Gå til innhold

Hvorfor ansetter de ikke meg i den nye stillingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil tro at alle i bedriften nå har fått med seg at jeg ønsker en annen stilling innen bedriften. Dette er en mer omfattende stilling med noe mer ansvar, men jeg er kvalifisert for den. Jeg har snakket om dette flere ganger, også med sjefen. H*n har aldri nevnt at dette ikke er noe for meg, og jeg har intil nå vært i den tro at de er fornøyd med arbeidet mitt. Likevel har det blitt ansatt nye flere ganger. Nå har jeg funnet en ny utlysning. Jeg er redd for å gå til sjefen og spørre hvorfor jeg ikke har blitt kontaktet.Er det ikke vanlig å opplyse om at det er en stilling ledig før den utlyses? Jeg antar at h*n ikke er intressert i å ansette meg i denne stillingen, siden h*n ikke tar det opp. Eller er det jeg som er for beskjeden her?

Det sliter fælt på meg å gruble på om jeg gjør en god jobb,og om de er fornøyd med meg. Samtidig er jeg redd for å få høre at jeg ikke duger. Isåfall ville det ikke vært særlig hyggelig å fortsette. Jeg synes selv jeg gjør en god jobb, men denne usikkerheten, og følelsen av å ikke bli satt pris på ødelegger mye av arbeidsgleden.

Skrevet

Skriv en søknad, å lever den personlig. Mulig de ikke kan gi jobben til deg siden de ikke har mottat en offesiell skriflig søknad.

Lykke til

Gjest mallet
Skrevet

Intern utlysing er ikke vanlig i alle bedrifter. Det er ditt ansvar å søke på stillinger som blir ledige, du kan ikke forvente at de skal komme til deg og spørre om du vil ha den. Så når du ser en utlysing for en stilling du vil ha, søk!

Gjest Euroshopper
Skrevet

Med den innstillingen du gir inntrykk av at du har så skjønner jeg faktisk sjefen din.

Hva med litt initiativ og skriv en søknad til sjefen om hvorfor du vil ha denne jobben og hva du kan bidra med.

Du må søke på jobben hvis du vil ha den!

Gjest Milliata
Skrevet

Du skrev: Jeg vil tro at alle i bedriften nå har fått med seg at jeg ønsker en annen stilling innen bedriften.

Da skjønner jeg at sjefen din ikke vil gi deg bedre stilling.

Kanskje på tide å kjenne sin besøkelsestid i bedriften du jobber i nå.

Skrevet

Hos oss har alle fagforeningene forlangt at alle ledige stillinger blir lyst ut internt, så kan de som vil søke. Det synes jeg er en fin ordning. Men jeg må nevne at mange av oss en eller flere ganger (gjerne i forbindelse med omorganisering) er blitt flyttet rundt omkring i bedriften, uten at ledelsen spør hva vi har lyst å gjøre.

Vi står nå foran en ny stor forandring, hvor mye av min jobb "forsvinner". På et avdelingsmøte fikk jeg beskjed om hva jeg skulle gjøre til høsten...

Gjest måneogsol
Skrevet

Det kan hende at de må utlyse alle stillinger. Det kommer anpå hvilken type bedrift du jobber i. I mange tilfeller er stillinger utlyste, selvom det er bestemt på forhånd hvem som får den. Da må du søke formelt om stillingen og stille til intervju.

Hvis du da ikke får den og synes du er forbigått. Ja da ville jeg kanskje søkt andre jobber.

At de ikke nevner at den er ledig kan like gjerne ha sammenheng med at de ikke husker at du har interesse, at du ikke har markert deg klart nok osv.

Hev hodet og søk på stillingen. Hvis de ikke vil ha deg i den så går du videre i livet. Det er ingen som sier at du ikke duger selvom du ikke får den stillingen som du ønsker deg.

Skrevet

Du må be om en medarbeidersamtale hvis du ikke har hatt det. Det er jo viktig å få tilbakemelding på om bedriften er fornøyd med jobben man gjør.

Gjest derfor -
Skrevet

For det første må du søke som alle andre.

Når du ikke er oppfordret til å søke, skyldes det enten et prinsipp, en oppfordrer aldri noen til å søke, eller at du ikke blir sett på som spesielt kvalifisert for stillingen. Ditt innlegg tyder på det siste.

Skrevet

Enten tenker de at du bare kan søke hvis du er interessert.

Eller så kan de mene at du ikke passer i den stillingen. Det betyr ikke at du gjør en dårlig jobb nå eller at de er misfornøyd med deg.

Er du interessert så søker du. Men du kan selvsagt ta en prat med sjefen for å høre hva han sier om saken.

skorpionfisken
Skrevet

Hvis du har signalisert misnøye med den stillingen du har, og venter å få noe bedre fordi du er misfornøyd der du er, så vil du garantert ikke komme videre.

Den som får jobben sprudler over av jobbglede. Trives godt i den jobben h*n har. Gjør det beste ut av jobben h*n har og gjerne litt ekstra ut over dagens jobb. Det er de personene som plukkes opp og gis muligheter videre.

De som signaliserer misnøye kommer ingen vei. De blir i stillingen de er i til de mugler helt, eller finner seg en annen jobb og sier opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...