Gå til innhold

Hva må man tenke på når man har gjester boende?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for synspunkter
Skrevet

Vi får 4 stk på besøk i 6 dager. Hva må jeg tenke på før de kommer og mens de er her? Jeg gjør klart et rom som de kan ha. Mannen min jobber mens de er her, og de dagene han har fri skal jeg på jobb. Så det blir nok travelt... Særlig fordi det blir min jobb å rydde osv. (som vanlig.....) Jeg håper gjestene tar seg en tur ut om dagen, men de er her for å besøke oss. Jeg kan jo ta meg en liten tur ut når mannen min er hjemme så vi ikke er oppi hverandre hele dagen. Bør jeg lage middag hver dag? I så fall tenkte jeg at noen dager blir det enkle middager. Takk for svar.:) Jeg snakket forresten med søskenet til mannen min i dag. De fortalte når de kom til flyplassen, så jeg tror de venter på å bli hentet. Mannen min er på jobb da så jeg må få noen i min familie til å hente dem, men jeg tror de også er på jobb da. Så de kan vel ta flybussen? Og en annen ting; det er jo min manns familie. Bør jeg be min familie på besøk, eller bør de (mine foreldre) invitere gjestene på besøk? Jeg føler det blir litt "feil", eller er det vanlig?

Gjest trøbblete
Skrevet

Skikkelig vanskelig dette... får du i det hele tatt sove om natta med alle disse kjempe proboemene?

Skrevet

Når exens familie pleide å komme på besøk så hjalp de alltid til i huset. De kjøpte mat, hjalp til å lage mat, de holdt styr på sine egne saker og hjalp til å rydde på kjøkkenet.

Om vi ikke hadde mulighet til å være sammen med dem hele tiden var det ikke noe problem, da dro de til byen, handlet litt, bsøkte gamle tomter eller bare koste seg på terrassen.

Men så hadde han en usedvanlig elskelig slekt også! Dem savner jeg virkelig. :o)

Skrevet

Du gjør klart et rom, skriver du - og da er du langt på vei.

Regner med de vet at du eller mannen din er på jobb den tiden de er på besøk, slik at dere begge ikke kan "oppvarte" og legge opp til de store utfluktene sammen.

Jeg ville ha kjøpt inn mat slik at dere har til i alle fall det første måltidet sammen, og tatt med meg en eller to representanter fra de besøkende i butikken for å handle mat sammen med dem. På den måten involverer du dem forhåpteligvis både i utvelgelses- og betalingsprosessen. Og kanskje videre også selve matlagingsprosessen.

Og så kan du spørre om det er noe spesielt de har lyst til å gjøre/oppleve i løpet av besøkstiden (nå vet ikke jeg om dere bor i en by eller på landet, og hvor severdighet eller andre interessante utfluktssteder ligger i forhold til bosted, men ...). Og så kan dere jo ut fra det snakke videre sammen om hva de vil/kan dra på på egenhånd, og hva en av dere (eller begge dersom det passer) bør være med på. Og det viktig å være ærlig på hva du/dere kan være med på, og hva dere anbefaler at de kan dra alene på.

Når det gjelder de som ankommer flyplassen, er det bare å spørre om de kan ta flybussen fordi det er vanskelig å få organisert henting. Det er noe jeg vil tro alle skjønner.

Hvem som inviterer hvem på besøk er vel forskjellig. Det finnes det ingen fasit på, og man gjør vel det man føler for.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

1. de har et sted å sove.

2: de skjønner nok at når dere kun har en bil og den blir brukt av din mann på jobb, at de må belage seg på flybuss. Det er jo helt vanlig det.

3: middag klar til første dag. og frokost til neste morgen.

4: etter frokost snakker dere om hva dere ønsker å spise utover i uka, med vekt på at dere må tenke økonomi- så håper du de tar hintet, hvis ikke må du SI det.

5: finn ut litt om busstider og hva som skjer i nærheten de seks dagene de er der.

6: da vil jeg påstå at du har gjort en god jobb og fremstår som en god vertinne for The Fockers.

Gjest takk for synspunkter
Skrevet

Skikkelig vanskelig dette... får du i det hele tatt sove om natta med alle disse kjempe proboemene?

Javel. Jeg trenger å ha alt klart da jeg lett stresser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...