Gjest togli Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Hmmm....la meg slippe å svare,jeg ønsker egentlig ikke å kritisere homoer, hvorfor skulle jeg det? Denne diskusjonen handler mer om at barn ikke skal få prakket på seg noe de ikke ønsker/ noe de ikke er modne for. Hvorfor er de ikke modne til å få vite hva homo betyr? De aller fleste barn vet vel at damer og menn er kjærester. Hvorfor er det så himla stor forskjell om de får vite at dame+dame eller mann+mann også kan bety "kjærester"? 0 Siter
flisa Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Forutinntatt igjen ? Ikke alle velger. Noen har tydelig homofile følelser og ville handlet etter dem uansett hva skolen lærer. I følge psykologien vil enhver handling forsterke den delen av personligheten den samsvarer med. Noen mennesker har utydelig seksuell identietet. Om disse gjennom seksuelle eksperimenter prøver seg på homosex, blir den delen av personligheten forsterket. Så glir de enda sterkere inn i homofili. Da hjelper det lite om de angret på disse eksperimentene en del år senere. Men noen få lykkes riktignok gjennom egne valg å endre livsstil bort fra homofili. Ei dame som fortalte om dette på TV for en tid tilbake, ble kraftig kritisert av folk fra en homoklubb. Det er også helt feil at homofili nødvendigvis er arvelig. Det finnes nemlig ingen sikre vitenskaplig funn som kan bekrefte den påstanden. Miljøpåvirkning til homofili skal derfor ikke undervurderes. Homofili kan vel vanskeli nok være arvelig? hehe Mange ungdommer eksperimenterer med sin seksualitet, hva er feil med det? Det er forresten "in" å kline med venninna si nå - det var det ikke da jeg var ung - da var alt sånt forbundet med skamfølelser,- og er DET noe bedre da? Jeg sier til mine barn at jeg aldri vil fordømme deres sekualitet - det er ofte ikke noe de velger - jeg vil de skal være trygge på seg selv og ikke føle skam, men de skal passe seg, -vite om nytten av kondomer, p-piller etc. .......jeg ble likevel mormor da jeg var 39 år - men det kan man jo heller ikke begynne å gi noen skamfølelse for. En herlig 3-åring har vi! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Hva er de fryktelige konsekvensene av at et homofilt par knuller helt hemningsløst? - det blir ikke barn av det engang! *hihi* Da hadde uønskede svangerskap vært en saga blott ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Nei, det får da være måte på frisinnethet ;-) Ja, og jeg stoler nå på at ikke læreren forteller heller, så naiv er JEG :-) 0 Siter
....AV Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 "Jeg tviler sterkt på at læreplanen sier at lærerne skal forherlige det å være homofil. " Ååååhhh !! Selvfølgelig sier den ikke det ! Poenget er at hylekoret fra PK og homoklubbene ikke stilner før de får implementert fanatismen i skolen på sammen måten som Irans ayatollaher gjorde det ! "Hvis man er homofil, føler man seg annerledes, og det må da være bra å høre at det er greit å føle som man gjør. " I offentlige diskusjoner har alltid folk fra homoklubbene påstått at man "måtte komme ut av skapet og leve etter egne følelser" som de sa. Ingen, heller ikke de mest kritiske til homofili, kritiserer homofile følelser. Og det blir gitt tydelig nok uttrykk for i skolen allerede nå. Derfor et det der bare et vikarierende argument for det homoklubbene vil. "Jeg antar at den vanlige seksualundervisningen (når den er aner ikke jeg) snakker om farene forbundet til både heterofil og homofil sex. " Å snakke om farer ved homosex i skolen kan du klø deg på blir minst like bråk ved som da blodbankene nektet å ta imot blod fra homofile menn. Så blir farene ved homosex nedtonet så sterkt at få fatter poenget. "Jeg har vondt for å tro at homofile debuterer seksuelt tidligere enn heterofile. " Det finnes vel ingen undersøkelser på ? Det vi diskuterer her er forslaget til ny læreplan i _samfunnsfag_. Det som står der ang. dette er: "samtale om familiens oppgaver og om variasjoner i familieformer, inkludert aleneforsørgerfamilier, storfamilier, familier hvor foreldre har samme kjønn og familier med flere sett foreldre" Dette har ingenting med seksualitet å gjøre. Seksualitetsspørsmålene tas opp i naturfagsundervisningen, og der tas ulike seksuelle legninger først opp etter 7. trinn. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Ja, og jeg stoler nå på at ikke læreren forteller heller, så naiv er JEG :-) Jeg er lærer og skal love deg at jeg helst ikke vil snakke om slike intime detaljer med mine elever ;-) 0 Siter
Gjest pappa til tre Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jeg mener at barn skal få vite det som de har forutsetninger for å ha et forhold til. F eks så vil foreldre vite naturlig når barnet kan forstå hvor barn kommer fra. Noen barn godtar at barn kommer fra mors mage, og sier "åja!" og hopper tilfreds videre. Vi bør frita dem for mer kompliserte utredninger. Senere får de vite at barn kommer dit når mor og far vil at barnet skal begynne å vokse, og at far putter et et frø inn... osv. Det gamle problemet kan som regel løses elegant. (med visse bizarre unntak :-)) På samme måte kan vi f eks etter hvert fortelle at kvinner kan bo sammen med og elske en annen kvinne. Løsningen ligger i hviken kultur vi voksne lærer bort, og dermed hvilke fordommer vi lærer bort. Vi kan lære barn å være redd edderkopper, og vi kan lære dem å se dem som uskadelige naturens skapninger som de er, uten videre sammenligninger. "På samme måte kan vi f eks etter hvert fortelle at kvinner kan bo sammen med og elske en annen kvinne. " Man har vel en rimelig naiv oppfatning av pressgruppene om man tro de nøyer seg med det. "Løsningen ligger i hviken kultur vi voksne lærer bort, og dermed hvilke fordommer vi lærer bort." De blir ikke bedre om skolen får fordommene til homoklubbene mot heterofile heller. En slik fordom er at omgivelsene alltid har skylden for de homofiles overhyppighet av mentale problemer og høye selvmordsrate. Men å ta ansvar for egne handlinger vil de ikke, for det fremmer propagandaen deres mer effektivt. 0 Siter
flisa Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 "På samme måte kan vi f eks etter hvert fortelle at kvinner kan bo sammen med og elske en annen kvinne. " Man har vel en rimelig naiv oppfatning av pressgruppene om man tro de nøyer seg med det. "Løsningen ligger i hviken kultur vi voksne lærer bort, og dermed hvilke fordommer vi lærer bort." De blir ikke bedre om skolen får fordommene til homoklubbene mot heterofile heller. En slik fordom er at omgivelsene alltid har skylden for de homofiles overhyppighet av mentale problemer og høye selvmordsrate. Men å ta ansvar for egne handlinger vil de ikke, for det fremmer propagandaen deres mer effektivt. Jeg tror du må bli edru før du skriver på DOL en lørdagskveld, jeg! 0 Siter
Gjest pappa til tre Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Det vi diskuterer her er forslaget til ny læreplan i _samfunnsfag_. Det som står der ang. dette er: "samtale om familiens oppgaver og om variasjoner i familieformer, inkludert aleneforsørgerfamilier, storfamilier, familier hvor foreldre har samme kjønn og familier med flere sett foreldre" Dette har ingenting med seksualitet å gjøre. Seksualitetsspørsmålene tas opp i naturfagsundervisningen, og der tas ulike seksuelle legninger først opp etter 7. trinn. "Dette har ingenting med seksualitet å gjøre. " Så naiv er propagandaen. Og så fordekt. Pføy ! Parnerskap mellom homofile har ingenting med seksualitet å gjøre... Man skal høre mye før øra detter av. Ekteskap har sikkert ingenting med sex å gjøre det heller etter din mening ? 0 Siter
....AV Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 "Dette har ingenting med seksualitet å gjøre. " Så naiv er propagandaen. Og så fordekt. Pføy ! Parnerskap mellom homofile har ingenting med seksualitet å gjøre... Man skal høre mye før øra detter av. Ekteskap har sikkert ingenting med sex å gjøre det heller etter din mening ? Ikke i samfunnsfagsundervisningen. Og det er det vi snakker om her. Jeg har gått på skolen, og ingen snakket om sex da vi snakket om ekteskapet hverken i samfunnsfagsundervisningen eller i kristendomsundervisningen. Der er det vel mer familien og ekteskapet som institusjoner man snakker om. 0 Siter
Gjest Solur Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 De er såvisst modne nok til å vite hva homofili betyr i og med at HOMO er et vanlig og brukt skjellsord på småskolen, sammen med HORE. Det er lurt å avmystifisere slike ord så det ikke rammer mer enn det var ment i ren uforvarenhet. Jeg synes det er helt greit at ungene får informasjon om at to av samme kjønn kan bli glad i hverandre, men detaljer om hva en homo,hetero eller bi gjør i halmen, det trenger ikke en 9-åring synes jeg. 0 Siter
Gjest pappa til tre Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jeg tror du må bli edru før du skriver på DOL en lørdagskveld, jeg! "Jeg tror du må bli edru før du skriver på DOL en lørdagskveld, jeg! " Jeg har mer grunn til å skrive at du enten ikke er edru eller ikke leser det jeg skriver til deg eller ikke skjønner det. For lenger nede i tråden trodde du at jeg mente HOMOFILI = ANALSEX. ("Så du tror at HOMOFILI = ANALSEX eller noe sånt? hehe" Jeg har ikke skrevet at det er eneste måten. Les heller innleggene en gang til, du.) Er du edru flisa, eller hva er det med deg ? 0 Siter
....AV Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jeg synes det er helt greit at ungene får informasjon om at to av samme kjønn kan bli glad i hverandre, men detaljer om hva en homo,hetero eller bi gjør i halmen, det trenger ikke en 9-åring synes jeg. Det er det jo heller ikke snakk om her. Her er det snakk om samfunnsfagsundervisning hvor de skal: "samtale om familiens oppgaver og om variasjoner i familieformer, inkludert aleneforsørgerfamilier, storfamilier, familier hvor foreldre har samme kjønn og familier med flere sett foreldre" 0 Siter
Gjest Solur Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Det er det jo heller ikke snakk om her. Her er det snakk om samfunnsfagsundervisning hvor de skal: "samtale om familiens oppgaver og om variasjoner i familieformer, inkludert aleneforsørgerfamilier, storfamilier, familier hvor foreldre har samme kjønn og familier med flere sett foreldre" Jepp, får håpe det er sånn da, da høres det vel ok ut for alle? Jeg synes denne diskusjonen har sklidd helt ut, litt for mange rare utsagn fra _en viss_ person begynner det å bli, blir visst værre og værre Trur´n er helt skrudd*s* *trekker meg ut* 0 Siter
Sør Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jeg synes det er helt greit at ungene får informasjon om at to av samme kjønn kan bli glad i hverandre, men detaljer om hva en homo,hetero eller bi gjør i halmen, det trenger ikke en 9-åring synes jeg. Men det er vel ingen som mener at de skal ha slike detaljer? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest pappa til tre Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Homofili kan vel vanskeli nok være arvelig? hehe Mange ungdommer eksperimenterer med sin seksualitet, hva er feil med det? Det er forresten "in" å kline med venninna si nå - det var det ikke da jeg var ung - da var alt sånt forbundet med skamfølelser,- og er DET noe bedre da? Jeg sier til mine barn at jeg aldri vil fordømme deres sekualitet - det er ofte ikke noe de velger - jeg vil de skal være trygge på seg selv og ikke føle skam, men de skal passe seg, -vite om nytten av kondomer, p-piller etc. .......jeg ble likevel mormor da jeg var 39 år - men det kan man jo heller ikke begynne å gi noen skamfølelse for. En herlig 3-åring har vi! "Homofili kan vel vanskeli nok være arvelig? hehe" Hva er morsomt med det ? Argumentet kommer fra homofile selv (jeg er uenig). Påstanden om at homofili var arvelig, var homofiles begrunnelse for at de ikke kunne leve annerledes. Finnes ikke bevis for påstanden deres. 0 Siter
Gjest tørspør Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jeg er lærer og skal love deg at jeg helst ikke vil snakke om slike intime detaljer med mine elever ;-) Er du døvelærer da eller? For du er vel døv? 0 Siter
Gjest virker som noen tror d er d d er snakk om! Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Men det er vel ingen som mener at de skal ha slike detaljer? Med vennlig hilsen u/t 0 Siter
Sør Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 "Homofili kan vel vanskeli nok være arvelig? hehe" Hva er morsomt med det ? Argumentet kommer fra homofile selv (jeg er uenig). Påstanden om at homofili var arvelig, var homofiles begrunnelse for at de ikke kunne leve annerledes. Finnes ikke bevis for påstanden deres. Hvorfor skulle de leve annerledes, helt uavhengig av om de kunne velge eller ei? 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 "Homofili kan vel vanskeli nok være arvelig? hehe" Hva er morsomt med det ? Argumentet kommer fra homofile selv (jeg er uenig). Påstanden om at homofili var arvelig, var homofiles begrunnelse for at de ikke kunne leve annerledes. Finnes ikke bevis for påstanden deres. Ugh. Homofili er ikke arvelig. Ingen sykdom og ikke problem annet enn vi fordomsfulle skaper for dem og deres egen skyldfølelse som følge av fordommene. Trist at så mange dør av noe som ikke er noe problem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.