jeg kjenner ikke så godt til leasing markedet, men du kan begynne å spørre hos dem. Jeg vet ikke om de leier ut til private, men kanske de vet hvem som gjør det.

I tillegg kan du følge litt med i avisene, det står ofte annonser om leasing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...