Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte noen skinnsko for flere uker siden, men de lukter fortsatt. De stinker ikke, men de lukter skinn. Hva kan jeg gjøre for å få bort lukten?

Skrevet

Hmm.. Skinn lukter skinn, det er vel ikke rart?

Gjest Wer bist du?
Skrevet

og nytt skinn lukter godt, så jeg ser heller ikke problemet :)

Gjest trultemor25
Skrevet

Skinn lukter da godt det! Bortsett fra skinnsetene i bilen vår da vi kjøpte den, for det lukta skikkelig sau! Det var rundt juletider og jeg gikk rundt med svangerskapskvalme og hadde fått en greie mot alt som hadde med sau å gjøre, fårekjøtt, pinnekjøtt.. ja, alt med sau, også lukta det skikkelig SAU i bilen. Det var en forferdelig tid sånn kvalmemessig hvertfall. Det lukter ikke noe nå lenger, nå reagerer jeg hvertfall ikke på det.

Skrevet

Det er kanskje ikke så rart, men dette paret syns jeg lukter for mye skinn. Jeg kjenner skinnlukta veldig godt når jeg kjører bil f.eks, og det blir for mye etter min smak.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Varme fjerner lukta. Jo mer varme, jo mer avgassing uansett materiale. Og luftsirkulasjon. Men dessverre tørker det også ut materialet.

Et flott lærbelte jeg har luktet kyr. Det hengte jeg på radiatoren i en uke. Lukta ble borte, og litt lærfett etterpå tettet porene og myknet læret.

Skrevet

Det er nok garvestoffet eller impregnering som gjør at skinnet lukter. Hør på butikken du kjøpte de om de kan ha fått flere klager, og om leverandøren evt kan ha et råd. På skobutikken jeg jobbet måtte vi sende tilbake en serie sko som var produsert i India fordi lukta av garvestoffet var så intens.

Gjest eddikvann
Skrevet

Tørk over dem med litt utvannet eddik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...