Gå til innhold

Blir snart sprø!! (syteinnlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest Jordekkorn
Skrevet

Hvorfor går du ikke til tannlegen?

Skrevet

Det der syns jeg høres merkelig ut. Man pleier da å operere bort visdomstenner før de kommer så langt at de bryter gjennom? Syns du bør dobbeltsjekke dette hos en annen tannlege.

Selv opererte jeg bort to visdomstenner lenge før de hadde vokst fram, fordi tannlegen så på røntgen at de kunne komme til å vokse rett imot nabotanna.

Det kommer jo helt an på hvordan visdomstennene ligger det. Jeg personlig har trukket de oppe når de var helt ute og operert ut de to nede fordi de lå og stanget helt i overflaten, hektet fast i nabotennene.

Det var vondt når de to oppe brøt ut, men helt ufarlig. Derimot kjente jeg ikke annet enn tidvis vond smak i munnen når de to nede slapp ut litt deilig puss som hadde kost seg mellom overflaten og tennene.

Skrevet

Ja er det ikke typisk.

Nå er det 4 uker til jeg skal på tur, og blir jeg ikke bedre innen en uke, så setter jeg hos tannlegen og blir der til han gjør noe!

Vil ha noen uker etter en evnt trekking før jeg skal på ferie.

Ja, vi tar ferie fra onsdag og jeg har akkurat blitt smertefri - i fjor ble jeg operert 14 dager før vi dro - rart det der :)

Gjest Shira12
Skrevet

Det der syns jeg høres merkelig ut. Man pleier da å operere bort visdomstenner før de kommer så langt at de bryter gjennom? Syns du bør dobbeltsjekke dette hos en annen tannlege.

Selv opererte jeg bort to visdomstenner lenge før de hadde vokst fram, fordi tannlegen så på røntgen at de kunne komme til å vokse rett imot nabotanna.

Nå har 3 av de kommet seg igjennom og blitt trekt på vanlig måte.

Den siste er det akkurat plass til, og vi håper på at den skal komme seg litt mer opp, så kan den trekkes.

Jeg stoler fullt og fast på tannlegen min, er veldig fornøyd med han, så jeg lar det bero noen dager til.

Operers ut trenger den ikke uansett, skal de gjøre noe nå, så skjærer de vekk litt tannkjøtt og deler tanna og trekker den ut.

Så ikke alle visdomstenner trenger og opereres ut.

Gjest Shira12
Skrevet

Hvorfor går du ikke til tannlegen?

Har snakket med tannlegen, står om det lengre ned i tråden :-)

Skrevet

Nå har 3 av de kommet seg igjennom og blitt trekt på vanlig måte.

Den siste er det akkurat plass til, og vi håper på at den skal komme seg litt mer opp, så kan den trekkes.

Jeg stoler fullt og fast på tannlegen min, er veldig fornøyd med han, så jeg lar det bero noen dager til.

Operers ut trenger den ikke uansett, skal de gjøre noe nå, så skjærer de vekk litt tannkjøtt og deler tanna og trekker den ut.

Så ikke alle visdomstenner trenger og opereres ut.

Jeg vet hvordan det er når tanna bryter gjennom tannkjøttet. Kjempevondt og hele kinnet hovner opp.

Fikk det selv et par dager helt i starten av forrige sommerferie. Typisk! Det gikk over da, tok vel to dager før jeg kunne gape igjen og et par dager til før det ikke var ømt heller.

God bedring!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg vet hvordan det er når tanna bryter gjennom tannkjøttet. Kjempevondt og hele kinnet hovner opp.

Fikk det selv et par dager helt i starten av forrige sommerferie. Typisk! Det gikk over da, tok vel to dager før jeg kunne gape igjen og et par dager til før det ikke var ømt heller.

God bedring!

Lurer på om kroppen "sparer" slike ting til ferien jeg ;-)

Nå greier jeg og svelge, og lymfekjertelen er ikke så hoven lengre, men det er fremdeles vondt og jeg er hoven.

Dette startet på mandag, så nå har det gått en uke :-(

Skrevet

Har du prøvd Dentinox? Du vet, det midlet man får til småbarn når de får tenner? Apotekvare...

Gjest Shira12
Skrevet

Har du prøvd Dentinox? Du vet, det midlet man får til småbarn når de får tenner? Apotekvare...

Har ikke prøvd det, men har vært inne på tanken, brukte jo det på guttungen når fikk tenner.

Bruker noe som heter Corsodyl, det hjelper bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...