Gå til innhold

Rått mot barn

Anbefalte innlegg

Gjest Solur
Skrevet

Jeg er glad jeg vokste opp i en mer uskyldig tid.

Nå presses seksualiteten på barna så tidlig som mulig. La barna få beholde barndommen, de blir tidsnok voksne.

*La barna få beholde barndommen, de blir tidsnok voksne*

Den er jeg enig i. Men samtidig tar ikke barna noen skade av å få informasjon om at to personer av samme kjønn kan bli glade i hverandre.

Det kan jo hende at de selv havner i den kategorien en dag, og da er det bra at de på forhånd vet at det også er ok.

Men detaljer om sex osv er unødvendig når de er så unge. Jeg synes ikke sexundervisning bør dyttes på barn, det kan føles ekkelt og støtende. La de slippe til de blir eldre.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• Sør

11

• ....AV

5

• Jeg er en annen

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dritten som du kaller det (skam deg !), går ut på at homofile har en langt verre livssituasjon enn heterofile. Selvmordsraten blant homofile er flere ganger høyere enn blant heterofile. Der er også en sterk overhyppighet av mentale plager hos homofile i forhold til heterofile. Det er dokumentert i en undersøkelse gjort av forskningsorganisasjonen NOVA (statlig) for ikke så lenge siden.

Som pappa ønsker jeg ikke at mine barn skal bli ofre for følgene av en så farlig livsstil. Må ikke vise homofile mer forakt og oppmuntre dem til å fortsette på en så farlig retning. Derfor er det regelrett tankeløst og uansvarlig av deg å argumentere som du gjør.

Du skriver: "går ut på at homofile har en langt verre livssituasjon enn heterofile"

I så fall er det jo på grunn av folk som deg!

Skrevet

Jeg er glad jeg vokste opp i en mer uskyldig tid.

Nå presses seksualiteten på barna så tidlig som mulig. La barna få beholde barndommen, de blir tidsnok voksne.

Så de beholder ikke barndommen hvis de blir fortalt at voksne folk forelsker seg i hverandre, og at det er normalt (enten det er snakk om hetero- eller homofili)?

Gjest pappa til tre
Skrevet

Jeg syns dt er bra at barn får vite hva homofili er - nemlig at mennesker av samme kjønne kan bli forelsket i hverandre og ønsker å leve sammen. Noe seksuelt er det da overhode ikke over en slik lærdom?

Eh ? Var det alt ? Tror du virkelig ikke at barn oppdager fort nok hva homofili er ? Hvorfor skal man presse seksualitet på 9 -åringer ? Hensynsløst etter min mening.

Skrevet

Fint at du også oppgir din mentale alder i nicket nå, "pappa på tre", det forklarer en del.

Godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Eh ? Var det alt ? Tror du virkelig ikke at barn oppdager fort nok hva homofili er ? Hvorfor skal man presse seksualitet på 9 -åringer ? Hensynsløst etter min mening.

Når du, som påstår du er "pappa" fremdeles ikke vet forskjellen mellom seksualitet og homofili, så tyder det jo på at undervisningen i aller høyeste grad er nødvendig.

Gjest Solur
Skrevet

Å, endelig et fornuftig svar ! Takk ! :)

Ja, det var det du også mente,ikke sant?

Mange kverulanter her inne som bare vil bråke uansett skjønner du.

Men jeg skjønte godt hva du ville fram til : )

Skrevet

Den er jeg enig i. Men samtidig tar ikke barna noen skade av å få informasjon om at to personer av samme kjønn kan bli glade i hverandre.

Det kan jo hende at de selv havner i den kategorien en dag, og da er det bra at de på forhånd vet at det også er ok.

Men detaljer om sex osv er unødvendig når de er så unge. Jeg synes ikke sexundervisning bør dyttes på barn, det kan føles ekkelt og støtende. La de slippe til de blir eldre.

Men det er vel ingen som forfekter seksualundervisning (hetero- eller homofil) for 9 åringer?

Med vennlig hilsen

Gjest Theofilius
Skrevet

Når du, som påstår du er "pappa" fremdeles ikke vet forskjellen mellom seksualitet og homofili, så tyder det jo på at undervisningen i aller høyeste grad er nødvendig.

Forskjellen mellom homofili og homoseksualitet er - ingen. Det er faktisk synonymer.

Skrevet

Homofili er mer enn akten i sengehalmen .- akkurat som heterofili - - - men for all del - det kan jo tenkes at du har sex hele tiden :)

Skrevet

Forskjellen mellom homofili og homoseksualitet er - ingen. Det er faktisk synonymer.

heteroseksualitet da? - jeg er heteroseksuell....og har meg ikke hele tiden - emn for mine omgivelser betyr det at jeg lever med og elsker en mann - det er det barna våre ser.

Og som du sikkert vet - så har ikke mammaer ogpappaer et sex-liv -ei heller tror 22 år gamle døtre det *s*

Gjest Theofilius
Skrevet

heteroseksualitet da? - jeg er heteroseksuell....og har meg ikke hele tiden - emn for mine omgivelser betyr det at jeg lever med og elsker en mann - det er det barna våre ser.

Og som du sikkert vet - så har ikke mammaer ogpappaer et sex-liv -ei heller tror 22 år gamle døtre det *s*

Hm... svarte du riktig innlegg nå, tro?

Skrevet

Viktigste forskjell er at barna er så små. Aldeles unødvendig at skolen skal være propagandaverktøy for en pressgruppe. Det er manipulering og overgrep mot barn. De får bli litt større så de greier å ta stilling bedre på egen hånd.

Dessuten er homofile vanligvis uten egne barn, mens heterofile ofte har egne barn. Så vil denne pressgruppen sette føringer for oppdragelsen av andres folks barn. Aldeles uhørt etter min mening. De få passe sine egne saker.

Kjære vene - jeg tror ikke på deg! hehe

En 9-åring ve tofresten ganske mye om sex, barn, mammaer og papper - - og "jævla homser" - for det har de hørt på skolen. Det er det de små med briller blir kalt.....noe å tenke på kanskje, å få ungene til å forstå hva dette homo-greiene er?

Skrevet

Hm... svarte du riktig innlegg nå, tro?

Sikkert ikke - det er lørdags kveld - jeg lager egentlig middag....

Gjest pappa til tre
Skrevet

Undervisning i seksulitet må komme på et tidspunkt i livet nå barna er modne nok til å ta i mot. Det er nok sex-fiksering i skolen, om man ikke skal gjøre det enda verre.

Naturlig sosialiseringsprosess for barn trenger ikke sexfiksering. Naturlig seksualitet er noe som må modnes fram i takt med menneskers egen utvikling i den sammenheng det hører hjemme, ikke overstyres av sexfanatikere ved Akersgata. Barna finner fort nok ut av hva homofili er. De trenger ikke noe kulturpoliti som dikterer meningen deres om det.

Den fanatiske sex-fikseringen til sør og "jeg er en annen" ville ikke gjort tilværelsen enklere for barna.

Gjest pappa til tre
Skrevet

Kjære vene - jeg tror ikke på deg! hehe

En 9-åring ve tofresten ganske mye om sex, barn, mammaer og papper - - og "jævla homser" - for det har de hørt på skolen. Det er det de små med briller blir kalt.....noe å tenke på kanskje, å få ungene til å forstå hva dette homo-greiene er?

Det du skriver om er mobbing, og da bør det tas i den sammenheng. De samme gjelder ord som "pakkis" og "nigger" osv.

Barna forstår fort hva det dreier seg om. En ting jeg husker fra min tid på den alderen: Var det to av samme kjønn som sloss, var det bare å rope "homo !" så sluttet de ! :)

For å være litt mer alvorlig: Det er en temmelig grov nedvurdering av barna at de ikke skjønner hva homofili er. Og det er aldeles ikke grunnen til at noen vil ha det inn i skolen. Nei, det er kun for å oppnå en kulturpåvirkning. Og da blir det kvalmt - at barna på bare 9 år skal bli virkemiddel for sexfanatiske pressgrupper.

Gjest Solur
Skrevet

Det er vel frykten for formidling til barna om hva homsene gjør når de praktiserer(eh...) som trebarnsfaren var engstelig for kansje?

Ikke vet jeg,men frikete og liberale lærere kan kansje være truende til å dra detaljene litt langt? og da kan det oppleves litt ekkelt?

Håper at niåringer slipper slike detaljer.

Ellers er det bare fint at de får vite om hvem som kan bli glad i hverandre, uavhengig av legning :)

Skrevet

Dritten som du kaller det (skam deg !), går ut på at homofile har en langt verre livssituasjon enn heterofile. Selvmordsraten blant homofile er flere ganger høyere enn blant heterofile. Der er også en sterk overhyppighet av mentale plager hos homofile i forhold til heterofile. Det er dokumentert i en undersøkelse gjort av forskningsorganisasjonen NOVA (statlig) for ikke så lenge siden.

Som pappa ønsker jeg ikke at mine barn skal bli ofre for følgene av en så farlig livsstil. Må ikke vise homofile mer forakt og oppmuntre dem til å fortsette på en så farlig retning. Derfor er det regelrett tankeløst og uansvarlig av deg å argumentere som du gjør.

"Dritten som du kaller det (skam deg !), går ut på at homofile har en langt verre livssituasjon enn heterofile."

Nei, nei. Dritten er dine utolerante holdninger.

"Selvmordsraten blant homofile er flere ganger høyere enn blant heterofile. Der er også en sterk overhyppighet av mentale plager hos homofile i forhold til heterofile."

Er det rart når det finnes så mange tullinger som deg rundt om kring som gjør livene deres til et helvete å leve?

"Som pappa ønsker jeg ikke at mine barn skal bli ofre for følgene av en så farlig livsstil."

Hvordan blir de ofre for en "farlig livsstil" ved å lære om det?

"Må ikke vise homofile mer forakt og oppmuntre dem til å fortsette på en så farlig retning. Derfor er det regelrett tankeløst og uansvarlig av deg å argumentere som du gjør."

Atte, hæ?

Skrevet

Forklar hva som er ille. Jeg har lest hele tråden og skjønner ikke hva du mener.

Mine barn er 5 og 7 og vet at noen er homofile, og at det betyr at man blir kjæreste med en av samme kjønn. Dette har de visst en god stund allerede.

Skrevet

Homofili og homoseksualitet er synonymer. Seksualitet er det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...