Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vrooooom
Skrevet

Her kommer et teit spørsmål -hva har det å si hva slags felger bilen har? Jeg skal kjøpe ny bil til uka, og så står det at man kan velge aluminiumsfelger til litt ekstra pris. Hva slags felger er det som følger med hvis man ikke velger aluminium, og hvilke fordeler er det med aluminium?

:)

Gjest MrPimmel
Skrevet

De ruster ikke. Også er de blanke og fine, for de som liker sånt. Men så må de vaskes oftere, ikke fint med skitt på det blanke.

Skrevet

De ruster ikke. Også er de blanke og fine, for de som liker sånt. Men så må de vaskes oftere, ikke fint med skitt på det blanke.

Vanlige felger i 2005 ruster heller ikke da.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Vanlige felger i 2005 ruster heller ikke da.

Hvis de er av stål, så ruster de. Men ikke så fort hvis de er varmgalvaniserte. Men varmgalvaniseringen er ruglete og det blir ikke tett mellom gummien og felgen. Uten galvanisering blir det rust inni felgen, da lekker det også :-(

Gjest vroooom
Skrevet

Hvis de er av stål, så ruster de. Men ikke så fort hvis de er varmgalvaniserte. Men varmgalvaniseringen er ruglete og det blir ikke tett mellom gummien og felgen. Uten galvanisering blir det rust inni felgen, da lekker det også :-(

Hvilket tidsperspektiv snakker vi om når det gjelder rust og sånt med vanlige felger da? Må man ha nye dekk fortere hvis man ikke tar aluminium? Det er snakk om helt ny bil. Vet ikke hva slags felger som følger med, men det er vel sikkert sånne varmebehandlete (eller hva det kaltes) skulle jeg tro...

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hvilket tidsperspektiv snakker vi om når det gjelder rust og sånt med vanlige felger da? Må man ha nye dekk fortere hvis man ikke tar aluminium? Det er snakk om helt ny bil. Vet ikke hva slags felger som følger med, men det er vel sikkert sånne varmebehandlete (eller hva det kaltes) skulle jeg tro...

Hvis du vasker felgene og oljer dem før du legger dem på lager, tørt og fint, så holder de flere tiaår. Fulle av salt og skitt i en fuktig kjeller, ruster de på et par år. Vanlige stålfelger altså.

Gjest vrooooom
Skrevet

Hvis du vasker felgene og oljer dem før du legger dem på lager, tørt og fint, så holder de flere tiaår. Fulle av salt og skitt i en fuktig kjeller, ruster de på et par år. Vanlige stålfelger altså.

Tusen takk! Da gidder ikke jeg å bruke ekstra penger på blanke felger altså :D

Gjest MrPimmel
Skrevet

Det er saltet som er fienden,

F eks

Turtle Extreme Wheel Cleaner

er sikkert bra, men såpe, skrubb og trykkvasker er best.

Skrevet

"Da gidder ikke jeg å bruke ekstra penger på blanke felger altså :D"

Det er jo ofte veldig mye stiligere, da :-)

"....................................."

Skrevet

Trodde aluminiumsfelger var begynt å bli standard jeg nå. De aller fleste har minst ett sett med aluminiumsfelger, mange velger å ha alufelger på sommerhjulene og stålfelg på vinterhjulene. Grei løsning, har det på BMW'en

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...