Gå til innhold

Hvite "lus" på blomstene ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Spredt seg over halve huset.

Hva bruker jeg? shit, butikkene er stengt, kan jeg bruke vanlig insekts-spray? (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånne ekle spinnmidd?

Jeg hadde slike kryp på orkidéene mine, måtte kjøpe spray i blomsterbutikk. Har ikke sett noe til arvtagere.

Skrevet

Er det sånne ekle spinnmidd?

Jeg hadde slike kryp på orkidéene mine, måtte kjøpe spray i blomsterbutikk. Har ikke sett noe til arvtagere.

Det er visst bladlus - bare litt bleike. Hehe. Har nettopp hatt spinnmidd på én også, men bladlusene har omtrent inntatt hele leiligheten.

Har hatt hver eneste plante ute på trappa i dag og skrubbet og spylt med grønnsåpe. *utslitt*

Om jeg ser en eneste en nå så blir det gift!

Skrevet

Det er visst bladlus - bare litt bleike. Hehe. Har nettopp hatt spinnmidd på én også, men bladlusene har omtrent inntatt hele leiligheten.

Har hatt hver eneste plante ute på trappa i dag og skrubbet og spylt med grønnsåpe. *utslitt*

Om jeg ser en eneste en nå så blir det gift!

Jeg kan nesten garantere deg at det kommer flere. Eggene overlever grønnsåpe og zalo.

Skrevet

Jeg kan nesten garantere deg at det kommer flere. Eggene overlever grønnsåpe og zalo.

Ja, regner med det. Var mest et akutt-tiltak siden butikkene var stengt og jeg ikke hadde noe mer effektivt i hus.

Gikk det bra med plantene dine?

Har noen jeg ikke kan bruke noe gift på, men de er ikke så tunge å gi gjentatte grønnsåpebad. Ikke har jeg sett noen lus på dem heller.

Skrevet

Ja, regner med det. Var mest et akutt-tiltak siden butikkene var stengt og jeg ikke hadde noe mer effektivt i hus.

Gikk det bra med plantene dine?

Har noen jeg ikke kan bruke noe gift på, men de er ikke så tunge å gi gjentatte grønnsåpebad. Ikke har jeg sett noen lus på dem heller.

Mine planter har det fint. Jeg kjøpte en spray som en kunne bruke på alle slags typer planter, også de som ikke tålte så mye. Kostet en hundring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...