Gjest Shira12 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Som jeg har nevnt her før, jeg har vondt i tanna mi!! Eller ikke akkurat i tanna, men tannkjøttet rundt, og kjevebeinet. Har problem med og svelge og det er vondt! Sist fikk jeg gode råd (som hjelpte) her inne, nå er jeg ute etter sympati ;-) Tror de rundt meg er lei av og høre om munnen min, men jeg får jo nesten ikke spist, så jeg er konstant småsulten også, og det hjelper jo ikke på humøret. Så sympati mottas med stor takk... ( og støtteerklæringer på at jeg har lov og syte ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Tannlege? Jeg får time på dagen om syter skikkelig når jeg ringer. ) Dvs. på hverdag da - men bor du i en by så finnes det helgevakter også. 0 Siter
Gjest men dette haster Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Da bør du kontakte en tannlege så fort som mulig, antagligvis rotfylling (3-4000 "rett i dass"). Hvis du ikke får tak i tannlege idag, så er det bare å pøse på med smertestillende til du får time. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Tannlege? Jeg får time på dagen om syter skikkelig når jeg ringer. ) Dvs. på hverdag da - men bor du i en by så finnes det helgevakter også. Har snakket med tannlegen. Han sa jeg måtte gå slik en stund, han ville ikke begynne og skjære vekk noe pga at jeg ikke er helt frisk, redd for infeksjoner. Men kunne komme og få det rengjort slik at det ikke ble betennelse, men jeg greier og holde det rent selv. Heldigvis har jeg en super tannlege, så jeg får time på dagen, kan også ringe han så ofte jeg vil (går privat). Men drøyer dette langt ut i neste uke også, tror jeg at han skal få se på det, og kanskje evnt gjøre noe hvis han kan. Jeg er lei!! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Da bør du kontakte en tannlege så fort som mulig, antagligvis rotfylling (3-4000 "rett i dass"). Hvis du ikke får tak i tannlege idag, så er det bare å pøse på med smertestillende til du får time. Har pratet med tannlegen. Må ikke rotfylle, dette er en visdomstann som driver og bryter seg igjenom tannkjøttet, det ligger ett lag oppå tanna. trangt inni der er det også. Tanna skal trekkes når den er kommet langt nok opp. Men jeg får time på dagen, heldig sånn sett. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Har snakket med tannlegen. Han sa jeg måtte gå slik en stund, han ville ikke begynne og skjære vekk noe pga at jeg ikke er helt frisk, redd for infeksjoner. Men kunne komme og få det rengjort slik at det ikke ble betennelse, men jeg greier og holde det rent selv. Heldigvis har jeg en super tannlege, så jeg får time på dagen, kan også ringe han så ofte jeg vil (går privat). Men drøyer dette langt ut i neste uke også, tror jeg at han skal få se på det, og kanskje evnt gjøre noe hvis han kan. Jeg er lei!! Hva om du tar antibiotika på forhånd slik at faren for infeksjoner til mindre? Det vil sønnen min måtte gjøre ved tannbehandlinger som medfører blod i munnhulen, på grunn av medfødt hjertefeil og faren for betennelser som kan spre seg til hjertet. 0 Siter
flisa Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Trøst fra en som trakk en tann for 2 uker siden og så vidt er kvitt smertene. Det eneste som hjalp meg var en tablett 600mg IBUX blandet med 2 Paracet på 500mg hver. Jeg tok mange ganger i døgnet for å holde ut. Spis softice! 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Trøst fra en som trakk en tann for 2 uker siden og så vidt er kvitt smertene. Det eneste som hjalp meg var en tablett 600mg IBUX blandet med 2 Paracet på 500mg hver. Jeg tok mange ganger i døgnet for å holde ut. Spis softice! *Hehe* Da jeg måtte rotfylle gikk jeg på Ibux 600 mg + paracet 500 mg jeg også - skikkelig coctail det! Ble totalt svimeslått! ) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Hva om du tar antibiotika på forhånd slik at faren for infeksjoner til mindre? Det vil sønnen min måtte gjøre ved tannbehandlinger som medfører blod i munnhulen, på grunn av medfødt hjertefeil og faren for betennelser som kan spre seg til hjertet. Det var ikke så dumt. Eneste minuset er at jeg ikke tåler antibiotika så godt. Men skal nevne det for tannlegen hvis dette ikke gir seg. For jeg går ikke en uke til sånn! Takk for gode råd :-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Trøst fra en som trakk en tann for 2 uker siden og så vidt er kvitt smertene. Det eneste som hjalp meg var en tablett 600mg IBUX blandet med 2 Paracet på 500mg hver. Jeg tok mange ganger i døgnet for å holde ut. Spis softice! Takk! De smertestillendes brukte jeg sist jeg trakk tann. Men jeg vil ha ut j****skapen så snart som mulig, dette er den siste visdommen jeg har igjen. 0 Siter
flisa Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 *Hehe* Da jeg måtte rotfylle gikk jeg på Ibux 600 mg + paracet 500 mg jeg også - skikkelig coctail det! Ble totalt svimeslått! ) Ja, blir svimmel, andpusten og får hjerteklapp etterhvert - men man har ikke vondt! 0 Siter
flisa Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Det var ikke så dumt. Eneste minuset er at jeg ikke tåler antibiotika så godt. Men skal nevne det for tannlegen hvis dette ikke gir seg. For jeg går ikke en uke til sånn! Takk for gode råd :-) ...og hvorfor kommer alltid såbt rett opp i ferien og sånt? UGH. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 ...og hvorfor kommer alltid såbt rett opp i ferien og sånt? UGH. Ja er det ikke typisk. Nå er det 4 uker til jeg skal på tur, og blir jeg ikke bedre innen en uke, så setter jeg hos tannlegen og blir der til han gjør noe! Vil ha noen uker etter en evnt trekking før jeg skal på ferie. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Ja, blir svimmel, andpusten og får hjerteklapp etterhvert - men man har ikke vondt! Jeg sovna jeg. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 ...og hvorfor kommer alltid såbt rett opp i ferien og sånt? UGH. Det er like sikkert som at unger blir syke innenfor fastlegens åpningstider det. De blir jo aldri syke natt til søndag f.eks. 0 Siter
Gjest ny tannlege? Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Har pratet med tannlegen. Må ikke rotfylle, dette er en visdomstann som driver og bryter seg igjenom tannkjøttet, det ligger ett lag oppå tanna. trangt inni der er det også. Tanna skal trekkes når den er kommet langt nok opp. Men jeg får time på dagen, heldig sånn sett. Det der syns jeg høres merkelig ut. Man pleier da å operere bort visdomstenner før de kommer så langt at de bryter gjennom? Syns du bør dobbeltsjekke dette hos en annen tannlege. Selv opererte jeg bort to visdomstenner lenge før de hadde vokst fram, fordi tannlegen så på røntgen at de kunne komme til å vokse rett imot nabotanna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.