Gå til innhold

Røykere kan få nedsatt lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags arbeidssted er det som gjør slikt mulig? Og hva slags pliktfølelse har folk som har samvittighet til å få betalt for arbeidstid de kaster bort? Steike, jeg må være fryktelig gammeldags...:-)

"..................................."

Enig med deg. Mitt poeng var også at lav arbeidsmoral finnes hos både røykere og ikke-røykere. Å sitte og dole eller ute på røykerommet mens man har betalt for å gjøre noe helt annet er forkastelig og tegn på utrolig lav arbeidsmoral.

Da blir det feil å straffe alle røykerne.

Skrevet

Hva slags arbeidssted er det som gjør slikt mulig? Og hva slags pliktfølelse har folk som har samvittighet til å få betalt for arbeidstid de kaster bort? Steike, jeg må være fryktelig gammeldags...:-)

"..................................."

Vi jobber på gård, vet du vel - kjører traktor og vever filleryer og sånn :o)

Gjest Mamacita
Skrevet

Heksejakt på selvdestruktive vaner helliger middelet!

Gleder meg til hele verden er røykfri! :) Røyking er en nymotens idioti!

Skrevet

Vi jobber på gård, vet du vel - kjører traktor og vever filleryer og sånn :o)

Jeg trodde dere bare BODDE der, ikke at dere arbeidet med å spa møkk også :-)

".................................."

Skrevet

Heksejakt på selvdestruktive vaner helliger middelet!

Gleder meg til hele verden er røykfri! :) Røyking er en nymotens idioti!

Jada...det blir nok samme dag som hele verden slutter med nytelsesmidler - ca. 5 minutter etter at mjøsa og krigen brenner ned.

"...................................."

Gjest Mamacita
Skrevet

Jada...det blir nok samme dag som hele verden slutter med nytelsesmidler - ca. 5 minutter etter at mjøsa og krigen brenner ned.

Og griser flyr - på sopelim!

Skrevet

Og griser flyr - på sopelim!

La oss forby alt som er godt, og som ikke er nyttig. Tobakk, alkohol, søtsaker, underholdning - vekk med det, alt sammen!

Skrevet

"Det er da ikke riktig at folk som benytter et lovlig produkt skal få lavere lønn pga dette?"

Tingen er vel at mange røykere tar seg pauser HELE tiden! I alle jobbene jeg har hatt til nå er det alltid folk som skal ta seg "fem minutter" for å røyke. Disse "fem minuttene" blir ofte 10 og 15 min. Og det er ikke 1 "fem minutter" pr dag det er snakk om!

Har ikke noe i mot verken de som spiser sjokolade, røyker eller homser jeg heller. Det er disse pausene som skal tas hele tiden som irriterer meg.

Et alternativ til lavere lønn, er at ikke-røykere får flere fridager.

Hihi, hva med alle dem som doler i arbeidstida? Det er nok av dem her inne også. Tror nesten det går mer tid på dol enn det går å ta et par røyk ekstra.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hihi, hva med alle dem som doler i arbeidstida? Det er nok av dem her inne også. Tror nesten det går mer tid på dol enn det går å ta et par røyk ekstra.

Dol og røyking burde være forbudt i arbeidstia..hehe =)

Gjest jobber i helsesektoren
Skrevet

"Det er da ikke riktig at folk som benytter et lovlig produkt skal få lavere lønn pga dette?"

Tingen er vel at mange røykere tar seg pauser HELE tiden! I alle jobbene jeg har hatt til nå er det alltid folk som skal ta seg "fem minutter" for å røyke. Disse "fem minuttene" blir ofte 10 og 15 min. Og det er ikke 1 "fem minutter" pr dag det er snakk om!

Har ikke noe i mot verken de som spiser sjokolade, røyker eller homser jeg heller. Det er disse pausene som skal tas hele tiden som irriterer meg.

Et alternativ til lavere lønn, er at ikke-røykere får flere fridager.

Jeg røyker ikke, men de som røyker har sine pauser. Jeg har IKKE pauser fordi vi har egentlig ikke tid til pauser. Men de som røyker har en grunn til å gå utenfor. Urettferdig.

Gjest Mamacita
Skrevet

La oss forby alt som er godt, og som ikke er nyttig. Tobakk, alkohol, søtsaker, underholdning - vekk med det, alt sammen!

Neida, bare alt som folk TROR er godt, men som egentlig ikke er det!

:D

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg røyker ikke, men de som røyker har sine pauser. Jeg har IKKE pauser fordi vi har egentlig ikke tid til pauser. Men de som røyker har en grunn til å gå utenfor. Urettferdig.

Enig!! Skikkelig urettferdig.

Skrevet

Jeg trodde dere bare BODDE der, ikke at dere arbeidet med å spa møkk også :-)

".................................."

hihi - klart - du ser vel for deg meg med sjkaut i grisfjøset? og gubben på traktor med laptop og satelitt til DOL? :)

Skrevet

hihi - klart - du ser vel for deg meg med sjkaut i grisfjøset? og gubben på traktor med laptop og satelitt til DOL? :)

Krystallklart :-)

"................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...